Το ολοκαίνουργιο Focus είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της Ford
Πιστή στο χρονοδιάγραμμά της η Ford παρουσίασε τώρα, στις αρχές Απριλίου και λίγο μετά την έκθεση της Γενεύης την καινούργια, τέταρτη κατά σειρά γενιά του επιτυχημένου μικρού- μεσαίου της μοντέλου, του Focus.
Το νέο Focus θεωρείται από την ίδια την εταιρεία ως το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της γκάμας της. Δικαίως, μιας και πέρα από όλα τα καθιερωμένα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, υποβοήθησης και διασύνδεσης διαθέτει και σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης επιπέδου δύο. Στοιχείο εξοπλισμού που σπανίζει στη συγκεκριμένη κατηγορία και ειδικά στο μη premium κομμάτι της.
Καινούργια είναι και η βάση του, καθώς πρόκειται για το νέο πλαίσιο C2, που επιδεικνύει αυξημένη ακαμψία (έως και 20%) αλλά και συμβολή στη συνολική μείωση του βάρους (έως και κατά 88 κιλά). Παράλληλα επέτρεψε και τη σημαντική αύξηση του μεταξονίου κατά 52 χιλιοστά (συνολικά 2,7091 μέτρα), γεγονός που καθιστά τους χώρους στο εσωτερικό πια άνετους. Από κει και πέρα οι μηχανικοί της Ford, παρόλο που οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι πρακτικά οι ίδιες -το μήκος αυξήθηκε μόλις κατά 18 χιλιοστά φτάνοντας τα 4,378 μέτρα, ενώ το ύψος μειώθηκε κατά 15 χιλιοστά- έκαναν πολύ καλή δουλειά στην αεροδυναμική. Έτσι ο συντελεστής οπισθέλκουσας για το hatchback είναι 0,273, ενώ για το σεντάν που θα είναι διαθέσιμες σε μερικές μόνο αγορές -το στέισον θα πωλείται σε όλες- φτάνει ακόμα και το 0,25.
Με την εξέλιξη αυτή το Focus θα είναι πιο πολιτισμένο και ήσυχο, ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες, καθώς και πιο οικονομικό, ενώ αισθητικά παρόλο που σε γενικές γραμμές ακολουθεί το στυλ του τρέχοντος έχει πιο χαρακτηριστική και σύγχρονη εμφάνιση. Κυρίως χάρη στη μάσκα και τους προβολείς, ενώ καινούργια είναι και τα πίσω φώτα.
Στο επίσης πιο σύγχρονο εσωτερικό ξεχωρίζει η αυτόνομη οθόνη αφής, που όπως προαναφέραμε παρέχει πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ ο πίνακας οργάνων ναι μεν δεν είναι ψηφιακός αλλά είναι τύπου black panel. Ενδιαφέρον στοιχείο, ασυνήθιστο και πάλι με τα δεδομένα της κατηγορίας, το ότι στα αυτόματα Focus δεν υπάρχει κλασικός αλλά περιστροφικός επιλογέας σχέσεων.
Όπως και στο Fiesta έτσι και στο νέο Focus εκτός από τη στάνταρ έκδοση υπάρχουν ακόμα τρεις, οι ST-Line, Active και Vignale, η κάθε μια με το δικό της χαρακτήρα και τις αντίστοιχες διαφοροποιήσεις. Η ST-Line π.χ. που είναι πιο σπορ έχει χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά ανάρτηση, στην Active με τον πιο crossover προσανατολισμό είναι υψωμένη κατά 30 χιλιοστά, ενώ στη Vignale τα πάντα περιστρέφονται γύρω από την πολυτέλεια.
Σύγχρονο εσωτερικό, με την αυτόνομη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό να ξεχωρίζει. Πηγή: Ford
Επίσης άξια λόγου και αναφοράς, γιατί και πάλι δεν είναι συνηθισμένο στη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι τα 3 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης από τα οποία μπορεί να επιλέξει ο οδηγός. Τα οποία συνδυάζονται με τα προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ αλλά και την πίσω ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια που έχουν κάποιες εκδόσεις -η στάνταρ διάταξη είναι πολλαπλών συνδέσμων.
Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει το γνωστό 1.0 EcoBoost στην τελευταία, ανανεωμένη του εκδοχή (μεταξύ άλλων με νέο στροβιλοσυμπιεστή, υψηλότερη σχέση συμπίεσης στο 10,5:1, πίεση ψεκασμού έως 250 bar και φίλτρο σωματιδίων) με απόδοση 85, 100 και 125 ίππων. Καινούργιος είναι ο τρικύλινδρος 1.5 Ecoboost (ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στο Fiesta ST) με 150 και 182 ίππους και σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων και οι κορυφαίοι σε απόδοση προαιρετικά με νέο αυτόματο (με μετατροπέα ροπής) 8 σχέσεων. Στους diesel υπάρχει ο 1.5 EcoBlue με 95 και 120 ίππους, καθώς και ο 2.0 EcoBlue με 150 ίππους.
Το νέο Ford Focus θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας προς το καλοκαίρι, ενώ το 2019 αναμένεται μια ήπια υβριδική έκδοση του 1.0 Ecoboost (στα 48V), καθώς και η σπορ ST, για να ακολουθήσει ένα χρόνο αργότερα το κορυφαίο RS, που λέγεται πως θα έχει 400+ ίππους.