Αυτοκίνητο: Έτσι θα είναι η iX3, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της BMW
H Κίνα είναι πλέον η πιο σημαντική αγορά του κόσμου, τόσο σε ότι αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία γενικά όσο και τα ηλεκτρικά μοντέλα ειδικά. Έτσι είναι λογικό (και αναμενόμενο) η έκθεση του Πεκίνου, καθώς και οι άλλες εκθέσεις αυτοκινήτων που διοργανώνονται εκεί, να αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία.
Με βάση τα παραπάνω το ότι η ΒΜW επέλεξε να παρουσιάσει στην κινεζική πρωτεύουσα το iX3 Concept, το πρωτότυπο της μελλοντικής ηλεκτρικής X3, που θα ανοίξει το χορό των ηλεκτροκίνητων SUV για τη γερμανική εταιρεία, κάθε άλλα παρά τυχαίο είναι.
Από εδώ και στο εξής λοιπόν όλες οι ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων της BMW θα έχουν μπροστά από τη βασική ονομασία τους και το γράμμα I, ενώ όπως βλέπουμε από την iX3, που ναι μεν είναι πρωτότυπο αλλά μάλλον λίγο θα διαφέρει από το μοντέλο παραγωγής, θα ξεχωρίζουν και οπτικά. Κυρίως από τη μάσκα, στην οποία τα παραδοσιακά «νεφρά» έχουν ένα ενιαίο περίγραμμα, ανοιχτό στο εσωτερικό τους. Για το show car έχουν και ένα μπλε φωτισμό που επαναλαμβάνεται και στα μαρσπιέ, αλλά αυτός δύσκολα θα συνεχίσει και στους δρόμους. Ταυτόχρονα η μάσκα δεν έχει γρίλιες, μιας και οι απαιτήσεις ψύξης είναι περιορισμένες, γεγονός που ευνοεί και την αεροδυναμική, ενώ απουσιάζουν -φυσικά- και οι εξατμίσεις στο πίσω μέρος. Στο εμπρός αριστερό φτερό υπάρχει το κάλυμμα τους φις σύνδεσης του καλωδίου του φορτιστή, ενώ διαφοροποιημένος είναι και ο διαχύτης.
Σημαντικό χαρακτηριστικό της iX3 είναι πως το σύστημα πρόωσής της είναι το πρώτο, της τελευταίας, 5ης κατά σειρά γενιάς, των ηλεκτρικών συστημάτων της BMW. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως ο ηλεκτροκινητήρας, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά αποτελούν μια ενιαία μονάδα, για την οποία η γερμανική εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά πως για την κατασκευή της δεν χρησιμοποιούνται σπάνιες γαίες. Επίσης οι μηχανικοί της κατέβαλαν προσπάθειες για τη μείωση τόσο του όγκου όσο και του βάρος της μονάδας πρόωσης, η απόδοσή της οποίας μπορεί να μεταβληθεί ανάλογα με το μοντέλο στο οποίο τοποθετείται.
Στην iX3 φτάνει τα 200 kW που αντιστοιχούν σε 270 ίππους, ενώ οι μπαταρίες που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα βρίσκονται στο δάπεδο και έχουν χωρητικότητα 70 kW η οποία μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα κατά WLTP. Χάρη στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης η φόρτισή τους μπορεί να γίνει μέσα σε μόλις 30 λεπτά, σε συνδυασμό με ταχυφορτιστή 150 kW.