ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα μέτρα της Volkswagen για τις εκπομπές των diesel ΕΑ 189

Τα μέτρα της Volkswagen για τις εκπομπές των diesel ΕΑ 189
Reuters/Tami Chappell

Στην αρμόδια γερμανική υπηρεσία ελέγχου οχημάτων κατατέθηκαν από την πλευρά του ομίλου της Volkswagen οι ενέργειες που θα γίνουν προκειμένου οι επίμαχοι κινητήρες πετρελαίου ΕΑ 189 να εναρμονιστούν με τις ισχύουσες προδιαγραφές, κυρίως σε ότι αφορά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), που ήταν και αυτές για τις οποίες δημιουργήθηκε το όλο θέμα.

Για τους 1.6 TDI, που είναι και αυτοί που αφορούν περισσότερο την ελληνική αγορά, θα τοποθετηθεί ένα εξάρτημα, το οποίο περιλαμβάνει ένα πλέγμα και η VW το αποκαλεί flow transformer, μπροστά από τον αισθητήρα μέτρησης της μάζας του αέρα. Η παρουσία του θα εξομαλύνει την περιδίνηση του αέρα μπροστά από τον αισθητήρα, με αποτέλεσμα οι μετρήσεις του τελευταίου για βέλτιστη καύση τους κυλίνδρους να είναι πλέον πιο ακριβείς, γεγονός που οδηγεί στη μείωση των εκπομπών ρύπων, χωρίς να επηρεάζονται, όπως αναφέρει ο όμιλος Volkswagen, ούτε η κατανάλωση αλλά ούτε και οι επιδόσεις.

Η προσθήκη του flow transformer θα συνδυαστεί και με αναβάθμιση του λογισμικού του εγκεφάλου (ECU), ενώ η χρονική διάρκεια της όλης διαδικασίας θα είναι περίπου 1 ώρα.

Στους 2.0 TDI θα γίνει μια αναβάθμιση λογισμικού, η οποία θα διαρκεί λιγότερο από μισή ώρα, ενώ για τους ακόμα πιο μικρούς πετρελαιοκινητήρες των 1.200 κυβικών οι λύσεις που θα εφαρμοστούν θα ανακοινωθούν προς το τέλος του μήνα.