ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Ποια μοντέλα της, από τα πολυτελή, θεωρεί κορυφαία η ίδια η Mercedes;

Αυτοκίνητο: Ποια μοντέλα της, από τα πολυτελή, θεωρεί κορυφαία η ίδια η Mercedes;

H Mercedes έχει μια ιστορία στον χώρο του αυτοκινήτου που ξεπερνά τον ένα αιώνα και σε όλα αυτά τα χρόνια έχει παρουσιάσει πάρα πολλά μοντέλα πολυτελείας. Από τα οποία είναι πολύ δύσκολο, ακόμα και για τους ανθρώπους της ίδιας της εταιρείας, να επιλέξουν αυτά που θεωρούν κορυφαία.

Γεγονός είναι πως το τόλμησαν και κατέληξαν σε ένα top five που εκτείνεται από το μεσοπόλεμο μέχρι και τις μέρες μας. Ξεκινώντας ανάποδα, ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, το νούμερο 5 είναι ένα αυτοκίνητο που στον καιρό του, κατασκευαζόταν από το 1935 έως και το 1940, ήταν ίσως το πιο ακριβό και σίγουρα ένα από τα τεχνολογικά πιο προηγμένα παγκοσμίως. Η 540 Κ ήταν διαθέσιμη σε τρεις βασικούς τύπους αμαξωμάτων, 2θέσιο ρόουντστερ, 4θέσιο κουπέ και 7θέσια λιμουζίνα, καθώς και σε διάφορες παραλλαγές που κατασκευάζονταν για ειδικούς σκοπούς. Ο κινητήρας της ήταν ένας οχτακύλινδρος σε σειρά με χωρητικότητα 5.400 κυβικών που με η βοήθεια υπερσυμπιεστή τύπου Roots απέδιδε 180 ίππους.

Ακολουθεί η σαφώς πιο σύγχρονη G 650 Landaulet, που είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα οχήματα εκτός δρόμου που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ. Κι αυτό γιατί, όπως λέει άλλωστε και το όνομά του, οι πίσω θέσεις του, που φυσικά προσφέρουν όλα τα κομφόρ, καλύπτονται από μια ανοιγόμενη μαλακή οροφή. Παράλληλα χάρη στην εξελιγμένη του τετρακίνηση και τον bi-turbo V12 των 6.000 κυβικών και των 600 ίππων της μάρκας πηγαίνει (σχεδόν) παντού.

Από μια τέτοια λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει φυσικά η Mercedes 600, «der Grosse Mercedes», η πιο εμβληματική λιμουζίνα της μάρκας της Στουτγκάρδης, που τις δεκαετίες του ’60 και του ΄70 κατασκευάστηκε μόλις 2.677 φορές και ήταν η αγαπημένη όλων των τότε διάσημων. Από πολιτικούς όπως ο Μπρέζνιεφ και δικτάτορες όπως ο Ιντι Αμιν Νταντα μέχρι καλλιτέχνες σαν τον Τζον Λένον και την Μαρία Κάλλας και κροίσους σαν τον Ωνάση, ενώ μια είχε και ο τότε Πάπας. Πρόκειται για μια all time classic limo, ανεξάρτητα από τον τύπο του αμαξώματος, δύσκολη στη συντήρηση λόγω της πολύπλοκης τεχνολογίας της και εξαιρετικά δημοφιλή στους συλλέκτες.

Η Maybach S 650 Cabriolet που βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κατάταξης είναι το πρώτο ανοιχτό υπερ- πολυτελές μοντέλο που παρουσίασε η Mercedes μετά από 45 ολόκληρα χρόνια και αυτό είναι κάτι που σίγουρα της εξασφάλισε επιπλέον πόντους. Είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής, πέρα από ένα πολύ όμορφο αυτοκίνητο, για το τι είναι σήμερα εφικτό. Θα κατασκευαστεί μόλις 300 φορές.

Πρώτο στη λίστα ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mercedes. Πρόκειται για την 300 SLR Uhlenhaut Coupe, από την οποία υπήρχαν μόλις 2. Πρόκειται για το προσωπικό αυτοκίνητο του τότε αρχισχεδιαστή της μάρκας Rudolf Uhlenhaut και για πολλά χρόνια για το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Λέγεται πως αν έβγαινε προς πώληση θα επιτύγχανε νέο ρεκόρ τιμής.