Αυτοκίνητο:Tο νέο Dacia Duster, που παρουσιάστηκε επίσημα στην Ελλάδα, είναι φτηνό και κυρίως ικανό
Το Duster είναι χωρίς αμφιβολία το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της Dacia, ακριβώς επειδή πρόκειται για SUV και έτσι είναι πολύ λογικό η παρουσίαση της νέας γενιά του να είναι πολύ σημαντική για την εταιρεία από τη Ρουμανία που ανήκει στον όμιλο Renault Nissan.
Mάλιστα η επίσημη παγκόσμια παρουσίασή του είχε και ελληνικό ενδιαφέρον μιας και έγινε στη χώρα μας, με αποτέλεσμα την έντονη προβολή της σε μέσα όλου του κόσμου.
Αισθητικά το Duster της νέας γενιάς έχει εκσυγχρονιστεί σημαντικά, χάρη στην καινούργια του μάσκα, τους προβολείς με τα LED φώτα ημέρας και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα, ενώ συνολικά διαθέτει έναν έντονο SUV προσανατολισμό. Σε αυτόν πέρα από τα τονισμένα φτερά, τις προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες και τις ράγες οροφής συμβάλλει και η απόσταση των 210 χιλιοστών από το έδαφος.
Όσο για τις εξωτερικές του διαστάσεις το μήκος του φτάνει τα 4,341 μέτρα, που σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.674 χιλιοστών εξασφαλίζει άνετους χώρους στο εσωτερικό. Ενδεικτικό για το τελευταίο είναι το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που στην τετρακίνητη έκδοση είναι 467 λίτρα, στην προσθιοκίνητη 478, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.623 λίτρα αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Αισθητά πιο σύγχρονος σε σχέση με ότι γνωρίζαμε είναι και ο διάκοσμος του νέου Duster. Έτσι η σαφώς μεγαλύτερη οθόνη του συστήματος infotainment MediaNav Evolution είναι τοποθετημένη πιο ψηλά για ακόμα καλύτερη εργονομία, υπάρχουν νέοι διακόπτες, ο επιλογέας της τετρακίνησης βρίσκεται πλέον δίπλα από το χειρόφρενο, οι θέσεις και οι θήκες για μικρο- αντικείμενα που βελτιώνουν την πρακτικότητα είναι πλέον περισσότερες, ενώ έχει δοθεί ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στη συνολική ποιότητα.
Χαρακτηριστική του τελευταίου και η καλύτερη ηχομόνωση που γίνεται άμεσα αντιληπτή, τα σκληρά πλαστικά δεν ενοχλούν ακριβώς λόγω του προσεγμένου φινιρίσματος, ενώ ικανοποιητική είναι και η θέση οδήγησης χάρη και στα καινούργιας σχεδίασης καθίσματα. Αξιοσημείωτο είναι πως για πρώτη φορά υπάρχει τόσο αυτόματος κλιματισμός όσο και είσοδος- έξοδος και εκκίνηση του κινητήρα χωρίς κλειδί (keyless), καθώς και σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου.
Η γκάμα των κινητήρων του νέου Duster περιλαμβάνει το ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης 1.6 SCe των 115 ίππων και τον turbo 1.2 TCe των 125 ίππων -όλοι οι κινητήρες προέρχονται από τη Renault- που συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα και κινούν τους εμπρός ή όλους τους τροχούς. Ο diesel 1.5 dCi αποδίδει 110 ίππους συνδυάζεται τόσο με 2WD όσο και με 4WD, καθώς και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (μόνο ως 2WD).
Το εσωτερικό του νέου Duster όχι μόνο έχει εκσυγχρονιστεί αλλά είναι και εμφανώς πιο ποιοτικό. Πηγή: Dacia
Ενδιαφέρον είναι πως το νέο Duster όχι μόνο είναι τετρακίνητο με όλους τους διαθέσιμους κινητήρες του αλλά είναι και ιδιαίτερα αποτελεσματικό πέρα από την άσφαλτο. Η ανάρτησή του με τις νέες ρυθμίσεις είναι αποτελεσματική, ενώ περνά με ευκολία και χωρίς να καταλήγουν κραδασμοί στο τιμόνι από τα νεροφαγώματα. Ταυτόχρονα έχει να επιδείξει μεγάλες γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας -30, 34 (33 στις εκδόσεις 4WD) και 21 μοίρες αντίστοιχα.
Στην άσφαλτο ταξιδεύει πλέον πολύ πιο ήσυχα, χάρη στην εξέλιξη και την ενίσχυση του πλαισίου της προηγούμενης γενιάς από τους μηχανικούς της Dacia που πλέον είναι εμφανώς πιο άκαμπτο, γεγονός που βελτιώνει και την ποιότητα κύλισης.
Οι πωλήσεις του νέου Dacia Duster στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν από τα μέσα Φεβρουαρίου σε τιμές που ναι μεν λόγω του πλουσιότερου εξοπλισμού θα κινούνται σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις υπάρχουσες (οι προσθιοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 13.670 ευρώ και οι τετρακίνητες από 15.500 ευρώ) αλλά θα εξακολουθούν να είναι ένα από τα βασικά ατού του.