Αυτό το εντυπωσιακό ηλεκτρικό αγωνιστικό της VW για το Pikes Peak είναι πιο γρήγορο από Φόρμουλα 1
Στις 24 Ιουνίου διεξάγεται ο δεύτερος πιο παλιός αγώνας αυτοκινήτων των ΗΠΑ και βέβαια ένας από τους πιο γνωστούς και διάσημους. Η ανάβαση του Pikes Peak ή αλλιώς Race to the Clouds, καθώς η εκκίνησή του είναι σε υψόμετρο 2.860 μέτρων και ο τερματισμός του στα 4.300 μέτρα. Το μήκος της διαδρομής είναι σχεδόν 20 χιλιόμετρα, για την ακρίβεια 19,99, και οι στροφές στο σύνολό τους 156.
Στην ανάβαση μετέχουν τα τελευταία χρόνια και ηλεκτρικά αγωνιστικά με το αντίστοιχο ρεκόρ να είναι 8:57:118 λεπτά. Αυτό το ρεκόρ λοιπόν έχει βάλει στο μάτι η VW που επενδύει πολύ στην ηλεκτροκίνηση και για το σκοπό αυτό παρουσίασε το εντυπωσιακό I.D. R Pikes Peak στην πίστα της πόλης Ales στη Γαλλία. Η συγκεκριμένη επιλογή δεν είναι καθόλου μα καθόλου τυχαία, μιας και πρόκειται για τη γενέτειρα του 39χρονου Romain Dumas, που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του I.D. R Pikes Peaκ, όπως αυτό ονομάζεται και έχει να επιδείξει ένα πλούσιο βιογραφικό. Το οποίο πέρα από 2 νίκες στις περίφημες 24 Ώρες του Le Mans περιλαμβάνει και 3 νίκες στο Pikes Peak, οπότε θεωρείται σπεσιαλίστας.
Η βάση του VW I.D. R Pikes Peak είναι ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα που συνδυάζεται με έναν κλωβό από ατσάλι, ενώ συνολικά δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή ώστε να κρατηθεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Πράγματι το μήκους 5,20 μέτρων ηλεκτρικό αγωνιστικό ζυγίζει, μαζί με τον οδηγό του, λιγότερα από 1.100 κιλά, γεγονός που σε συνδυασμό με τους 680 ίππους που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας του δίνει μια αναλογία μόλις 1,61 κιλών ανά ίππο. Αν στην εξίσωση συμπεριληφθεί και η ροπή του των 650 Nm καθώς και η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα τα μόλις 2,25 δεύτερα που απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ ώρα δεν αποτελούν έκπληξη. Έκπληξη είναι πως το ηλεκτρικό αγωνιστικό είναι ταχύτερο τόσο από τα μονοθέσια της Φόρμουλα όσο και από τα επίσης ηλεκτρικά της Φόρμουλα Ε.
Καθοριστικές βέβαια για την επιτυχία της όλης προσπάθειας είναι οι μπαταρίες, καθώς οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας έπρεπε αφενός να βρουν την πιο σωστή αναλογία ενεργειακού περιεχομένου και βάρους και αφετέρου να εξασφαλίσουν μια όσο το δυνατόν πιο γρήγορη απόδοση της ενέργειας. Και αυτό γιατί ο στόχος είναι οι επιδόσεις και όχι η αυτονομία όπως σε ένα συμβατικό ηλεκτρικό μοντέλο.
Τα δύο αυτά στοιχεία επιτεύχθηκαν χάρη στη δυνατότητα μεγάλης ανάκτησης ενέργειας. Υπολογίζεται πως στα σχεδόν 20 χιλιόμετρα του Pikes Peak, παρόλο που είναι ανάβαση με κλίση που φτάνει μέχρι και το 7,3%- θα ανακτηθεί το 20% του συνόλου της αποθηκευμένης στις μπαταρίες του VW I.D. R Pikes Peak ενέργειας.