ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Seat Arona θέλει να πρωταγωνιστήσει στα μικρά SUV

Το νέο Seat Arona θέλει να πρωταγωνιστήσει στα μικρά SUV

Το πιο μικρό από τα SUV της Seat είναι αυτό που ενσαρκώνει τις μεγαλύτερες ελπίδες της ισπανικής εταιρείας, καθώς και στην κατηγορία που έχει τις πιο ευοίωνες προοπτικές ανήκει και από την πρώτη κιόλας επαφή δείχνει πως έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει.

Αρχής γενομένης από την εμφάνισή του, η οποία ναι μεν ακολουθεί το πρότυπο που εισήγαγε το Ateca αλλά ταυτόχρονα διαθέτει και ένα πιο νεανικό και πιο δυναμικό στυλ. Το οποίο δημιουργείται τόσο από τις πιο μικρές εξωτερικές του διαστάσεις όσο και από στοιχείο όπως οι λεπτοί προβολείς και η διαμόρφωση της πίσω κολώνας, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση συμβάλλει και η δυνατότητα διχρωμίας, με άλλο χρώμα για την οροφή σε σχέση με το υπόλοιπο αμάξωμα.

Εδώ το Arona ακολουθεί πιστά και την τάση της εξατομίκευσης, μιας και οι διαθέσιμοι συνδυασμοί είναι συνολικά 68, ενώ διχρωμία μπορεί να υπάρχει και στο ποιοτικό εσωτερικό του, που μοιάζει με αυτό του επίσης νέου Ibiza και δημιουργεί μια αρκετά έντονη high tech αίσθηση. Κυρίως λόγω της μεγάλης, εύχρηστης και γρήγορης στην απόκρισή της οθόνη αφής των 8,0 ιντσών, ενώ το μικρό SUV θα είναι παράλληλα και το πρώτο Seat που θα αποκτήσει -από του χρόνου- τον ψηφιακό πίνακα οργάνων του ομίλου της Volkswagen.

Όπως είναι αναμενόμενο η διασύνδεση smartphones γίνεται με όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ενώ από τα συστήματα υποβοήθησης το Front Assist με προστασία πεζών -που επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν δεν υπάρχει αντίδραση από την πλευρά του οδηγού- είναι στάνταρ παντού. Από τα υπόλοιπα συστήματα ξεχωρίζουμε το ACC, που είναι το ενεργό σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας και το πολύ βολικό Park Assist.

Γενικά το Arona είναι ένα βολικό και πρακτικό αυτοκίνητο, που παρά τα μόλις 4,138 μέτρα του μήκους του έχει άνετους χώρους ακόμα και για 5, ένα πορτμπαγκάζ τουλάχιστον 400 λίτρων -τιμή που είναι καλύτερη ακόμα και από πολλά hatchback της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας- και πολλές θήκες και θέσεις για μικρο-αντικείμενα.

Ταυτόχρονα οι περιορισμένες εξωτερικές του διαστάσεις του εξασφαλίζουν την ευελιξία μέσα στην πόλη ή στους στενούς δρόμους χωριών -το μικρό SUV της Seat το οδηγήσαμε στη Θεσσαλονίκη και στην Πιερία στην περιοχή γύρω από τα χωριά… Καταλώνια και… Αρωνά- αλλά και την ευκολία της σωστής τοποθέτησής του στις στροφές του επαρχιακού δικτύου.

SEAT ARONA 27a

Το μήκος του Arona, που φτιάχνεται στην Καταλωνία, δεν ξεπερνά τα 4,14 μέτρα, αλλά οι χώροι του τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους συγκρίνονται -και σε πολλές περιπτώσεις υπερέχουν- με hatchback της επόμενης κατηγορίας. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης

Εδώ το Arοna, που είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, έχει να δείξει σημαντικά περιθώρια πρόσφυσης και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, μαζί με ένα καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση. Στην εθνική οδό το μικρό Seat είναι σταθερό, σβέλτο και οικονομικό, χωρίς ο κινητήρας των 1.000 κυβικών των 115 ίππων που κινούσε το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας να δείχνει ότι πιέζεται. Μπορεί ο οδηγός να χρειάζεται να ασχοληθεί λίγο παραπάνω με το κιβώτιο των 6 σχέσεων -υπάρχει διαθέσιμο και αυτόματο DSG με εφτά- αλλά αυτό δεν είναι θέμα, ενώ αν ταυτόχρονα κινείται στην εθνική στρωτά μπορεί και να δει τιμές κατανάλωσης κοντά στα 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που είναι η επίσημη. Αν πάντως θελήσει κανείς να αφήσει την άσφαλτο η μεγάλη απόσταση των 19 εκατοστών από το έδαφος διευκολύνει την κίνηση σε βατούς χωματόδρομους.

Το βασικό σύνολο βενζίνης είναι η έκδοση των 95 ίππων του 1.0 TSI και κορυφαίο ο 1.5 TSI Εvo των 150 ίππων, οι δύο diesel οι εκδόσεις των 95 και 115 ίππων του 1.6 TDI, ενώ θα υπάρχει και ο 1.0 TGI με 90 ίππους που θα καταναλώνει και φυσικό αέριο.

Οι τιμές του νέου Seat Arona ξεκινούν από τις 14.900 ευρώ για τον 1.0 TSI και από τις 16.900 ευρώ για τον 1.6 TDI και αντιστοιχούν στις εκδόσεις τους των 95 ίππων και το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού Reference. Τα άλλα διαθέσιμα είναι τα Style, XCellence και FR. Το τελευταίο που είναι το πιο σπορτίφ διαφοροποιείται οπτικά και ξεχωρίζει και με τις ζάντες του των 18 ιντσών, έχει πιο σπορ ανάρτηση και το σύστημα Seat Drive Profile. Το Xcellence, που τιμολογιακά κινείται στα ίδια επίπεδα με το FR, είναι το πιο πολυτελές Arona με στάνταρ, μεταξύ άλλων και το σύστημα Keyless για είσοδο και εκκίνηση του κινητήρα χωρίς κλειδί.