ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δοκιμάζονται στον αρκτικό κύκλο

Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δοκιμάζονται στον αρκτικό κύκλο

Μέχρι να φτάσει η ώρα της επίσημης παρουσίασης ενός νέου μοντέλου έχουν προηγηθεί αναρίθμητα χιλιόμετρα δοκιμών, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου και κάτω από τις πιο ακραίες κλιματολογικές συνθήκες. Από την αφόρητη ζέστη της Αφρικής μέχρι το ανυπόφορο ψύχος του αρκτικού κύκλου.

Φυσικά από αυτόν τον «κύκλο» δεν εξαιρούνται ούτε τα ηλεκτρικά μοντέλα σαν το Polestar 1. Το πρώτο αυτοκίνητο της νέας μάρκας της Volvo, που θα παρουσιαστεί επίσημα σε λίγες μέρες και στην έκδοση παραγωγής του στην έκθεση του Πεκίνου. Βέβαια για τη δοκιμή του Polestar στις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες του αρκτικού κύκλου -έφτασαν μέχρι και τους -28 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια των 2 εβδομάδων των τεστ- υπάρχει και ένας επιπλέον λόγος: ο έλεγχος της απόδοσης των μπαταριών του, μιας και επηρεάζονται ιδιαίτερα σε τέτοιους είδους συνθήκες.

Από κει και πέρα οι δοκιμές -οι οποίες θα συνεχιστούν και όλο του 2018- είχαν να κάνουν κατά κύριο λόγο με το στήσιμο του Polestar 1, προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο προβλέψιμο και ασφαλές. Αυτός είναι και ο λόγος που τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν δεν διέθεταν ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης -ή αν διέθεταν ήταν απενεργοποιημένα- προκειμένου να προκύψει μια πολύ καλή βάση από τα μηχανικά μέρη και στη συνέχεια αυτά να αποτελούν μια επιπρόσθετη δικλείδα ασφαλείας.

Ενδεικτικό της προσοχής στη λεπτομέρεια είναι πως οι μηχανικοί της Polestar χρησιμοποίησαν 20 διαφορετικές αντιστρεπτικές -10 μπροστά και 10 πίσω- η διάμετρος των οποίων διάφερε κατά 0,5 χιλιοστά (συνολικά από το 20 μέχρι και τα 25) προκειμένου να πετύχουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο σαν το συγκεκριμένο δεν έχει μόνο μεγάλη ισχύ, 600 ίπποι στην προκειμένη περίπτωση, αλλά και εξαιρετικά μεγάλη ροπή (1.000 Nm) σε σχέση με ένα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, γεγονός που διαφοροποιεί σε κάποιο βαθμό και την προσέγγιση.