ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Mazda εξελίσσει κινητήρες βενζίνης που θα ρυπαίνουν λιγότερο από τους ηλεκτρικούς

H Mazda είναι μια από τις εταιρείες που πιστεύουν πολύ στο δυναμικό των κινητήρων εσωτερικής καύσης γενικά και αυτών της βενζίνης ειδικά. Μάλιστα σκοπεύει με τη βοήθεια της τεχνολογίας Skyactiv-3 να φτιάξει ένα σύνολο βενζίνης οι εκπομπές ρύπων του οποίου θα είναι άμεσα συγκρίσιμο, αν όχι και καλύτερο από αυτό ενός ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης.

Ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει αυτό, όπως ανακοίνωσε σε τεχνολογικό συνέδριο ο επικεφαλής εξέλιξης κινητήρων της ιαπωνικής εταιρείας Mitsuo Hitomi, είναι η βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσης της κινητήρων. Δηλαδή η αύξηση του ποσοστού του ενεργειακού περιεχομένου του καυσίμου που μετατρέπεται σε ενέργεια.

Σύμφωνα με τον Hitomi και με την τρέχουσα τεχνολογία υλικών η θερμοδυναμική απόδοση των κινητήρων μπορεί να φτάσει ακόμα και το 56%. Να αυξηθεί δηλαδή κατά 27% και να φτάσει στα επίπεδα των συνόλων που χρησιμοποιούνται στη Φόρμουλα 1. Αν αυτό επιτευχθεί οι εκπομπές CO2 θα περιοριστούν κατά 25%, ενώ σύμφωνα με τη Mazda αν στην εξίσωση μπει τόσο ο τρόπος παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας και το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών μοντέλων τότε μερικοί εξελιγμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι πιο αποδοτικοί από τους ηλεκτρικούς.

Ο Hitomi πάντως δεν έδωσε κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την παρουσίαση της γενιάς Skyactiv-3 των κινητήρων της εταιρείας του, ενώ είπε πως μια τέτοια τεχνολογία θα δώσει στους παραδοσιακούς κινητήρες τη δυνατότητα να διατηρηθούν περισσότερο στο προσκήνιο. Ειδικά αν μειωθεί και το κόστος των καυσίμων, λόγω της ανάπτυξης συνθετικών μεθόδων παραγωγής τους.

Η Mazda πιστεύει πως ο θερμοδυναμικός βαθμός απόδοσης των κινητήρων βενζίνης μπορεί να αυξηθεί μέχρι και το 56%, τιμή ανάλογη με αυτή των συνόλων της Φόρμουλα 1. Πηγή: Mazda

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης