ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: To πρώτο σπορ μοντέλο της Toyota είχε κινητήρα 800 κυβικών και 45 ίππων

Αυτοκίνητο: To πρώτο σπορ μοντέλο της Toyota είχε κινητήρα 800 κυβικών και 45 ίππων

To αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες ονομάζεται Sports 800 GR, είναι πραγματικά λιλιπούτειο μιας και το μήκος του δεν ξεπερνά τα 3,60 μέτρα, ενώ είναι σημαντικό γιατί είναι το πρώτο σπορ μοντέλο της Toyota.

Παρουσιάστηκε το 1965 προκειμένου να ανταγωνιστεί το Honda S600 που ήδη θεωρείτο επιτυχημένο, ενώ αν το σχήμα του σας φαίνεται ελαφρώς περίεργο για τα δεδομένα της εποχής θα πρέπει να σημειώσουμε πως προέκυψε με τη χρήση αεροδυναμικής σήραγγας, κάτι που τότε δεν ήταν αυτονόητο.

Επίσης σημαντικό είναι πως η εξέλιξή του πιστώνεται στον άνθρωπο που σχεδίασε και την πρώτη Corolla που εξελίχθηκε στο διαχρονικό best seller της ιαπωνικής εταιρείας, τον ταλαντούχο μηχανικό Τatsuo Hasegawa. Ο οποίος δημιούργησε ένα πλαίσιο από χάλυβα και αλουμίνιο -η χρήση του ελαφρού μετάλλου ήταν ακόμα κάτι πρωτοποριακό για τα ‘60s- που βοηθούσε ώστε το βάρος να διατηρηθεί χαμηλά. Πιο συγκεκριμένα πολύ χαμηλά, καθώς δεν ξεπερνούσε τα 580 κιλά. Μια ακόμα πρωτιά του Sports 800 είναι πως πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο με αφαιρούμενη σκληρή οροφή, μιας και η Porsche 911 Targa ακολούθησε κάποια χρόνια μετά.

Εξίσου λιλιπούτειος, ειδικά με τα σημερινά δεδομένα, είναι και ο κινητήρας του ένας δικύλινδρος 800 μόλις κυβικών, ο οποίος είχε διπλό καρμπυρατέρ, απέδιδε 45 ίππους και κινούσε τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 4 σχέσεων.

Το Sports 800 GR κατασκευάστηκε από το 1965 έως το 1969 σε 3.131 μονάδες, από τις οποίες έχουν διασωθεί ελάχιστα, κυρίως στην Ιαπωνία. Ένα από αυτά είναι και αυτό με τον αριθμό πλαισίου 1007, των φωτογραφιών μας που έχει αναπαλαιωθεί από το αγωνιστικό τμήμα Gazoo Racing της Toyota. Το οποίο μάλιστα το έβαψε στα χρώματα των Yaris WRC και των αγωνιστικών του WEC.

Ίσως γιατί και αυτό το Sports 800 έχει αγωνιστική ιστορία, μιας και το 1965 κέρδισε τον αγώνα των 500 χιλιομέτρων της Suzuka, όπου πίσω τερμάτισε ένα άλλο 800, με αποτέλεσμα η Toyota να κάνει το «1-2». O λόγος που εξασφάλισε τη νίκη δεν ήταν φυσικά η τελική του ταχύτητα μιας και με δυσκολία ξεπερνούσε τα 150 χλμ./ ώρα. Ήταν η οικονομία του, που του επέτρεψε να ολοκληρώσει τον αγώνα χωρίς ανεφοδιασμό.