ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έτσι θα είναι τα μελλοντικά ταμπλό των αυτοκινήτων μας

Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα προχωρά προς την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη κίνηση και καθώς τα ηλεκτρονικά θα διεισδύουν όλα και περισσότερο στα αυτοκίνητά μας πολλά θα αλλάξουν και στην καθιερωμένη μέχρι τώρα εικόνα τους.

Με πρώτα στη λίστα των αλλαγών τα ταμπλό, που θα απομακρυνθούν αισθητά σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα, μιας και η επέλαση των οθονών που έχει ήδη αρχίσει θα συνεχιστεί ακόμα πιο έντονα.

Έτσι δεν θα υπάρχει μια ή το πολύ δύο οθόνες που θα δρουν συμπληρωματικά αλλά στην ουσία όλο το ταμπλό, σε ολόκληρο το πλάτος του, θα είναι μια οθόνη, που θα καλύπτει όλο το πλάτος του. Η εξέλιξη αυτή στην ουσία επιβάλλεται από τις ανάγκες διασύνδεσης τόσο των φορητών συσκευών των επιβαινόντων όσο και του ίδιου του αυτοκινήτου -με το διαδίκτυο αλλά και με τα άλλα οχήματα που κινούνται παράλληλα με αυτό- με αποτέλεσμα να απαιτούνται όλο και μεγαλύτερες αλλά και όλο και περισσότερες οθόνες στις οποίες θα προβάλλονται τα δεδομένα και οι πληροφορίες.

Οι εικόνες που βλέπουμε -πρόκειται για σχέδια του Jason Kim με την επωνυμία MIRi UX- δίνουν μια πολύ καλή προσέγγιση του τι έρχεται στο συγκεκριμένο τομέα και απεικονίζουν μία ενιαία οθόνη, που είναι χωρισμένη σε διάφορους τομείς. Αριστερά, στην πλευρά του οδηγού δηλαδή, προβάλλονται οι κλασικές ενδείξεις που τον ενδιαφέρουν -ταχύτητα, πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, σύστημα πλοήγησης- ενώ δεξιά, στο οπτικό πεδίο του συνοδηγού, οι επιλογές ποικίλουν. Κι αυτό γιατί θα μπορούν να εμφανίζονται από τηλεοπτικά προγράμματα μέχρι video games, ενώ από το πεδίο αυτό θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι διάφορες εφαρμογές (apps) που έχουν αποθηκευτεί καθώς και οι λειτουργίες των συνδεδεμένων smartphones. Όσο για την πιο μικρή οθόνη που υπάρχει στα σχέδια θα χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού.

Ενδιαφέρον είναι πως στην οθόνη των σχεδίων αναγράφεται η ημερομηνία 26 Ιουλίου 2024. Ίσως γιατί ο εμπνευστής του MIRi UV θεωρεί πως τότε θα είναι ώριμες οι συνθήκες για την εφαρμογή της ιδέας του. Κρίνοντας όμως από τις διαμορφώσεις των ταμπλό που ήδη υπάρχουν, π.χ. αυτή των Mercedes E-Class και S-Class, ίσως θα δούμε κάτι αντίστοιχο πιο σύντομα. Φυσικά και για την αρχή σε κορυφαία μοντέλα από πλευράς τιμής

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης