ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H καινούργια Jaguar είναι ένα ηλεκτρικό SUV με 400 ίππους και λέγεται Ι-Pace

H νέα ηλεκτρική Jaguar είχε προαναγγελθεί εδώ και αρκετό καιρό, ενώ ήταν κάτι παραπάνω από βέβαιο πως θα ήταν SUV. Όχι μόνο γιατί η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων είναι η πιο δημοφιλής παγκοσμίως αλλά και γιατί έχουν χώρο προκειμένου να χωρέσουν τις μπαταρίες.

Πράγματι η Jaguar I-Pace των 4,68 μέτρων, που φυσικά θα είναι και στην έκθεση της Γενεύης, μοιάζει αρκετά με το μεγάλο SUV της μάρκας, την F-Pace, παρόλο που οι αναλογίες της είναι αρκετά διαφορετικές σε σχέση με αυτές που γνωρίζουμε από τα μέχρι τώρα μοντέλα της παραδοσιακής βρετανικής εταιρείας. Και αυτό γιατί η απουσία συμβατικών μηχανικών μερών επέτρεψε στους σχεδιαστές να μικρύνουν αρκετά το καπό -δεν μπορούμε βέβαια να πούμε πως μας αρέσει αυτή η επιλογή- και να δημιουργήσουν ένα πιο στρογγυλεμένο σχήμα. Η συνολική εικόνα πάντως είναι αποδεκτή, ενώ ταυτόχρονα η I-Pace είναι και αρκετά αεροδυναμική, ειδικά για SUV, με έναν συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,29.

Ο μικρότερος όγκος που καταλαμβάνουν οι ηλεκτροκινητήρες βοήθησε στη δημιουργία ενός άνετου εσωτερικού για 5 και τις αποσκευές τους -το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 656 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.453- και αυτό παρά το στυλ κουπέ που έχει υιοθετηθεί. Η εσωτερική σχεδίαση είναι ακόλουθη με τα δεδομένα των σύγχρονων Jaguar, ενώ παρά την παρουσία δύο οθονών -η πιο μεγάλη, που είναι τοποθετημένη και πιο ψηλά για το σύστημα infotainment, είναι 10,0 ιντσών και η πιο μικρή 5,5- τα φυσικά χειριστήρια (διακόπτες και μπουτόν) δεν έχουν καταργηθεί πλήρως.

Η Ι-Pace διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα -οι ηλεκτροκινητήρες έχουν εξελιχθεί από την ίδια τη βρετανική εταιρεία- οπότε είναι και τετρακίνητη. Η συνδυαστική ισχύς τους φτάνει τους 400 ίππους και τα 696 Nm, ενώ παρά τα 2.100 κιλά που έχουν να αντιμετωπίσουν εξασφαλίζουν ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 4,8 δεύτερα.

Στην περίπτωση των ηλεκτρικών μοντέλων όμως τα πιο σημαντικά αριθμητικά δεδομένα είναι η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης. Η Jaguar αναφέρει πως χάρη στις (μεγάλες) μπαταρίες των 90 kWh η I-Pace μπορεί, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, να καλύψει μέχρι και 480 χιλιόμετρα, ενώ αν χρησιμοποιηθεί σούπερ φορτιστής συνεχούς ρεύματος και ισχύoς 100 kW, οι μπαταρίες φορτίζουν στο 80% της χωρητικότητάς τους μέσα σε μόλις 40 λεπτά. Και σε 15 λεπτά έχουν αποθηκεύσει τόσο ενέργεια που αρκεί για να καλυφθούν 100 χιλιόμετρα.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες της I-Pace έχουν εξελιχθεί από την ιδια τη Jaguar, ενώ η τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρος, κατανομή 50:50 στους δύο άξονες και άνετους χώρους στο εσωτερικό. Πηγή: Jaguar

Βέβαια ένα τέτοιος φορτιστής κοστίζει όσο το αυτοκίνητο ή και παραπάνω και δεν μπορεί παρά να είναι μόνο δημόσιας χρήσης. Σε οικιακό δίκτυο η φόρτιση διαρκεί, πάλι για το 80% της χωρητικότητας, 10 ώρες, ενώ αξιοσημείωτη είναι η 8ετής εγγύηση που συνοδεύει τις μπαταρίες με την προϋπόθεση να τηρούνται τα μεσοδιαστήματα των προβλεπόμενων σέρβις, που είναι 2 χρόνια ή 34.000 χιλιόμετρα.

Αν και οι πωλήσεις της I-Pace θα ξεκινήσουν προς τα τέλη του 2018 η Jaguar λέει πως έχει ήδη 25.000 παραγγελίες και αυτό παρά το σχετικά υψηλό κόστος κτήσης που στη Γερμανία θα ξεκινά από τις 77.850 ευρώ για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού S -θα υπάρχουν και τα πιο πλούσια SE και HSE. Για να είμαστε πάντως ακριβείς η τιμή της δεν διαφοροποιείται από τα επίπεδα που κινείται ήδη ο άμεσος ανταγωνιστής της το Tesla Model X αλλά και από αυτά στα οποία αναμένεται να τοποθετηθεί μελλοντικά το Audi Q6.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης