ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Alfa Romeo Stelvio είναι ένα εξαιρετικό σπορ SUV

H Alfa Romeo Stelvio είναι ένα εξαιρετικό σπορ SUV

Η Stelvio, το πρώτο SUV της Alfa Romeo, δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει το 100% του DNA της ιστορικής ιταλικής εταιρείας με τους χιλιάδες πιστούς οπαδούς σε όλον τον κόσμο και φυσικά και στην Ελλάδα.

Είναι λοιπόν μια γνήσια Alfa, που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για να παρέχει συγκινήσεις με τα εξαιρετικά δυναμικά της χαρακτηριστικά και τον πραγματικά σπορ προσανατολισμό της. Τα παραπάνω αντικατατοπτρίζονται και στην ονομασία της, καθώς το Stelvio, που με μήκος 20 χιλιομέτρων και με πάνω από 75 στροφές είναι το μεγαλύτερο ορεινό Ιταλικό πέρασμα, είναι μια ιδαίτερη διαδρομή που πραγματικά προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις.

Με μήκος λίγο κάτω από τα 4,70 μέτρα -για την ακρίβεια 4,68- η Stelvio τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας των μεσαίων SUV, ενώ διαφοροποιείται από όλα τα άλλα με την εμφάνισή της. Η οποία χαρακτηρίζεται συνολικά από τις γοητευτικές αναλογίες και την επιθυμητή απλότητα στο σχεδιασμό. Η εικόνα της προσδιορίζεται και από την επιβλητική της μάσκας, ενώ ολοκληρώνεται από τη χαρακτηριστική κλίση της οροφής, που μεταξύ άλλων τονίζει ακόμα περισσότερο το σπορ προσανατολισμό αλλά και το εντυπωσιακό πίσω μέρος.

H Stelvio είναι στιβαρή και δυναμική, σύγχρονη και σύναμμα παραδοσιακή Alfa, ενώ φυσικά και διαθέτει μεγάλες δυνατότητες προσωποποίησης, ώστε ο καθένας να μπορεί να την προσαρμόσει στις επιθυμίες και την προσωπικότητά του. Ενδεικτικό για αυτό η δυνατότητα επιλογής μεταξύ 13 διαφορετικών αποχρώσεων για το αμάξωμα και μεταξύ επίσης 13 ζαντών αλουμινίου.

Η εντυπωσιακή εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό της, που διακρίνεται τόσο με την ποιότητα όσο και με την πολυτέλειά του. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο οδηγός και αυτό είναι εμφανές από τον προσανατολισμό το ταμπλό. Μπροστά του βλέπει τον πίνακα οργάνων που περιμένει κανείς να έχει μια σύγχρονη Alfa Romeo: δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα που αποτελούν την άμεση σύνδεση με τα κλασικά μοντέλα της μάρκας που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία και ανάμεσά τους μια ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο από 3,5 έως 7,0 ίντσες.

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια το ενσωματωμένο στο σπορ τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα που δημιουργεί μια σπορ αίσθηση. Όπως άλλωστε και τα στάνταρ αλουμινένια πεντάλ αλλά και η θέση οδήγησης με την εξαιρετική εργονομία. Τα πάντα, από τον επιλογέα ταχυτήτων μέχρι τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται στις σωστές θέσεις και αποστάσεις, κάτι που ισχύει και για τον περιστροφικό διακόπτη του Alfa DNA, του συστήματος παραμετροποίησης της ιταλικής εταιρείας αλλά και για το Alfa Connect. Το εξελιγμένο σύστημα infotainment με την οθόνη υψηλής ανάλυση των 6,5 έως 8,8 ιντσών και το σύστημα πλοήγησης με λειτουργία 3D.

Απόλυτα σύγχρονη, ιδιαίτερα εξελιγμένη και βέβαια με καθαρόαιμα σπορ γονίδια είναι και η γκάμα των κινητήρων από τους οποίους κινείται η Stelvio. Όλοι ανεξαιρέτως είναι turbo, χαρακτηρίζονται από κορυφαία απόδοση και χαρακτηριστικά που ενθουσιάζουν σε όλους τους δρόμους και κάτω από όλες τις συνθήκες, εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις αλλά και οικονομία καυσίμου, ενώ συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων καθώς και με τετρακίνηση.

Με κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς διατίθενται οι δύο diesel των 2.200 κυβικών, με τους 150 και τους 180 ίππους. Στο κορυφαίο σύνολο πετρελαίου, τον 2.2 των 210 ίππων, κινητήριοι τροχοί είναι και οι τέσσερις τροχούς, κάτι που ισχύει και για τα σύνολα βενζίνης με απόδίδουν 200 και 280 ίππους (0-100 χλμ./ ώρα σε 5,7 δεύτερα, τελική ταχύτητα 230 χλμ./ ώρα) από 2.000 κυβικά.

Στην κορυφή της γκάμας και γενικά στην κορυφή των σπορ SUV βρίσκεται η Stelvio Quadifoglio, η οποία επιβεβαίωσε τις δυνατότητες αλλά και την υπεροχή της με ένα νέο ρεκόρ στο διάσημο Nürburgring, πετυχαίνοντας με οδηγό το Fabia Francia χρόνο 7 λεπτών και 51,7 δευτερολέπτων για το γύρο και αφήνοντας στη δεύτερη θέση την Porsche Cayenne Turbo S των 592 ίππων (7:59.74). Η Stelvio Quadrifiglio είναι εμφανώς πιο γρήγορη από το Range Rover SVR των 542 ίππων (8:14), ενώ ο χρόνος της είναι ίδιος με αυτόν της BMW M4.

Έτσι μετά το ρεκόρ για τα sedan παραγωγής που πιστώνεται στην Giulia Quadrifiglio η Alfa Romeo έχει στην τροπαιοθήκη της και αυτό των SUV παραγωγής.

Φυσικά το ρεκόρ της Stelvio Quadrifoglio ήρθε αξιοποιώντας τόσο το εξαιρετικό υπόβαθρο της Alfa Romeo όσο και την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της Ferrari, από την οποία προέρχεται ο V6 της των 2.900 κυβικών με τα δύο turbo που αποδίδει 510 ίππους.

Τα σπορ γονίδια της Stelvio και όχι μόνο της Quadrifoglio αλλά όλων των εκδόσεών της δεν οφείλονται μόνο στο εξαιρετικό πλαίσιο και τους πολύ καλούς κινητήρες της, αλλά και στην αρχιτεκτονική της Q4, της τετρακίνησής της με το ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη νέας γενιάς και εμπρός διαφορικό, καθώς και στο ιδιαίτερα αποτελεσματικό Torque Vectoring που εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της πρόσφυσης. Στον ενθουσιασμό που προκαλεί η οδήγηση του SUV με τα σήματα της Alfa Romeο συμβάλλουν τόσο το AlfaLink, η επαναστατική διάταξη της ανάρτησης όσο και η τέλεια κατανομή βάρους σε συνδυασμό με την ιδανική αναλογία κιλών ανά ίππο και το πανίσχυρο σύστημα πέδησης.

H Stelvio πέρα από συναρπαστική στο δρόμο είναι και ιδιαίτερα ασφαλής, καθώς εξοπλίζεται και με ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, όπως το Integrated Brake System για ακόμη μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης, το Forward Collision Warning και το Autonomous Emergency Brake με αναγνώριση πεζών, το Lane Departure Warning (προειδοποιεί τον οδηγό όταν η Stelvio αρχίσει να αποκλίνει από την κανονική της πορεία) και το Blind Spot Monitoring (BSM) με το Rear Cross-Path Detection, για συνεχή παρακολούθηση των τυφλών σημείων και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτο. Παράλληλα το Active Cruise Control προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητά της ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.

Oι τιμές της Stelvio ξεκινούν από τις 49.900 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση πετρελαίου και από τις 56.450 ευρώ για την αντίστοιχη βενζίνης, ενώ η παρουσία της ενισχύει επιβεβαιώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο τη νέα εποχή στην οποία έχει η Alfa Romeo. Η οποία εγκαινιάστηκε εντυπωσιακά με την Giulia, που με την υποδειγματική της σχεδίαση, την κίνηση στους πίσω τροχούς, το πολυτελές και ελκυστικό εσωτερικό της, τους ισχυρούς της κινητήρες και τη δυναμική οδική της συμπεριφορά ενσαρκώνει ιδανικά μια σύγχρονη Alfa Romeo που έχει πίσω όλη την ιστορία και την παράδοση της μάρκας.

Και στην περίπτωση της Giulia -που ξεκινά από τις 39.300 ευρώ για την diesel 2.2 των 150 ίππων- η αιχμή του δόρατος είναι η εμβληματική Quadrifoglio.