ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το καινούργιο Honda Civic Type R είναι αγωνιστικό για το δρόμο

To Honda Civic Type-R της καινούργιας γενιάς έδωσε ευθύς εξαρχής τα διαπιστευτήριά του, όταν ένα μοντέλο προ- παραγωγής του πέτυχε νέο ρεκόρ στην κατηγορία των προσθιοκίνητων hatchback στο Nürburgring.

Φυσικά η επιτυχία του αυτή κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν, μιας και όλη η εξέλιξή του είχε επικεντρωθεί όχι στο ρεκόρ στο Ring αλλά στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που υιοθετεί πολλά από τα στοιχεία ενός αγωνιστικού αλλά μπορεί να κυκλοφορεί κανονικά και καθημερινά σε δημόσιο δρόμο. ‘Άλλωστε για το σκοπό αυτό υπάρχει και η επιλογή του προγράμματος οδήγησης Comfort, που είναι το ένα από τα συνολικά τρία διαθέσιμα. Το στάνταρ είναι το Sport ενώ το +R απευθύνεται για χρήση σε πίστα.

Όπως αυτή των Μεγάρων στην οποία οδήγησαμε το νέo Civic Type R που με την πρώτη ματιά αποκαλύπτει όλες τις πτυχές του χαρακτήρα του. Φαρδύ και χαμηλό, με μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα που του εξασφαλίζουν την απαραίτητη αρνητική άντωση στις μεγάλες ταχύτητες (η τελική του φτάνει τα 272 χλμ./ ώρα) και με ιδιαίτερα γνωρίσματα όπως τις τρεις απολήξεις της εξάτμισης ή την εισαγωγή αέρα στο καπό. Που εδώ είναι από αλουμίνιο προκειμένου το βάρος να συγκρατηθεί όσο πιο χαμηλά γίνεται.

Η εισαγωγή αέρα εξασφαλίζει φυσικά την καλύτερη ψύξη του turbo των 2.000 κυβικών -η μεσαία απόληξη της εξάτμιση φροντίζει για το γεμάτο ήχο του- που αποδίδει 320 ίππους και είναι ένας από τους πιο ισχυρούς αυτού του κυβισμού που μπορεί να αγοράσει κανείς. Πράγματι αν ο οδηγός ασχοληθεί με το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο των 6 σχέσεων ο τετρακύλινδρος θα τον αποζημιώσει ανεβάζοντας ταχύτατα στροφές, μη παρουσιάζοντας υστέρηση στην απόκριση και επιταχύνοντας άμεσα και δυναμικά το 5θυρο αμάξωμα (0-100 χλμ./ ώρα σε 5,6 δεύτερα).

Έτσι στην πίστα μπορεί κανείς να εκμεταλλευθεί και την παραμικρή ευθεία προκειμένου να πετύχει υψηλότερες ταχύτητες και μικρότερους χρόνους, ενώ θα εκτιμήσει τα πολύ καλά φρένα που του εξασφαλίζουν την όσο το δυνατόν πιο καθυστερημένη επιβράδυνση προκειμένου να κερδίζει μέτρα. Ταυτόχρονα η ύπαρξη ενός ιδιαίτερα στιβαρού πλαισίου (+37% στη στρεπτική ακαμψία, +35% στη στατική κάμψη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά), η αύξηση του μεταξονίου στα σχεδόν 2,70 μέτρα αλλά και το γρήγορο μπλοκέ διαφορικού ελικοειδούς τύπου αντικατοπτρίζονται στα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και στη σταθερότητα που επιδεικνύει το Type R. Που στις στροφές είναι σε μεγάλο βαθμό ουδέτερο και αρκετά εύκολο.

Η τεράστια αεροτομή εξασφαλίζει την απαιτούμενη αρνητική άντωση στις μεγάλες ταχύτητες, ενώ χαρακτηριστική είναι η τριπλη απόληξη της εξάτμισης, με τη μεσαία να εξασφαλίζει το γεμάτο ήχο του τετρακύλινδρου. Πηγή: Γιώργος & Χρήστος Καραγιωργάκης

Το τελευταίο δεν επηρεάζει τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του. Απλά βοηθά τον οδηγό του να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν πιο πολύ και τις δικές του ικανότητες -για το μέσο χρήστη τα όρια του αυτοκίνητου είναι σαφώς πολύ πιο υψηλά- και όπως είπαμε εξασφαλίζει και τη δυνατότητα καθημερινής χρήσης. Για το σκοπό αυτό το Type R και άνετους χώρους διαθέτει και πλήρη εξοπλισμό, είτε αυτό αφορά την ασφάλεια και την υποβοήθηση είτε τη διασύνδεση και την εξυπηρέτηση.

Το νέο Honda Civic Type R ξεκινά από τις 49.740 ευρώ, με την πιο πλούσια έκδοσή του GT να κοστολογείται 53.650 ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης