ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: To Ε-Tron quattro, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Audi, θα πωλείται από το φθινόπωρο

H Audi, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα έχει μετά το καλοκαίρι στη γκάμα της, το E-Sport quattro, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της. Το E-Tron quattro κυκλοφορεί ήδη στους δρόμους και στα πλαίσια των τελευταίων βημάτων της εξέλιξής του, με βαρύ καμουφλάζ, το οποίο όμως αφήνει να διαφανούν οι γραμμές του που ακολουθούν αυτές των άλλων SUV της μάρκας. Σε σχέση με τα τελευταία υπάρχουν διαφορές, με την  πιο εμφανή αυτή τη στιγμή τουλάχιστον να είναι η μάσκα.

Η οποία είναι μεν η Singleframe που έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια η Audi αλλά εδώ είναι σχεδόν κλειστή, κάτι που βέβαια ευνοεί και την αεροδυναμική. Η επιλογή αυτή είναι εφικτή από τη στιγμή που οι ανάγκες ψύξης ενός ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης είναι τελείως διαφορετικές και προφανώς πολύ μικρότερες από αυτές ενός συμβατικού με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ταυτόχρονα και από τη στιγμή που oι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο, ο χώρος που καταλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ μικρός. Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές της Audi να εξασφαλίσουν στο μήκους 4,88 μέτρων E-Tron quattro, που βασίζεται σε μια επιμηκυμένη έκδοση του πλαισίου MLB, ένα μεταξόνιο 2,91 μέτρων -από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται μεταξύ των Q5 (μήκος 4,66 μέτρα, μεταξόνιο 2,82 μέτρα) και Q7- και ιδιαίτερα άνετους χώρους στο εσωτερικό του. Ενδεικτικό για το τελευταίο το μέγεθος του πορτμπαγκάζ του, που έχει ελάχιστη τιμή τα 615 λίτρα και μέγιστη τα 1.725.

Για το σύστημα πρόωσης του E-Tron quattro τα μόνα δεδομένα που έχουμε μέχρι στιγμής προέρχονται από το πρωτότυπό του, που έχει εμφανιστεί πριν από περίπου 2 χρόνια. Αυτό λοιπόν είχε μπροστά έναν ηλεκτροκινητήρα και πίσω δύο, με συνδυαστική απόδοση 435 ίππων, οι οποίοι μπορούν να γίνουν μέχρι και 503 όταν ενεργοποιείται η λειτουργία boost. H τροφοδοσία τους γίνεται από μια μπαταρία 95 kWh -με δυνατότητα φόρτισης και από διάταξη ισχύος 150 kW- ενώ κάτι στο ενεργειακό ισοζύγιο συμβάλλουν και τα φωτοβολταϊκά πάνελ της εξειδικευμένης κινεζικής εταιρείας Hanergy, που είναι τοποθετημένα στην οροφή.

Η αυτονομία του E-Tron quattro φτάνει τα 500 χιλιόμετρα, η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση 5,6 δευτερολέπτων.

To E-Tron GT, που θα παρουσιαστεί το 2020, θα είναι η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Audi και θα έχει πολλά κοινά με την επίσης ηλεκτρική Porsche Mission E. Πηγή: Audi

Όπως προαναφέραμε το Audi E-Tron quattro θα πωλείται πρακτικά από το Σεπτέμβριο, μιας και τον Αύγουστο θα παρουσιαστεί στις Βρυξέλλες. Η τιμή του αναμένεται να είναι γύρω στις 80.000 ευρώ, ενώ η παραγγελία του είναι ήδη εφικτή στη Νορβηγία, που στην Ευρώπη πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση. Η Audi ανακοίνωσε επίσημα πως έχει ήδη δεχθεί 3.700 παραγγελίες από Νορβηγούς, κάθε έναν από τους οποίους έχει καταβάλει και μια προκαταβολή ελαφρώς μεγαλύτερη από τις 2.000 ευρώ.

Η ηλεκτροκίνητη γκάμα της γερμανικής εταιρείας θα εμπλουτιστεί το 2019 από το E-Tron quattro Sportback, που θα είναι η έκδοση SUV κουπέ, καθώς και από το Ε-Tron GT το 2020. Το τελευταίο θα αποτελεί την ηλεκτρική ναυαρχίδα της Audi και θα έχει πολλά κοινά με την επίσης ηλεκτρική Porsche Mission E.

Συνολικά τα πλάνα της μάρκας περιλαμβάνουν τουλάχιστον 20 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, ενώ μέχρι το 2025 σε αυτά θα αντιστοιχεί το 1/3 των πωλήσεών της. Για να δούμε τι από όλα αυτά θα επιβεβαιωθεί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης