ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με τη Mercedes GLE θα ανακαλύψετε έναν άλλο κόσμο

H GLΕ είναι το πιο σημαντικό από τα SUV της γκάμας της Mercedes, καθώς η προκάτοχός της M-Class είναι αυτή που πριν από 20 ολόκληρα χρόνια δημιούργησε ολόκληρη την κατηγορία των πολυτελών μεγάλων SUV, οι συνολικές πωλήσεις θα ξεπεράσουν αισίως τα 1,6 εκατομμύρια μονάδες, ενώ ταυτόχρονα είναι και ένας φορέας υψηλής τεχνολογίας και εξελιγμένων λύσεων σε όλους τους τομείς.

Αισθητικά η επιβλητική της εικόνα κατορθώνει να συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο παραδοσιακά και ιδιαίτερα σύγχρονα στοιχεία του design των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Στα πρώτα συμπεριλαμβάνεται ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός της τρίτης κολώνας που είναι σήμα κατατεθέν του μοντέλου από την πρώτη κιόλας γενιά του, μαζί με το σχήμα του τρίτου παραθύρου.

Στα δεύτερα συγκαταλέγεται φυσικά η εμφατική μάσκα με το μεγάλο αστέρι μαζί με τους προφυλακτήρες, τα φτερά και το έντονα ανάγλυφο καπό με τα δύο Powerdomes, καθώς και οι προβολείς που μπορεί να είναι και φουλ LED. Τα πίσω φώτα είναι στάνταρ LED, ενώ όπως συνηθίζεται οι κορυφαίες εκδόσεις της γκάμας, οι Mercedes-AMG S 63 και S 63 S διαφοροποιούνται οπτικά, προβάλλοντας έτσι τον έντονα σπορ χαρακτήρα τους. Στα ιδιαίτερα γνωρίσματά τους και οι μεγάλες ζάντες των μέχρι και 21 ιντσών.

Το εσωτερικό της GLΕ είναι αναμενόμενα εξαιρετικά άνετο και ιδιαίτερα πολυτελές, ενώ μπορεί να γίνει έως και συβαρίτικο επιλέγοντας πολλά μεμονωμένα στοιχεία από τη μεγάλη λίστα των εξτρά ή κάποια από τα διαθέσιμα πακέτα εξοπλισμού. Όπως για παράδειγμα το EASY-PACΚ, που περιλαμβάνει ηλεκτρική 5η πόρτα και δυνατότητα αυτόματου κλεισίματος των άλλων τεσσάρων θυρών, μιας και απλά πρέπει να ακουμπήσουν στην κλειδαριά τους, ενώ όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το σύστημα.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη με μέγεθος έως και 8,0 ίντσες σε συνδυασμό με το σύστημα COMAND, ενώ στις AMG είναι από τις πιο μεγάλες διαθέσιμες φτάνοντας τις 11,4 ίντσες. Έτσι ο σχεδιασμός είναι ταυτόχρονα και διαχρονικός σύμφωνα με την παράδοση της μάρκας και μοντέρνος, ενώ διαθέσιμα είναι όλα μα όλα τα συστήματα υποβοήθησης που έχουν εξελίξει οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας, που είναι από τους πρωτοπόρους στο συγκεκριμένο τομέα.

Από την πραγματική πληθώρα συστημάτων αξίζει να αναφέρουμε το σύστημα υποβοήθησης πλευρικού ανέμου και το COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της GLE, καθώς και τα DISTRONIC PLUS, το ενεργό σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας και Active Parking Assist που αναλαμβάνει να παρκάρει αυτόματα το μήκους σχεδόν 5,0 μέτρων μεγάλο SUV σε κάθε σχεδόν διαθέσιμη θέση.

Φυσικά η υψηλή τεχνολογία με την οποία μπορεί να εξοπλιστεί η GLE δεν εξαντλείται εδώ. Υπάρχει τόσο στα συστήματα μετάδοσης όσο και στην ανάρτησή της. Έτσι στο βασικό εξοπλισμό της περιλαμβάνεται το Dynamic Select με τα μέχρι και 6 προγράμματα οδήγησης, ενώ από κει και πέρα και ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις συνθήκες χρήσης μπορεί να επιλέξει κανείς το πακέτο Off Road με τις επιπλέον κοντές σχέσεις και το μπλοκέ διαφορικό, την πνευματική ανάρτηση που μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος μέχρι και τα 285 χιλιοστά και επιτρέπει στη GLE να περάσει μέσα από νερό βάθους 60 εκατοστών ή ακόμα, το συνδυασμό και των δύο παραπάνω, καθώς και το Active Curve System. Το τελευταίο είναι ένα σύστημα ενεργών αντιστρεπτικών που ουσιαστικά εξαλείφει τις κλίσεις στις στροφές και είναι στάνταρ στις εκδόσεις AMG.

Στάνταρ παντού είναι και το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων με τον κωδικό 9G-Tronic, καθώς και η τετρακίνηση 4MATIC -πλην της εισαγωγικής έκδοσης GLE 250 d που είναι ο πρωταθλητής οικονομίας μεταξύ των πολυτελών SUV- που κατανέμει ισόποσα (50:50) τη διαθέσιμη ροπή στους δύο άξονες (AMG: 40:60).

Όπως προαναφέραμε ο εισαγωγικός κινητήρας του μεγάλου, πολυτελούς SUV της Mercedes είναι ο τετρακύλινδρος diesel των 2.143 εκατοστών, ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και κινεί είτε τους πίσω είτε όλους τους τροχούς. Στην πρώτη περίπτωση επιτυγχάνει τιμές κατανάλωσης (5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) και εκπομπής CO2 (140 γραμμάρια το χιλιόμετρο) οι οποίες πραγματικά εντυπωσιάζουν για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο.

Ακόμα πιο οικονομική όμως είναι η GLE 500 e 4MATIC -το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο στην 20ετή ιστορία του μεγάλου SUV της Mercedes- που με βάση τις επίσημες τιμές χρειάζεται κατά μέσο όρο μόλις 3,3 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το σύστημα πρόωσής της αποτελείται από το V6 βενζίνης της εταιρείας που αποδίδει 333 ίππους και από έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων. Έτσι η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 435 ίππους και τα 700 Nm, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης για έως και 30 χιλιόμετρα.

Ο ίδιος κινητήρας βενζίνης, ο V6 των 2.996 κυβικών και των 333 ίππων με τα διπλά turbo, κινεί και την GLE 500 4MATIC, ενώ κάτω από το καπό της GLE 500 4MATIC υπάρχει ο V8 bi-turbo των 4.663 κυβικών και των 435 ίππων. Εξακύλινδρη είναι και η top diesel GLE 350 d 4MATIC, με απόδοση 258 ίππων και 620 Nm από 2.987 κ.εκ.

Υπερδιπλάσια σε σχέση με την κορυφαία diesel είναι η ιπποδύναμη των εκδόσεων AMG της GLE. Πιο συγκεκριμένα η Mercedes-AMG S 63 4MATIC αποδίδει 557 ίππους και η S 63 S, 585. Και στις δύο περιπτώσεις κινητήρας είναι ο V8 των 5.461 κυβικών με τα διπλά turbo της εργοστασιακής εταιρείας βελτιώσεων της Mercedes. O οποίος συνδυάζεται με ένα ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο με εξαιρετικά μικρούς χρόνους αλλαγών και εξασφαλίζει στην περίπτωση της κορυφαίας S 63 S ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 4,2 δεύτερα, τιμή που κολακεύει ακόμα και συμβατικά σούπερ σπορ μοντέλα. Όσο για την τελική της ταχύτητα περιορίζεται μεν, όπως και στην S 63, στα 250 χλμ./ ώρα αλλά μπορεί να ανέβει στα 280 χλμ./ ώρα σε συνδυασμό με το AMG Drivers Package.

Η εξαιρετική Mercedes GLE, το αυτοκίνητο που όπως είπαμε ευθύς εξαρχής δημιούργησε την κατηγορία των πολυτελών SUV, ξεκινά από τις 75.165 ευρώ για την GLE 250 d, ενώ η αντίστοιχη 4MATIC κοστίζει 5.288 ευρώ επιπλέον. Η GLE 400 4MATIC τιμάται από 89.794 ευρώ και η AMG S 63 4MATIC από 181.217 ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης