Η Mary Barra, η επικεφαλής της General Motors, εισέπραξε το 2017 συνολικά 22 εκατομμύρια δολάρια
Οι γυναίκες στις ανώτατες θέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα τους ενός χεριού και η Mary Barra, η διευθύνουσα σύμβουλος και πρόεδρος του συμβουλίου των διευθυντών της General Motors είναι μια από αυτές.
Ταυτόχρονα είναι και ένα από τα καλύτερα αμειβόμενα στελέχη του κλάδου, αν όχι το καλύτερα. Κι αυτό γιατί για τη χρόνια που μας πέρασε οι απολαβές της έφτασαν τα 22 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό το οποίο προκύπτει από ένα βασικό μισθό ύψους 2,1 εκατομμυρίων ευρώ, μια σειρά από άμεσες οικονομικές παροχές και φυσικά δωρεάν μετοχές.
Ενδιαφέρον είναι πως τα έσοδα της κ. Barra μειώθηκαν κατά σχεδόν 634.000 ευρώ σε σχέση με το 2016, αλλά αυτό μάλλον δεν θα την πείραξε.
Πολύ καλά αμειβόμενα είναι και τα υπόλοιπα στελέχη της GM που πλαισιώνουν τη Mary Barra, μιας και ο πρόεδρος Dan Ammann έχει απολαβές της τάξης των 9,3 εκατομμυρίων δολαρίων, ο αντιπρόεδρος Mark Reuss 7,7, ο οικονομικός διευθυντής Chuck Stevens 7,1 και ο πρόεδρος των δραστηριοτήτων στις ΗΠΑ Alan Batey περίπου 6 εκατομμύρια.
Αντίστοιχα για το CEO της Ford, τον Jim Hackett, η ετήσια αποζημίωσή του ήταν για την ίδια χρονιά της τάξης των 15 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ο επικεφαλής της FCA, της Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne εισέπραξε σε μισθούς και bonus 12 εκατομμύρια δολάρια. Στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι δωρεάν μετοχές, ενώ υπολογίζεται πως η αξία των μετοχών που έχει πάρει ως παροχή όλα τα χρόνια ανέρχεται σε 371(!) εκατομμύρια δολάρια.
Οι αμοιβές των επικεφαλής των αυτοκινητιστικών ομίλων είναι σαφώς πιο χαμηλές στις ευρωπαϊκές εταιρείες. Έτσι ο μέχρι πρότινος ισχυρός άντρας του ομίλου Volskwagen, ο Matthias Mueller εισέπραξε για το 2017 συνολικά 10 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία μάλιστα θεωρήθηκαν και υπερβολικά.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε πως ο όμιλος Volkswagen είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος από πλευράς πωλήσεων παγκοσμίως. Στην πρώτη θέση βρέθηκε ο γαλλο- ιαπωνικός των Renault- Nissan- Mitsubishi o επικεφαλής του οποίου Carlos Ghosn δέχθηκε μια μείωση των απολαβών του, που το 2016 ήταν της τάξης των 9,2 εκατομμύρια ευρώ, κατά 30%. Η μείωση αυτή ήταν απαίτηση από πλευράς γαλλικού κράτους, που κατέχει το 15% των μετοχών της Renault, προκειμένου το συμβόλαιό του να ανανεωθεί για μια ακόμα τετραετία.