ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H νέα Mercedes A-Class είναι ακόμα πιο premium και πιο όμορφη και ξεκινά από τα 1.330 κυβικά

H νέα Mercedes A-Class είναι ακόμα πιο premium και πιο όμορφη και ξεκινά από τα 1.330 κυβικά

Το πόσο σημαντικό είναι για μια εταιρεία ένα μοντέλο απεικονίζεται καταρχήν από τις πωλήσεις του. Από τη σκοπιά αυτή η σημασία της A-Class για τη Mercedes είναι μεγάλη και γίνεται ακόμα μεγαλύτερη σε αγορές σαν την ελληνική.

Ταυτόχρονα όμως υπάρχουν και άλλα στοιχεία και δεδομένα που αυξάνουν και άλλο το ειδικό της βάρος. Στοιχεία όπως το ότι ο μέσος όρος της ηλικίας των αγοραστών της είναι κατά 10 χρόνια μικρότερος από αυτόν της προκατόχου της -οι πιο νέοι αγοραστές είναι σχεδόν διαχρονικά διακαής πόθος της Mercedes- ότι για ένα σεβαστό ποσοστό είναι το πρώτο τους μοντέλο της εταιρείας -στην Κίνα για ένα ακόμα πιο σεβαστό ποσοστό είναι το πρώτο τους αυτοκίνητο συνολικά- και ότι το 60% των κατόχων της προέρχεται από ανταγωνιστικές μάρκες.

Λογικά λοιπόν η διάδοχός της, η 4η κατά σειρά γενιά, παίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία της Mercedes στο άμεσο μέλλον. Ειδικά από τη στιγμή που γύρω της και βασιζόμενα στο καινούργιο πιο εξελιγμένο μεταβλητό πλαίσιο MFA2 θα εμφανιστούν σταδιακά άλλα 7 νέα μοντέλα. Aνάμεσά τους και για πρώτη φορά και ένα σεντάν.

Αναμενόμενα η επίσημη πρεμιέρα της A-Class στο Άμστερνταμ έγινε με κάθε επισημότητα, με την παρουσία τόσο του ισχυρού άντρα όχι μόνο της Mercedes αλλά ολόκληρου του ομίλου Daimler Dieter Zetsche όσο και 450 εκπροσώπων μέσων από όλο τον κόσμο -το CNN Greece ήταν φυσικά παρών.

Tης νέας Α-Class που, όπως είδαμε από κοντά, έχει μεγαλώσει σε εξωτερικές διαστάσεις (το μήκος της αυξήθηκε ολόκληρα 12.,0 εκατοστά φτάνοντας συνολικά τα 4,42 μέτρα) και μεταξόνιο (+30 χιλιοστά). Ταυτόχρονα είναι πιο όμορφη και μοντέρνα, με πολύ καθαρές γραμμές που εκφράζουν την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και με μια ακόμα πιο εμφατική μάσκα.

Το εσωτερικό της είναι πιο άνετο, ειδικά για όσους κάθονται πίσω, το πορτμπαγκάζ, σημείο στο οποίο υστερεί η προηγούμενη πια γενιά, πιο μεγάλο (370 λίτρα), η ορατότητα καλύτερη και βέβαια η σχεδίαση πιο χαρακτηριστική πιο σύγχρονη και high tech.

Το τελευταίο οφείλεται σε κάποιο βαθμό στους ακόμα πιο τονισμένος στρογγυλούς αεραγωγούς και κατά κύριο λόγο στον εντυπωσιακό, ελεύθερο -δεν είναι δηλαδή ενσωματωμένος στο ταμπλό- πίνακα οργάνων. Ο οποίος είναι στάνταρ ψηφιακός, αποτελείται από 2 οθόνες -αυτή που είναι ακριβώς μπροστά από τον οδηγό είναι προγραμματιζόμενη σε ότι αφορά τις ενδείξεις της- το εισαγωγικό μέγεθος των οποίων είναι 7,0 ίντσες και το κορυφαίο 10,25, ενώ ενδιάμεσα υπάρχει και δυνατότητα συνδυασμού των δύο μεγεθών.

Το πλαίσιο που περιβάλλει το σύνολο των δύο οθονών, που δείχνει ενιαίο έχει πάντα το ίδιο μέγεθος, ενώ η αριστερή οθόνη φιλοξενεί το νέο σύστημα infotainment της μάρκας. To MBUX που παρουσιάστηκε στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας -το CNN Greece ήταν και εκεί- χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στη νέα A-Class και είναι ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει σήμερα. Η λειτουργία βασίζεται καταρχήν στην αφή, μέσω της οθόνης αλλά και των αντίστοιχων μπουτόν στο τιμόνι και επιφανειών στην κεντρική κονσόλα, στηρίζεται και στην τεχνητή νοημοσύνη, ενώ, όπως έχουμε γράψει αναλυτικά δέχεται φωνητικές εντολές και διαθέτει την ψηφιακή βοηθό ονόματι Mercedes.

