ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Volvo παρουσίασε το υβριδικό XC40 T5 Twin Engine με κινητήρα 1.500 κυβικών και 250 ίππους

To μικρότερο SUV της Volvo, το XC40, έχει από την αρχή εξελιχθεί για τη χρήση τόσο υβριδικών όσο και αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης. Άλλωστε η σουηδική εταιρεία έχει δηλώσει εδώ και καιρό και το επανέλαβε με την ευκαιρία της έκθεσης του Πεκίνου, πως μέχρι το 2025 φιλοδοξεί το 50% των πωλήσεών της να είναι (κάποιας μορφής) ηλεκτρικά.

Για να πετύχει το στόχο αυτό δεν θα παρουσιάζει ανεξάρτητα ηλεκτροκίνητα μοντέλα αλλά ηλεκτρικές εκδόσεις των στάνταρ αυτοκινήτων της, ενώ ενδεικτικό των προθέσεών της είναι πως στο περίπτερό της στην έκθεση της ιαπωνικής πρωτεύουσας υπήρχαν μόνο υβριδικά.

Ένα από αυτό ήταν και το αντίστοιχο XC40 T5, που σύμφωνα με την ονοματολογία που χρησιμοποιεί η σουηδική εταιρεία ονομάζεται Twin Engine. Έτσι η πλήρης επωνυμία του είναι Volvo XC40 T5 Twin Engine και το υβριδικό του σύστημα πρόωσης αποτελείται από τον ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο υπερτροφοτούμενο σύνολο βενζίνης των 1.500 κυβικών, που για την περίσταση αποδίδει 180 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 75 ίππων.

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 250 ίππους και τα 400 Nm, ενώ μέχρι στιγμής η Volvo δεν ανακοινώνει επιδόσεις και οικονομία -κατά στους δύο τομείς πάντως αναμένονται πολύ καλές τιμές- αλλά ούτε και την απόσταση που θα μπορεί να διανύσει κινούμενο αποκλειστικά ηλεκτρικά. Τα 50 χιλιόμετρα πάντως, με βάση τα γενικά ισχύοντα, θεωρούνται και λογικά και αναμενόμενα.

Για το υβριδικό σύστημα του XC40 Τ5 Twin Engine έχουν εξελιχθεί και 3 προγράμματα οδήγησης. Πρόκειται για τα Hybrid (συνδυασμός των δύο κινητήρων με έμφαση στην οικονομία), Power (χρήση και των δύο συνόλων για επίτευξη επιδόσεων) και Pure, στο οποίο η κίνηση εξασφαλίζεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα άρα και με μηδενικούς ρύπους.

Ενδιαφέρον είναι πως το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα χρησιμοποιείται ήδη στη ναυαρχίδα της Geely, στην οποία ανήκει η Volvo, που ονομάζεται Bo Rui GE, ενώ και τα 01 και 02 της νεόκοπης Lynk&Co. Η οποία ανήκει σε μεγάλο ποσοστό στη Volvo και κατά συνέπεια και στον όμιλο της Geely.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης