Αυτοκίνητο: Το νέφος φέρνει εξελίξεις στην κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία
Η ποιότητα ζωής στις κινεζικά αστικά κέντρα βρίσκεται στο χαμηλότερο δυνατό σημείο και μια από τις αιτίες είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση, που σε μεγάλο βαθμό προέρχεται από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους τους. Που δεν είναι μόνο πολλά -τα επίσημα νούμερα κάνουν λόγο για συνολικό αριθμό 150 εκατομμυρίων οχημάτων το 2015- αλλά και τεχνολογικά παρωχημένα.
Και αυτό γιατί μπορεί η Κίνα να είναι από το 2009 η πρώτη αυτοκινητοπαραγωγός χώρα αλλά τα προϊόντα της δεν υποχρεούνται να πληρούν καμία σύγχρονη προδιαγραφή εκπομπής ρύπων. Αυτό πρόκειται να αλλάξει την 1η Ιουλίου του 2020, μιας και τότε οι προδιαγραφές θα εναρμονιστούν με τα ευρωπαϊκά και αμερικανικά στάνταρ. Το γεγονός αυτό θα έχει σα συνέπεια και την αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων στην εσωτερική αγορά της Κίνας, ενώ το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει και την ακόμα πιο μεγάλη διείσδυση των ηλεκτρικών μοντέλων -η χώρα είναι ήδη η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως και σε αυτόν τον τομέα. Στόχος είναι τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025 να αντιστοιχούν στο 20% των τότε πωλήσεων, με τα ενδιάμεσα στάδια να προβλέπουν ποσοστά 8 και 12% για το 2018 και το 2020 αντίστοιχα.
Αν πάνε όλα όπως έχουν προγραμματιστεί και προβλεφθεί η ηλεκτροκίνηση συνολικά θα έρθει ένα βήμα πιο κοντά στην καθιέρωσή της, μιας και ο μεγάλος αριθμός των πωλήσεων θα αυξήσει τη παραγωγή μπαταριών και θα μειώσει το κόστος τους, σπάζοντας το φαύλο κύκλο που ισχύει σήμερα. Παράλληλα τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της τιμής τους αλλά και λόγω της συνολικά πιο απλής κατασκευής τους, θα έχουν σαφώς καλύτερη τύχη στις λεγόμενες δύσκολες αγορές, όπως είναι η Ευρώπη και οι HΠΑ.