Τι προβλέπει το σχέδιο PACE! των Γάλλων της PSA για τους Γερμανούς της Opel;
Πιστή στην εξαγγελία της και στο χρονοδιάγραμμά της η διοίκηση του γαλλικού ομίλου της PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobiles και Opel) ανακοίνωσε τα σχέδιά της για το μέλλον της γερμανικής Opel (και της βρετανικής Vauxhall) ακριβώς 100 μέρες μετά την επίσημη εξαγορά της τελευταίας.
Το σχέδιο για το μέλλον της Opel ονομάζεται PACE! και δεν περιλαμβάνει, όπως είχε διαρρεύσει πριν από μερικές ημέρες, ούτε μειώσεις θέσεων εργασίας ούτε το κλείσιμο εργοστασίων, καθώς όλα τα μοντέλα της μάρκας θα εξακολουθούν να παράγονται στην παραδοσιακή της έδρα, το Rüsselsheim. Οι όποιες αποχωρήσεις εργαζομένων της Opel θα γίνουν στα πλαίσια προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου, ενώ ο βασικός στόχος είναι η κάλυψη των ζημιών της γερμανικής εταιρείας και η επιστροφή της στην κερδοφορία μέχρι το τέλος του 2020.
Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός το πιο χαμηλό σημείο οικονομικού ισοσκελισμού (breakeven point) θα μειωθεί από το 1.150.000 μονάδες που είναι σήμερα στις 800.000. Αυτό θα βασιστεί στη χρήση από την Opel των πλαισίων CMP και EMP2 της PSΑ, ενώ σε σχέση με σήμερα και τα 9 πλαίσια που χρησιμοποιούνται θα παραμείνουν συνολικά 4.
Παράλληλα όλοι οι κινητήρες θα προέρχονται από την PSA, ενώ υπολογίζεται πως η μείωση του κόστους παραγωγής ανά αυτοκίνητο προσδιορίζεται στα 700 ευρώ, ενώ αυτό θα έχει σα συνέπεια και τη μείωση των τιμών λιανικής των Opel.
Συνολικά υπολογίζεται πως το κέρδος του ομίλου της PSA από τις συνέργειες αυτού του είδους θα φτάσει τα 1,21 δις ευρώ έως το 2020 και στα 1,6 δις έως το 2026. Επίσης ο προγραμματισμός θέλει το λειτουργικό κέρδος της Opel να είναι 2% έως το 2020 και 6% έως το 2026 -για λόγους σύγκρισης το αντίστοιχο ποσοστό του ομίλου Volkswagen είναι 4,0% και των υπολοίπων εταιρειών του ομίλου PSA 6,0%.
Τo PACE! προβλέπει επίσης πως όλα τα μοντέλα της Opel θα έχουν έως το 2024 είτε υβριδική είτε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η αρχή θα γίνει με την plug-in υβριδική εκδοχή του Grandland-X, ενώ θα ακολουθήσει μια ηλεκτρική του καινούργιου Corsa. Το τελευταίο αναμένεται να παρουσιαστεί το 2019 -θα προηγηθεί το 2018 το καινούργιο Combo- ενώ μέχρι το 2020 αναμένονται συνολικά 9 καινούργια μοντέλα.
Η διάρθρωση της γκάμας της Opel θα περιλαμβάνει και ένα ακόμα πιο μεγάλο SUV που θα βασίζεται στο πλαίσιο EMP2 καθώς και ένα μεγάλο μοντέλο της κατηγορίας D, ενώ σημαντικό ρόλο στην εξυγίανση της γερμανικής εταιρείας και στην εξέλιξή της αναμένεται να παίξουν και τα επαγγελματικά της μοντέλα, για το οποία έως το 2020 προβλέπεται μια αύξηση των πωλήσεών τους κατά 25%.