H αγορά της Κίνας θα μεγαλώσει και άλλο με τη μείωση των φόρων στα εισαγόμενα αυτοκίνητα
Πριν από μερικούς μήνες ο νέος τότε πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ προανήγγειλε κυρώσεις και επιπλέον φορολογία στα εισαγόμενα προϊόντα, μεταξύ αυτών και στα αυτοκίνητα που δεν παράγονταν στις ΗΠΑ. Πολλοί έκαναν λόγο για οικονομικό πόλεμο, κυρίως μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, ειδικά και από τη στιγμή που και η τελευταία μελετούσε αντίστοιχες κυρώσεις.
Φυσικά, όπως ανέμεναν και όσοι γνώριζαν καλά τα τεκταινόμενα, δεν έγινε κανένας απολύτως οικονομικός πόλεμος. Οι δύο πλευρές έφτασαν σε συμφωνία, η οποία είχε μεταξύ άλλων σαν αποτέλεσμα όχι την αύξηση αλλά τη μείωση των δασμών που επιβάλλονται στην Κίνα στα εισαγόμενα οχήματα. Και μάλιστα όχι μια τυπική μείωση, αλλά μια ουσιαστική, από το 25 στο 15%, ενώ για κάποια ανταλλακτικά και στοιχεία εξοπλισμού, όπως οι πόρτες, οι προφυλακτήρες και οι ζώνες ασφαλείας το ποσοστό του φόρου εισαγωγής θα είναι μόλις 6%.
Οικονομικοί αναλυτές κάνουν λόγο πως η μέση επιβάρυνση από φόρους ενός αυτοκίνητου στην Κίνα θα μειωθεί, μετά την πρόσφατη εξαγγελία, κατά 13,8%, γεγονός που αναμένεται να τονώσει και άλλο την εγχώρια αγορά και τις πωλήσεις της.
Οι πιο κερδισμένοι από αυτήν τη αλλαγή είναι οι κατεξοχήν premium μάρκες, όπως η Mercedes, η BMW και η Audi, καθώς και οι σπορ κατασκευαστές σαν την Porsche, τη Lamborghini και τη Ferrari, που θα δουν τα μοντέλα να γίνονται πιο προσιτά και άρα και πιο ελκυστικά σε περισσότερους.
Αντίθετα οι αμερικανικές εταιρείες σαν τη General Motors και τη Ford δεν θα έχουν τόσο σημαντικό όφελος, μιας και τα περισσότερα μοντέλα τους που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται και εκεί.
Παράλληλα και στα πλαίσια των αλλαγών αυτών η κινεζική κυβέρνηση έχει υποσχεθεί πως θα αναθεωρήσει και θα απλουστεύσει τις προϋποθέσεις προκείμενου μια αυτοκινητοβιομηχανία να μπορεί να παράγει στη χώρα,
Ανεξάρτητα πάντως από αυτό το σίγουρο είναι πως η ήδη μεγαλύτερη αγορά στην κόσμο θα μεγαλώσει και άλλο, κάτι που σημαίνει πως οι ανάγκες και οι τάσεις της θα λαμβάνονται ακόμα πιο πολύ υπόψη από τους κατασκευαστές.