F1: Νικητής ο Χάμιλτον στην μονομαχία με τον Φέτελ στην Βαρκελώνη (vid)
Σε έναν καταπληκτικό αγώνα με ανατροπές, που κρίθηκε στην στρατηγική, ο Χάμιλτον κέρδισε τον Φέτελ στο Grand Prix της Βαρκελώνης και έδωσε νέο ενδιαφέρον στην μάχη του πρωταθήματος οδηγών στην Formula 1. Εγκατέλειψαν Μπότας, Ράικονεν και Φερστάπεν.
Το γκραν πρι στην πίστα της Βαρκελώνης ξεκίνησε με μία δραματική εκκίνηση. Ο Λιούις Χάμιλτον είχε την pole position, αλλά ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την Ferrari δίπλα του κατάφερε να έχει πιο άμεση αντίδραση και να τον προσπεράσει στην πρώτη στροφή. Ακριβώς πίσω τους όμως έγινε η "καταστροφή" (δείτε εδώ το βίντεο της εκκίνησης).
(Ο Φέτελ έχει περάσει μπροστά από τον Χάμιλτον, λίγο πριν την τριπλή σύγκρουση πίσω τους - Πηγή: Reuters / Albert Gea)
Ο Μπότας ήταν στην εσωτερική και ο Ραϊκονεν προσπάθησε να τον περάσει από την εξωτερική πλευρά. Το ίδιο επιχείρησε και ο Φερστάπεν στα δύο μονοθέσια. Η Ferrari κτύπησε με τη Mercedes και στη συνέχεια συγκρούστηκε με τη Red Bull.
(Η σύγκρουση Ραϊκόνεν και Φερστάπεν - Πηγή: Reuters / Albert Gea)
Κερδισμένος βγήκε μόνον ο Μπότας, που συνέχισε 3ος, ενώ Ράικονεν και Φερστάπεν αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν με σπασμένες αναρτήσεις αφού έκαναν ένα γύρο.
(Ραϊκόνεν και Φερστάπεν βγαίνουν εκτός μάχης - Πηγή: Reuters / Albert Gea)
Μια ακόμη μικρή σύγκρουση του Μάσα με τον αγαπημένο της κερκίδας στην Βαρκελώνη, τον Φερνάντο Αλόνσο, οδήγησε τον Ισπανό οδηγό να χάσει θέσεις και από την 7η να πέσει στην 11η.
(Μετά τη σύγκρουση των δύο μονοθεσίων ακολουθεί η επαφή του Αλόνσο (ν.14 πορτοκαλί) με τον Μάσα - Πηγή: Reuters / Albert Gea)
Ο αγώνας πλέον ήταν υπόθεση για δύο, αφού ο Φέτελ κατάφερε να χτίσει μια μικρή διαφορά 2 δευτερολέπτων, με τον Χάμιλτον όμως να πιέζει συνέχεια, αφού ο Μπότας, αλλά και ο Ρικιάρντο με την άλλη Red Bull έμειναν να μάχονται για θέση στο βάθρο.
Η στρατηγική και στα πιτ στοπ θα έπαιζε σημαντικό ρόλο. Ο Φέτελ μπήκε πρώτος και άλλαξε λάστιχα και βρέθηκε πίσω από τις Mercedes. Όταν αναγκάστηκε και ο Χάμιλτον να μπει, δόθηκε εντολή στον Μπότας να καθυστερήσει τη Ferrari όσο περισσότερο, ώστε να κλείσει η διαφορά. Ο Φινλανδός το έκανε μέχρι τον 25ο γύρο, με τον Φέτελ να κάνει επίδειξη οδηγικής ικανότητας και να προσπερνά με προσποίηση (!), ανοίγοντας στη συνέχεια και πάλι την διαφορά του από τον Χάμιλτον.
(Καταπληκτική οδήγηση του Φέτελ με τη Ferrari - Πηγή: Reuters / Albert Gea)
Η επόμενη μονομαχία Φέτελ-Χάμιλτον έγινε στο 2ο πιτ στοπ. Ο Χάμιλτον βγήκε στον 37ο γύρο (με καθεστώς εικονικού αμαξιού ασφαλείας, καθώς είχε εγκαταλείψει και ο Φαντόρν μετά από σύγκρουση με τον Μάσα) και έμεινε 2ος μπροστά από τον Μπότας. Στον 38ο ήταν ή ώρα της Ferrari του Φέτελ για τα πιτ, με τον Χάμιλτον να καλύπτει την διαφορά και οι δύο οδηγοί να πέφτουν ρόδα με ρόδα (!).
(Φέτελ και Χάμιλτον δίπλα-δίπλα - Πηγή: Reuters / Albert Gea)
Ο Χάμιλτον τραβήχτηκε για να μην συγκρουστούν και η μάχη συνεχίστηκε (με τον Βρεττανό πάντως να έχει πιο γρήγορη γόμα).
(Ο Χάμιλτον αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας για να κρατηθεί στην μάχη - Πηγή: Reuters / Albert Gea)
Στον 39ο γύρο η Mercedes έμεινε με ένα μονοθέσιο καθώς έσπασε ο κινητήρας του Μπότας και υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει, αφήνοντας 3ο τον Ρικιάρντο.
Το προσπέρασμα του Χάμιλτον στον Φέτελ έγινε στον 44ο γύρο με καθαρό τρόπο, αλλά τα ελαστικά του πιο φθαρμένα. Στους 20 γύρους που απέμεναν ο οδηγός της Mercedes είχε πλέον να διαχειριστεί αυτή την κατάσταση με την Ferrari να πιέζει.
Παρότι στη Mercedes υπήρξε σκέψη και για 3ο πιτ στοπ, ο Χάμιλτον άντεξε στην πίεση, κέρδισε και ισοφάρισε σε νίκες τον Φέτελ στην εφετινή σεζόν (έχουν από 2, ενώ 1 αγώνα έχει κερδίσει ο Μπότας). Η διαφορά τους στην μάχη του πρωταθλήματος έκλεισε στους 6 βαθμούς (Φέτελ 104, Χάμιλτον 98), ενώ η Mercedes ξέφυγε και πάλι 8 βαθμούς από τη Ferrari, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Ρικιάρντο ήταν 3ος ενώ μεγάλη επιτυχία για τις δύο Force India με Πέρεζ και Όκον, που έκλεισαν την 5άδα.
Επόμενος αγώνας στο Μόντε Κάρλο 25-28 Μαΐου.