MERCEDES A CLASS 2018 13a

H νέα A-Class εκπροσωπεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes με ακόμα πιο καθαρές γραμμές και δυναμικές αναλογίες. Πηγή: Mercedes

Παράλληλα η νέα A-Class μπορεί να διαθέτει όλη τη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης -μεταξύ αυτών και αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης μέχρι και τα 130 χλμ./ ώρα- της κορυφαίας S-Class. Το τελευταίο είναι ενδεικτικό της όλης αναβάθμισής της, η οποία αντικατοπτρίζεται, σύμφωνα με τη Mercedes και στην προσπάθεια που καταβλήθηκε προκειμένου το επίπεδο άνεσής της να προσεγγίζει αυτό των μεσαίων μοντέλων της μάρκας.

Για το σκοπό αυτό έχει δοθεί έμφαση στην ηχομόνωση και υπάρχουν δύο τύποι πίσω ανάρτησης. Τα βασικά και λιγότερο ισχυρά μοντέλα έχουν ημιάκαμπτο πίσω άξονα και τα πιο ισχυρά καθώς και τα τετρακίνητα άξονα πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ως προς την απόσβεση αμορτισέρ. Τα οποία είναι μέρος του επιπλέον εξοπλισμού.

Η νέα Α-Class διαθέτει όμως και καινούργιους κινητήρες. Για την έναρξη των πωλήσεών της θα είναι διαθέσιμη με το νέο εισαγωγικό τετρακύλινδρο των 1.330 κυβικών, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τον όμιλο Renault, που αποδίδει σε πρώτη φάση 165 ίππους (A 200), φυσικά με τη βοήθεια turbo και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic διαθέτει και σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων. Στάνταρ συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Στην περίπτωση αυτή η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές WLTP είναι 5,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (εκπομπές CO2 133 γραμμάρια το χιλιόμετρο). Με το αυτόματο κιβώτιο οι αντίστοιχες τιμές είναι ακόμα πιο χαμηλές -5,1 λίτρα αμόλυβδης και 120 γραμμάρια CO2.

MERCEDES A CLASS 2018 7a

Το ταμπλό είναι στάνταρ ψηφιακό, με δύο διαδοχικές οθόνες μεγέθους από 7,0 έως 10,25 ιντσών. Την παράσταση κλέβει το νέο σύστημα infotainment MBUX με τις φωνητικές εντολές φυσικές γλώσσας και τη ψηφιακή βοηθό Mercedes. Πηγή: Mercedes

Ο μεγαλύτερος κινητήρας βενζίνης είναι αυτός των 2.000 κυβικών και των 224 ίππων, ενώ καινούργιος είναι και ο βασικός κινητήρας πετρελαίου της Α 180 d. Η χωρητικότητα του οποίου είναι πλέον τα 1.462 κυβικά και η απόδοση οι 116 ίπποι. Διαθέτει στάνταρ καταλύτη SCR και έτσι χρησιμοποιεί πρόσθετο AdBlue. Για το τελευταίο υπάρχει ένα εντυπωσιακά μεγάλο ρεζερβουάρ 28,3 λίτρων (στα άλλα μοντέλα της Mercedes η χωρητικότητά του μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν ξεπερνά τα 12,0 λίτρα), ενώ η μέση κατανάλωσή του είναι 4,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Το φθινόπωρο θα προστεθούν οι diesel των 2.000 κυβικών και των 150 (Α 200 d) και 190 ίππων (Α 220 d), με τον τελευταίο να συνδυάζεται και με την τετρακίνηση 4Matic, η plug-in υβριδική Α 220 e με μπαταρία 13,7 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων, καθώς και η AMG A35, με κινητήρα 2.000 κυβικών, παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, ήπια υβριδική υποβοήθηση και απόδοση 300 ίππων. Ίδια χαρακτηριστικά αλλά 408 ίππους θα έχει η κορυφαία AMG 45 4MΑΤΙC, ενώ στον αντίποδα θα βρίσκεται η έκδοση των 115 ίππων του εισαγωγικού κινητήρα των 1,33 λίτρων.

Η νέα Mercedes A-Class θα είναι διαθέσιμη και στην Ελλάδα από το Μάιo,σε τιμές που θα ανακοινωθούν στην πορεία αλλά που εκτός απροόπτου δεν θα διαφέρουν σημαντικά από αυτές της προηγούμενης πια γενιάς.