Αυτοκίνητο: Οι 24 ώρες της Daytona πέρα από διάσημος αγώνας είναι και show
Το να παρακολουθείς έναν αγώνα από κοντά έχει πάντα ενδιαφέρον. Ειδικά όταν διαρκεί ένα ολόκληρο 24ώρο, στον οποίο οδηγοί και αυτοκίνητα δοκιμάζουν τα όρια της αντοχής τους. Περίπου 10.000 χιλιόμετρα πιο δυτικά, στη διάσημη παραλία της Daytona.
Πολύ πριν κατασκευαστεί η πίστα λοιπόν και λίγο μετά την περίοδο της ποτοαπαγόρευσης η παραλία της Daytona δεν ήταν μόνο γνωστή για την χρυσή αμμουδιά της αλλά και για τους αγώνες που γινόντουσαν σε αυτή. Στη συνέχεια ο αγώνας μεταφέρθηκε από το Daytona Beach μερικά χιλιόμετρα πιο μέσα και σε μία πίστα που χτίστηκε το 1959. Ο πρώτος αγώνας αντοχής έγινε το 1962 και διαρκούσε 3 ώρες. Από το 1966 η διάρκεια του αυξήθηκε στις 24 ώρες, όσο κρατά δηλαδή και σήμερα, ενώ η σχέση της πίστας στην Daytona με την Rolex ξεκινά από την αρχή. Από το λανσάρισμα δηλαδή του γνωστού χρονογράφου, ενώ από το 1992 η ελβετική εταιρεία είναι ο βασικός χορηγός του 24ώρου αγώνα.
Η πίστα με μήκος 5,7 χιλιομέτρων είναι από τις πιο εντυπωσιακές με τις μεγάλες και ψηλές κερκίδες να θυμίζουν κάτι από γήπεδο ποδοσφαίρου (ή μπέιζμπολ για τους Αμερικανούς), ενώ το 24ώρο της Daytona είναι τόσο διάσημο όσο και το αντίστοιχο στο Le Mans.
Ο 24ώρος αγώνας και το αγωνιστικό τριήμερο μοιάζει με ένα racing φεστιβάλ με πάνω από 30.000 τροχόσπιτα να έχουν κατασκηνώσει γύρω από το Daytona International Speedway και με τους θεατές να φτάνουν περίπου τις 100.000. Όλα θυμίζουν ένα συναρπαστικό καλοστημένο «πανηγύρι» όπως μόνο οι Αμερικάνοι θα μπορούσαν να διοργανώσουν. Εντύπωση πάντως προκαλεί πως οι κερκίδες είναι σχεδόν άδειες, καθώς ο κόσμος απολαμβάνει τον αγώνα απέξω ακριβώς από την πίστα συνδυάζοντας ψήσιμο και αλκοόλ.
Σημαντική συμβολή στο αγώνα έχει και ο «οικοδεσπότης» μας Continental, που είναι ο προμηθευτής ελαστικών, διαθέτοντας πάνω από 8.500 λάστιχα. Σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο αγωνιστικό διήμερο και για τα οποία χρειάστηκαν 15 νταλίκες για να τα μεταφέρουν από την Indiana στην Daytona. Ταυτόχρονα 70 ειδικοί υποστηρίζουν τις ομάδες στο IMSA, με δυνατότητα παροχής 200+ ελαστικών μέσα σε μία ώρα. Η τοποθέτηση ενός ελαστικού μαζί με τη ζυγοστάθμιση δεν ξεπερνά τα δύο λεπτά, όταν σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο η αντίστοιχη διαδικασία διαρκεί περίπου 45 λεπτά.
Στον αγώνα συμμετείχαν και φέτος γνωστά ονόματα όπως οι Felipe Nasr, Juan Pablo Montoya, Helio Castroneves, Filipe Albuquerque, Christian Fittipaldi, Nicolas Lapierre, Paul di Resta, Lance Stroll, Romain Dumas, Oliver Jarvis, Mike Rockenfeller, Jan Magnussen, Marcel Fassler, Dirk Mueller, Sebastien Bourdais κ.α. Και βέβαια ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και αστέρας της Φόρμουλα 1 Fernando Alonso.
Στο 56ο Rolex 24 Hours που έγινε φέτος στη Daytona η Cadillac είδε και πάλι πρώτη την καρό σημαία σημειώνοντας νέο ρεκόρ γύρων. Οι Filipe Albuquerque, Christian Fittipaldi και Joao Barbosa έκαναν συνολικά 808 γύρους με το αγωνιστικό #5 Cadillac DPi-V.R, σπάζοντας το ρεκόρ των 762 γύρων που κρατούσε από το 1992. H κυριαρχία της αμερικανικής ομάδας επισφραγίστηκε από το δεύτερο αγωνιστικό της, ενώ στο βάθρο ανέβηκε και η Oreca LMP2.
Η Ford με τη σειρά της σημείωσε το «1-2» με το GT Le Mans, με τις Corvette να μην μπορούν να απειλήσουν. Συγκεκριμένα οι Ryan Briscoe, Scott Dixon και Richard Westbrook τερμάτισαν πρώτοι στην κατηγορία GTLM με τους Joey Hand, Dirk Muller και Sebastien Bourdais να ακολουθούν με μικρή διαφορά. Στην κατηγορία GTD την πρώτη θέση πήρε η Lamborghini Huracan GT3 των Mirko Bortolotti, Franck Perera, Rolf Ineichen και Rik Breukers.