Αυτοκίνητο: Πόσο δημοφιλή είναι πραγματικά τα μοντέλα με εναλλακτικούς τρόπους πρόωσης;
Μπορεί οι προδιαγραφές εκπομπής ρύπων να γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές και μπορεί η ηλεκτροκίνηση να προωθείται και να εμφανίζεται ως το μέλλον της αυτοκίνησης, το ερώτημα όμως που τίθεται είναι πόσο δημοφιλή είναι πραγματικά τα μοντέλα που διαθέτουν εναλλακτικές μορφές πρόωσης.
Τα νούμερα δεν είναι καθόλου μα καθόλου ενθαρρυντικά, μιας και το 2017, που ήταν η καλύτερη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας για την Ευρώπη, το συνολικό ποσοστό τους δεν ξεπέρασε το 6%. Για την ακρίβεια ήταν 5,7% και σε αυτό συμπεριλαμβάνονται πέρα από τα ηλεκτρικά και υβριδικά και όσα καταναλώνουν φυσικό αέριο και υγραέριο.
Σε απόλυτα νούμερα το παραπάνω ποσοστό σημαίνει πως από τα συνολικά 15,57 καινούργια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη Γηραιά Ήπειρο μόλις οι 850.000 και κάτι δεν διέθεταν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ από αυτά το 54,8% ήταν υβριδικά και το 39% καθαρά ηλεκτρικά. Φυσικά για να επιτευχθούν αυτές οι πωλήσεις καθοριστικό ρόλο έπαιξαν οι επιδοτήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων που ισχύουν σε πολλές χώρες. Χωρίς αυτές το ποσοστό τους θα ήταν ακόμα πιο χαμηλό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το τελευταίο η Δανία, στην οποία μόλις σταμάτησαν οι επιδοτήσεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταβαραθρώθηκαν εμπορικά. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την ιδιαίτερα υψηλή αρχική τιμή τους σε σχέση με τα συμβατικά.
Το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο για το 2017 στην Ευρώπη ήταν το Renault Zoe, ενώ οι προβλέψεις για το 2018 είναι πιο αισιόδοξες. Και αυτό γιατί θα έχει ξεκινήσει και η διάθεση του δεύτερης γενιάς του Nissan Leaf, που είναι το πιο επιτυχημένο εμπορικά EV (Electric Vehicle) και ένα από τα πιο προσιτά οικονομικά.
Πάντως για το 2018 αναμένεται και μια διόρθωση σε ότι αφορά τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, οι οποίες το 2017 παρουσίασαν μια πτώση τους κατά 7,9%. Κυρίως εξαιτίας του εκφοβισμού που κυριάρχησε, χωρίς ουσιαστικό λόγο, σε σχέση με το μέλλον των diesel.