ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το αξιόλογο και μοντέρνο Karoq, το νέο μικρό SUV της Skoda, ξεκινά από 19.900 ευρώ

Με το καινούργιο της μικρό SUV η Skoda δεν ανακαλύπτει τη συγκεκριμένη και ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία για πρώτη φορά. Κάθε άλλο, μιας και ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που είχαν διαγνώσει τη δυναμική της και είχε σπεύσει να δηλώσει το παρόν με το Yeti, ένα αυτοκίνητο που με τα δεδομένα της εποχής του ήταν ιδιαίτερα καλό.

Το ολοκαίνουργο Karoq είναι μεν ο φυσικός διάδοχός του Yeti, αλλά ταυτόχρονα είναι μέλος μιας γκάμας SUV της εταιρείας και ένα απόλυτα κατασταλαγμένο αυτοκίνητο. Που κατορθώνει να συνδυάσει το στυλ που εγκαινιάστηκε με το Kodiaq με μια δική του, ξεχωριστή εικόνα, καθώς και τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας -κύριοι εκφραστές τους οι χώροι και η άνεση- με την high tech υπόσταση που έχει έρθει όχι μόνο για να μείνει αλλά για να αποτελέσει βασικό πυλώνα στην εξέλιξη των καινούργιων μοντέλων ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Ναι το Karoq θυμίζει το Kodiaq, κάτι που άλλωστε ήταν και το επιθυμητό για τους ανθρώπους της Skoda, ενώ από κει και πέρα μόνο και μόνο οι διαφορετικές του διαστάσεις (μήκος 4,382 μέτρων) αρκούν για να του εξασφαλίσουν μια αυτόφωτη παρουσία. Η οποία ενισχύεται από ιδιαίτερα γνωρίσματα, όπως οι χαρακτηριστικά λεπτοί προβολείς ή οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο των 2,638 μέτρων, που το κάνουν να δείχνει πιο κόμπακτ από ότι είναι στην πραγματικότητα

Το μεγάλο μεταξόνιο είναι υπεύθυνο σε μεγάλο βαθμό και για την εξαιρετική, σύμφωνα όπως προαναφέραμε και με την παράδοση της εταιρείας, εκμετάλλευση των χώρων στον εσωτερικό του. Στην πράξη, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το Karoq στην Ιταλία, οι χώροι είναι άνετοι και στο πίσω κάθισμα και ακόμα αν μαζί σου έχουν πάρει θέση και άλλοι δύο, ενώ μεγάλο και πρακτικό -άλλο ένα καλοδεχούμενο χαρακτηριστικό των Skoda- είναι και το πορτμπαγκάζ. Η ελάχιστη χωρητικότητά του είναι τα 521 λίτρα η μέγιστη τα 1.630, ενώ παρουσία των μετακινούμενων και αφαιρούμενων πίσω καθισμάτων Varioflex, ένα από τα έξυπνα στοιχεία εξοπλισμού που είναι διαθέσιμα, μπορεί στην 5θέσια διάταξη να κυμαίνεται από 479 έως 588 λίτρα και να φτάσει μέχρι και τα 1.810.

Η πρακτικότητα ενισχύεται και άλλο από την προαιρετική ηλεκτρική 5η πόρτα, ενώ συνολικά ο εξοπλισμός ασφάλειας, υποβοήθησης, διευκόλυνσης και διασύνδεσης, είναι απόλυτα προσαρμοσμένος στα τρέχοντα δεδομένα. Φυσικά δεν απουσιάζει η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα -το μέγεθος της φτάνει μέχρι και τις 9,2 ίντσες- από την οποία ελέγχεται το σύστημα infotainment και η σύνδεση smartphones, ενώ ο οδηγός, πέρα από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα εκτιμήσει ιδιαίτερα τόσο την άνετη και πολλαπλώς ρυθμιζόμενη θέση πίσω από το τιμόνι, όσο και την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.

Η εικόνα του εσωτερικού του νέου Kodiaq είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα Skoda: λειτουργική και σύγχρονη, χωρίς στοιχεία πρόσκαιρου εντυπωσιασμού και ποιοτική από όλες τις απόψεις, ενώ όπως συνήθως συμβαίνει η διαφορά κρύβεται στη λεπτομέρεια. Στο ότι π.χ. οι ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα σταθεροποιούν με τέτοιο τρόπο το μπουκάλι που σου επιτρέπουν να ανοίξεις το καπάκι με το ένα χέρι ή η ύπαρξη «καλάθου αχρήστων» στις θήκες μιας από τις πόρτες.

Μπορεί αυτά να ακούγονται επουσιώδη αλλά στην πράξη αφενός κανείς τα εκτιμά ιδιαίτερα και αφετέρου αποδεικνύουν πως οι σχεδιαστές της Skoda προσπάθησαν να δημιουργήσουν από όλες τις απόψεις ένα μοντέλο προσαρμοσμένο στο σύγχρονο τρόπο ζωής.

Σύγχρονο και high tech εσωτερικό με απόλυτα ικανοποιητική ποιότητα και μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Πηγή: Skoda

Άνεση πάντως στο Karoq υπάρχει και σε ότι αφορά τις αναρτήσεις του, που παράλληλα ελέγχουν πολύ καλά και τις κινήσεις του αμαξώματος, ενώ η πολύ καλή ποιότητα κύλισης -οι δευτερεύοντες δρόμοι της Σικελίας δεν διαφέρουν και πολύ από τους αντίστοιχους ελληνικούς- ενισχύει και άλλο τη συνολικά πολιτισμένη εικόνα του μικρού SUV της Skoda.

Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες, τουλάχιστον τους δύο diesel που οδηγήσαμε, το βασικό των 1.600 κυβικών και των 116 ίππων που θα είναι και το best seller στην Ελλάδα, καθώς και το μεγαλύτερο 2.0 TDI με τους 150 ίππους. Ο πρώτος κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς, αντιμετωπίζει αρκετά καλά τα 1.426 κιλά του αμαξώματος, είναι αρκούντως ελαστικός και με βάση τις τιμές που ανακοινώνει επίσημα η Skoda οικονομικός (μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα).

Αυτός των 2.000 κυβικών έχει σαφώς μεγαλύτερα αποθέματα ισχύος κάτω από όλες τις συνθήκες ενώ συνδυάζεται καλά με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων. Χάρη στη στάνταρ τετρακίνηση τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, ακόμα και πέρα από την άσφαλτο.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει και την έκδοση των 190 ίππων του 2.0 TDI (με κίνηση σε όλους τους τροχούς και με αυτόματο κιβώτιο), καθώς και δύο σύνολα βενζίνης. Το βασικό 3κύλινδρο 1.0 TSI των 116 ίππων και τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI με τους 150 ίππους, που κινούν αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς και μπορούν να συνδυαστούν και με αυτόματα κιβώτια DSG 7 σχέσεων.

Το ιδιαίτερα αξιόλογο Skoda Karoq θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις αρχές του 2018 -οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει- και σε τιμές που ξεκινούν από τις 19.900 ευρώ για τον 1.0 TSI και από τις 21.900 ευρώ για την έκδοσή του με το αυτόματο κιβώτιο και για τους 1.6 TDI και 1.5 TSI.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης