ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το λογισμικό της «κρέμασε» τη Mercedes στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας και χάρισε τη νίκη στη Ferrari

Το λογισμικό της «κρέμασε» τη Mercedes στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας και χάρισε τη νίκη στη Ferrari

To πρώτο Γκραν Πρι της σαιζόν στο αυστραλιανό Albert Park εξελίχθηκε σε θρίαμβο της Ferrari και σε απρόσμενη ήττα της Mercedes, η οποία μέχρι και το 26ο γύρο έδειχνε να έχει με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Lewis Hamilton τα πάντα υπό έλεγχο.

Αυτό που άλλαξε στον 26ο γύρο ήταν η ακινητοποίηση του μονοθεσίου του Grosjean, που ενεργοποίησε τη φάση του Virtual Safety Car. Σύμφωνα με τους κανονισμούς στην περίπτωση αυτή οι οδηγοί πρέπει να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους στο σημείο που τους υποδεικνύεται, σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο.

Και κάπου εδώ άρχισαν να προβλήματα για τη Mercedes: ο Hamilton προσάρμοσε την ταχύτητά του, οπότε γυρνούσε σαφώς πιο αργά, ενώ ο «πονηρός» Vettel οδηγούσε τη Ferrari του για ένα pit stop. Η ομάδα της Mercedes με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από το λογισμικό της πίστευαν πως η προπορεία που είχε ο πιλότος τους ήταν κάτι παραπάνω από αρκετή για να μην κινδυνεύσει.

Χαρακτηριστικές ως προς αυτό είναι οι δηλώσεις του Toto Wolff, του επικεφαλής της ομάδας: «με βάση τα δεδομένα των υπολογιστών μας πιστεύαμε πως υπήρχε προπορεία 15 δευτερολέπτων, τα οποία όμως στην πραγματικότητα ήταν μόλις 11. Ο Lewis τήρησε πιστά τις οδηγίες μας και νομίζαμε πως ο Sebastian (Vettel) θα έβγαινε και πάλι πίσω του στην πίστα».

Η πραγματική διαφορά όμως δεν ήταν καν 11 δευτερόλεπτα αλλά κατά τις μικρότερη, μιας και ο Vettel, που θεωρείται πως παίζει στα δάχτυλα τους κανονισμούς, την κάλυψε και άλλο λίγο εκμεταλλευόμενος πως στην είσοδο των πιτ, στην πρώτη γραμμή του Safety Car και μέχρι και τη δεύτερη, δεν ισχύουν οι περιορισμοί ταχύτητας του Virtual Safety Car.

Έτσι πήρε άξια και με την ευφυία του την πολυπόθητη νίκη για τη Scuderia, αφήνοντας την ομάδα της Mercedes να αναρωτιέται πως έχασε την πρώτη θέση μέσα από τα χέρια της και πως μπόρεσε να γίνει ένα τόσο κρίσιμο λάθος.