Πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πρόβλημα σκουριάς;
Κάθε χρόνο πωλούνται και στη χώρα μας πολλά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, πολλά από τα οποία εισάγονται από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης -το μεγαλύτερο ποσοστό από τη Γερμανία.
Ένα από τα ερωτήματα που προκύπτουν σε σχέση με τα αυτοκίνητα αυτά είναι και το τι επίπεδο ασφάλειας παρέχουν. Τόσο ενεργητικής που έχει άμεση σχέση με τη συντήρηση, όσο και παθητικής που πέρα από τη συντήρηση εξαρτάται και από τη σκουριά που τυχόν έχει κάνει την εμφάνισή της, μιας και στην περίπτωση αυτή η δομή και η αντοχή του πλαισίου παίζουν καθοριστικό ρόλο. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε πως στις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης η χρήση αλατιού που δρα ενισχυτικά στην οξείδωση, είναι λόγω των καιρικών συνθηκών συνεχής του κρύους μήνες του έτους.
Προκειμένου λοιπόν να διαπιστώσει πόσο ασφαλή είναι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ενδεχομένως έχουν θέμα σκουριάς ένας Σουηδικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός αποφάσισε να διενεργήσει δοκιμές πρόσκρουσης (crash tests) ανάλογες με εκείνες που εκτελεί ο EuroNCAP για να καινούργια μοντέλα.
Τα αυτοκίνητα που επιλέχθηκαν είναι ένα Mazda 6 και ένα VW Golf V, των γενιών τους αντίστοιχα που κυκλοφόρησαν από το 2004 έως και το 2008. Πρόκεται δηλαδή για αυτοκίνητα ηλικίας από 10 έως 15 ετών, σαν κι αυτά δηλαδή που κυκλοφορούν σε μεγάλους αριθμούς και στους ελληνικούς δρόμους.
Από τις δοκιμασίες οι εξειδικευμένοι μηχανικοί- αναλυτές διαπίστωσαν, ως γενικό συμπέρασμα, πως οι επιβάτες ενός σκουριασμένου αυτοκινήτου έχουν 20% μεγαλύτερες πιθανότητες να υποστούν σοβαρό τραυματισμό σε περίπτωση σύγκρουσης σε σχέση με τις πιθανότητες που είχαν όταν το αυτοκίνητο ήταν καινούργιο.
Αναφορικά με τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής το Mazda 6 έδειξε να επηρεάζεται σαφώς περισσότερο συγκριτικά με το VW Golf.
Οπότε καλό είναι πέρα από όλους τους άλλους ελέγχους κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου να γίνεται και μάλιστα όσο το δυνατόν πιο λεπτομερώς και αυτός για τυχόν σκουριές.