Αυτοκίνητο: Oι λιμουζίνες πολυτελείας του (άμεσου) μέλλοντος θα είναι σαν το VW I.D. Vizzion
Είναι μεγάλο (μήκος 5,17 μέτρα), έχει φουτουριστική εμφάνιση και ένα εσωτερικό που παραπέμπει περισσότερο σε σαλόνι και σίγουρα θα είναι ένα από τα πιο σημαντικά εκθέματα της έκθεσης της Γενεύης που σήμερα άνοιξε τις πύλες της για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Ο λόγος για το I.D. Vizzion της VW, που είναι το τέταρτο κατά σειρά μοντέλο I.D., δηλαδή ηλεκτρικό, της γερμανικής εταιρείας και θα έχει το ρόλο της ναυαρχίδας της συγκεκριμένης γκάμας.
Το πρωτότυπο της Γενεύης έχει σχεδιαστεί ως ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο Eπιπέδου 5 και αυτός είναι και ο λόγος που από το εσωτερικό του απουσιάζει ακόμα και ένα υποτυπώδες τιμόνι. Η απουσία συστήματος διεύθυνσης και όλων όσων το συνοδεύουν -ταμπλό, σύστημα υποβοήθησης κ.λπ.- σε συνδυασμό και με το μικρότερο μέγεθος των ηλεκτροκινητήρων σε σχέση με τους συμβατικούς της εσωτερικής καύσης, επέτρεψαν μια πιο άνετη διαμόρφωση της καμπίνας. Με τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα (το «κουμπί» που υπάρχει ανάμεσά τους εξυπηρετεί το χειρισμό των διαφόρων διαθέσιμων συστημάτων) που θα ταίριαζαν και σε lounge, ενώ ταυτόχρονα η πρόσβαση είναι εύκολη, χάρη στις πόρτες που ανοίγουν διάπλατα με αντίθετη φορά και την απουσία μεσαία κολώνας.
Πέρα από το χειριστήριο στα καθίσματα η πρόσβαση στα συστήματα του I.D. Vizzion θα γίνεται με τη χρήση φωνητικών εντολών αλλά και χειρονομιών, καθώς και με τη χρήση έξυπνων γυαλιών μεικτής πραγματικότητας, όπως τα HoloLens της Microsoft, που προβάλλουν μπροστά σε όποιον τα χρησιμοποιεί εικονικές οθόνες, μέσω των οποίων γίνεται ο χειρισμός των συστημάτων. Τα οποία θα διαθέτουν και τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να προσαρμόζονται στις συνήθειες και τις επιλογές του ή των χρηστών του αυτοκινήτου. Παράλληλα θα υπάρχει και ψηφιακός βοηθός κατά τα πρότυπα του Alexα της Amazon ή της Mercedes του MBUX της Mercedes.
Ο διαθέσιμος χώρος στο εσωτερικό του I.D. Vizzion θα είναι αντίστοιχος ή και ελαφρά μεγαλύτερος με αυτόν ενός Phaeton με μεγάλο μεταξόνιο -η λιμουζίνα πολυτελείας που μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν η ναυαρχίδα της VW- ενώ χάρη στην ηλεκτροκίνηση το επίπεδο θορύβου θα είναι εξαιρετικά χαμηλό. Με αποτέλεσμα το ταξίδι να είναι και για αυτόν το λόγο ιδιαίτερα άνετο.
Η βάση του I.D. Vizzion, που είναι σεντάν για λόγους και αεροδυναμικής αλλά και προτιμήσεων των αγοραστών σε Κίνα και ΗΠΑ, είναι το μεταβλητό πλαίσιο MEB που έχει εξελιχθεί ειδικά από το γερμανικό όμιλο για την ηλεκτροκίνηση. Όσο για το μεγάλο μεταξόνιο των 3,10 μέτρων παρέχει ικανό χώρο για την τοποθέτηση στο δάπεδο της συστοιχίας των μπαταριών με την πραγματικά τεράστια ενεργειακή χωρητικότητα των 111 kWh. Η οποία με βάση τον κύκλο NEFZ εξασφαλίζει μια θεωρητική αυτονομία της τάξης των 665 χιλιομέτρων. Η πραγματική θα πρέπει να είναι στα επίπεδα των 440 χιλιομέτρων, τιμή που εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα καλή.
H διάταξη των καθισμάτων στο εσωτερικό του I.D. Vizzion είναι μεν συμβατική αλλά οι χώροι, χάρη και στην απουσία τιμονιού και πεντάλ, είναι εξαιρετικά άνετοι. Πηγή: VW
Η μπαταρία τροφοδοτεί με ενέργεια δύο συνολικά ηλεκτροκινητήρες, έναν 75 kW στον εμπρός άξονας και έναν 150 kW στον πίσω, οπότε η συνδυαστική απόδοση είναι 225 kW (306 ίπποι) που εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 6,3 δεύτερα. Για την αυτόνομη έκδοση η VW έχει ανακοινώσει μια τελική ταχύτητα 180 χλμ./ ώρα.
Ποιο θα είναι το μέλλον του I.D. Buzz; Οι επικεφαλείς της VW κάνουν λόγο για έναρξη των πωλήσεων το 2021. Βέβαια το μοντέλο παραγωγής θα διαφοροποιείται αισθητά από το φετινό πρωτότυπο της Γενεύης, αν και θα έχουν διατηρηθεί οι βασικές γραμμές του αμαξώματος. Έτσι το μήκος του αναμένεται να είναι περίπου 10 εκατοστά πιο μικρό, λίγο πάνω από τα 5,0 μέτρα δηλαδή, ενώ δεν θα είναι πλήρως αυτόνομο αλλά Επίπεδου 3. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως θα μπορεί όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις και για ταχύτητες μέχρι και 60 χλμ./ ώρα να κινείται χωρίς καμία παρέμβαση του οδηγού, ενώ από κει και πάνω ο οδηγός θα πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Αυτό σημαίνει πως η ηλεκτρική ναυαρχίδα της VW, το I.D. Vizzion στην πρώτη της εκδοχή θα έχει, σε αντίθεση με το concept και τιμόνι και πεντάλ.
Όσο για την τιμή της υπολογίζεται πως θα κυμαίνεται, στη Γερμανία τουλάχιστον, γύρω στις 65.000 ευρώ. Για λόγους σύγκρισης αναφέρουμε πως το άμεσα ανταγωνιστικό του Tesla Model S με τους 320 ίππους, πρόκειται για την εισαγωγική του έκδοση, ξεκινά σήμερα από τις 70.000 ευρώ.