ΣΠΟΡ

Η Nike λανσάρει χιτζάμπ για μουσουλμάνες αθλήτριες

Η Nike λανσάρει χιτζάμπ για μουσουλμάνες αθλήτριες
Vivienne Balla/Nike/Handout via REUTERS

Η Nike πρωτοπορεί λανσάροντας ως νέο προϊόν το χιτζάμπ για μουσουλμάνες αθλήτριες, με αποτέλεσμα να γίνει η πρώτη μεγάλη εταιρεία αθλητικών ειδών που θα παράγει μια παραδοσιακή ισλαμική μαντίλα ειδικά σχεδιασμένη για αγώνες.

Το νέο προϊόν της εταιρείας θα διαφημιστεί υπό τη σειρά προϊόντων "Pro Hijab" και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει στις αθλήτριες να ακολουθήσουν την παραδοσιακή ισλαμική πρακτική της κάλυψης του κεφαλιού χωρίς να μειώνεται η αθλητική τους απόδοση. Κατασκευασμένη από ελαφρύ και εύκαμπτο υλικό, η μαντίλα αναμένεται να διατεθεί προς πώληση σε μαγαζιά στις αρχές του 2018, όπως έκανε γνωστό σε ανακοίνωσή της η Nike.

640x640 12

Vivienne Balla/Nike/Handout via REUTERS

Σημειώνεται πως τα τελευταία χρόνια, η μαντίλα έχει καταστεί το πιο εμφανές σύμβολο της ισλαμικής κουλτούρας στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Πολλές μουσουλμάνες καλύπτουν το κεφάλι τους δημόσια με τη μαντίλα ως ένδειξη σεμνότητας, ωστόσο κάποιοι επικριτές της θεωρούν ότι αποτελεί σύμβολο καταπίεσης των γυναικών.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι μουσουλμάνες αθλήτριες που έχουν επισκεφθεί τα κεντρικά γραφεία της Nike στο Μπίβερταουν έξω από το Πόρτλαντ στις βορειοδυτικές ΗΠΑ έχουν παραπονεθεί για τις δυσκολίες που έχουν όταν αγωνίζονται φορώντας μαντίλα. Για αυτό το λόγο, για να σχεδιαστεί το χιτζάμπ, η εταιρεία συμβουλεύτηκε μουσουλμάνες αθλήτριες σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ των οποίων δρομείς από τη Μέση Ανατολή καθώς και ποδηλάτισσες.

640x640 13

Vivienne Balla/Nike/Handout via REUTERS

Και άλλες εταιρείες όμως έχουν επίσης στρέψει την προσοχή τους σε μουσουλμάνες αθλήτριες ως αγοραστικό κοινό. Πέρυσι για παράδειγμα, η δανέζικη εταιρεία αθλητικών ειδών Hummel παρουσίασε μια ποδοσφαιρική φανέλα με συνδεδεμένη μαντίλα για την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών του Αφγανιστάν.

Οι ετήσιες καθαρές πωλήσεις ωστόσο της Nike υπολογίζονται σε δισεκατομμύρια, και η εμβέλεια της εταιρείας στον πληθυσμό μπορεί να κάνει περισσότερα για να ενθαρρύνει και άλλες μουσουλμάνες αθλήτριες, όπως είπε η Άμνα αλ Χαντάντ, αρσιβαρίστρια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα την οποία σπονσοράρει η εταιρεία και η οποία ήταν μεταξύ των συμβουλευθέντων από την εταιρεία για τη σειρά "Pro Hijab".

640x640 14

Vivienne Balla/Nike/Handout via REUTERS

Η κίνηση αυτή θα "ενθαρρύνει μια εντελώς καινούργια γενιά να ακολουθήσει τον αθλητισμό χωρίς να νιώθει ότι υπάρχει κάποιος περιορισμός λόγω σεμνότητας ή ενδυμασίας", δήλωσε η ίδια.