ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσο εύκολο είναι για ένα αυτοκίνητο παραγωγής να φτάσει σχεδόν τα 500 χλμ./ ώρα;

Το ισχύον ρεκόρ ταχύτητας αυτοκινήτου σε δημόσιο δρόμο είναι σήμερα 447,19 χλμ./ ώρα και πιστώνεται στο Koenigsegg Agera RS. Φυσικά η επίτευξη αυτού του ρεκόρ -μετά από πολλά χρόνια, όπως θα δούμε στη συνέχεια- φαίνεται πως ανοίγει το δρόμο για ακόμα πιο υψηλές επιδόσεις. Έτσι ο επόμενος στόχος δείχνει να είναι κοντά στα 500 χλμ./ ώρα, για την ακρίβεια 482,3 χλμ./ ώρα, που αντιστοιχούν σε 300 μίλια την ώρα.

Το θέμα στις ταχύτητες αυτές είναι τα ελαστικά, παρόλο που το Agera RS που πέτυχε το ρεκόρ δεν είχε κάποιου ειδικού τύπου λάστιχα αλλά αυτά με τα οποία εφοδιάζεται κανονικά. Ο κρίσιμος παράγοντας δεν είναι αυτή καθαυτή η υπερβολική ταχύτητα αλλά ο χρόνος που θα κινηθούν με αυτήν.

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως τα λάστιχα για να αντέξουν θα πρέπει να εκτεθούν όσο το δυνατόν λιγότερο σε αυτές τις ταχύτητες. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο ιδιοκτήτης της σουηδικής εταιρείας κατασκευής hyper cars Christian von Koenigsegg δεν έχει κανένα απολύτως νόημα ένα αυτοκίνητο να φτάσει πολύ γρήγορα τα 270 μίλια την ώρα και στη συνέχεια να χρειαστεί π.χ. 5 λεπτά για να προσεγγίσει τα 300.

Και αυτό όχι μόνο λόγω των ελαστικών, αλλά και γιατί στις ταχύτητες αυτές τα απρόοπτα, π.χ. μια ανωμαλία του δρόμου ή μια ριπή αέρα μπορούν να κοστίσουν όχι μόνο την αποτυχία αλλά και τη ζωή του οδηγού.

Όπως συνέβη για παράδειγμα πριν από 80 ακριβώς χρόνια, στις 28 Ιανουαρίου του 1938, όταν ο οδηγός σταρ της εποχής Bernd Rosemeyer βγήκε με το Auto Union Stromlinienwagen από το δρόμο με περίπου 430 χλμ./ ώρα χάνοντας τη ζωή του. Επίσημη αιτία ήταν μια ξαφνική ριπή ανέμου, αν και ανεπίσημες αναφορές κάνουν λόγο τόσο για τεχνικά προβλήματα του αεροδυναμικά διαμορφωμένου αυτοκινήτου των 560 ίππων όσο και για το ότι ο ένας τροχός πάτησε το γρασίδι που υπήρχε έξω από το οδόστρωμα.

Ο Rosemeyer προσπαθούσε να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ, στα πλαίσια του ανταγωνισμού μεταξύ των δύο εταιρειών αλλά και της πολιτικής του καθεστώτος της τότε ναζιστικής Γερμανίας, που είχε πετύχει το πρωί της ίδιας μέρας ο Rudolf Caracciola με την Mercedes W 125. Τα 432,7 χλ./ ώρα ήταν η επίδοση που καταρρίφθηκε από το Koenigsegg Agera RS που προαναφέραμε, σχεδόν 80 χρόνια μετά...

Για την ιστορία τα λάστιχα της Mercedes W 125, που είχε επίσης εξαιρετική αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,170), κινητήρα V12 5.577 κυβικών με 575 ίππους και σύστημα ψύξης με νερό και πάγο, ήταν της Continental, ενώ το πλάτος τους που ήταν γύρω στα 200 χιλιοστά -η διάσταση της ζάντας ήταν 6,5 x 19 μπροστά και 7,0 x 22 πίσω- σήμερα αντιστοιχεί σε υπερ- μίνι…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης