ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η BMW επεκτείνει τη χρήση δύο turbo στους κινητήρες πετρελαίου της

Η BMW επεκτείνει τη χρήση δύο turbo στους κινητήρες πετρελαίου της

Οι όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων αναγκάζουν τους κατασκευαστές να εξελίσσουν συνεχώς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης τους, βενζίνης και πετρελαίου και να εξαντλούν όλες τις δυνατότητες που έχουν στη διάθεσή τους. Προκειμένου να τους κάνουν κυρίως πιο οικονομικούς και πιο καθαρούς.

Η BMW για παράδειγμα θα επεκτείνει τη χρήση 2 turbo στους κινητήρες πετρελαίου της, οι οποίοι μπορεί να ονομάζονται TwinPower αλλά πραγματικά δύο υπερσυμπιεστές έχουν μόνο οι εκδόσεις με τον κωδικό 25d. Οι οποίες από 2.000 κυβικά αποδίδουν 231 ίππους. Μάλιστα το πιο μικρό από τα δύο turbo, που λειτουργεί στις χαμηλές στροφές είναι μεταβλητής γεωμετρία, ενώ το άλλο, το πιο μεγάλο, σταθερής.

Από εδώ και στο εξής διπλά turbo θα έχουν και οι εκδόσεις 18d και 20d, που θα κινούνται από ένα νέο τετρακύλινδρο, επίσης 2.000 κυβικών, ο οποίος θα εξακολουθεί να αποδίδει 150 και 190 ίππους όπως μέχρι τώρα αλλά θα είναι πιο ελαστικός από χαμηλά και πιο πολιτισμένος και ήσυχος σε ότι αφορά τη λειτουργία του. Παράλληλα θα είναι και πιο οικονομικός, ενώ οι εκπομπές ρύπων του θα καλύπτουν τις τελευταίες προδιαγραφές, τις Euro 6c.

H BMW πάντως δεν είναι η μόνη που καταφεύγει στη λύση των δύο turbo, καθώς bi-turbo κινητήρες πετρελαίου και μάλιστα 1.600 κυβικών έχουν στην γκάμα τους τόσο η Renault με τη Nissan (με 165 ίππους) όσο και η Honda (160 ίπποι).