ΣΠΟΡ

F1: ο Μπέρνι Εκκλεστόουν δεν είναι πλέον "στο τιμόνι"

F1: ο Μπέρνι Εκκλεστόουν δεν είναι πλέον "στο τιμόνι"
Ο Εκλεστόουν με το Νίκι Λάουντα (πίσω) Reuters / Leonhard Foeger

Ο Μπέρνι Εκλεστόουν, ο άνθρωπος που ταυτίστηκε διοικητικά με την Formula 1 και την οδήγησε στην σημερινή της επιτυχία, πλέον δεν είναι στο τιμόνι της, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε με συνέντευξη του σε Γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου.

Η εξέλιξη ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη μετά την πώληση του οργανισμού στην Αμερικανική εταιρία Liberty Media τον περασμένο Σεπτέμβριο για ένα ποσό κοντά στα 5 δις € και παρότι ο Εκλεστόουν είχε παραμείνει στην θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, ουσιαστικά δεν μπορούσε να κάνει κουμάντο, όπως τα τελευταία 39 χρόνια (ήταν στο πόστο από το 1978).

Σε μια οργισμένη συνέντευξή του στο Auto Moto und Sport, υποστήριξε ότι "καθαιρέθηκε" και όχι ότι παραιτήθηκε, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τους Αμερικανούς νέους ιδιοκτήτες. «Σήμερα καθαιρέθηκα.. Απλώς έφυγα. Είναι επίσημο. Δεν είμαι μια ο επικεφαλής της εταιρείας. Τη θέση μου τη πήρε ο Τσέις Κάρεϊ. Το νέο μου πόστο είναι μια από αυτές τις... αμερικανιές. Είναι κάτι σαν επίτιμος πρόεδρος», ανέφερε για να καταλήξει με το κλασικό βρετανικό του χιούμορ.

«Αυτός είναι ο τίτλος μου πια. Βέβαια, δεν γνωρίζω τι σημαίνει αυτό. Τώρα πια οι ημέρες μου στο γραφείο θα είναι περισσότερο ήσυχες. Ίσως να μπορέσω στο μέλλον να παρακολουθήσω από κοντά και ένα γκραν-πρι. Βλέπετε έχω ακόμη φίλους στη Formula 1 και μπορώ να εξασφαλίσω μια θέση σε έναν αγώνα».

2017 01 23T203535Z 2043429481 RC188B19AEB0 RTRMADP 3 MOTOR F1 ECCLESTONE


(Ο Μπέρνι Εκλεστόουν - Πηγή: Reuters / Michael Dalder TPX IMAGES OF THE DAY)

Ο Μπέρνι Εκλεστοουν στα νιάτα του ήταν οδηγός αγώνων, αλλά ένας τραυματισμός τον έκανε να εγκαταλείψει, αλλά να παραμείνει στο χώρο από άλλο πόστο. Έγινε ιδιοκτήτης της εταιρίας Μπράμπαμ το 1972 και μετά από 6 χρόνια είχε οργανώσει τις ομάδες στην πρώτη μορφή αυτού που ονομάζουμε σήμερα Formula 1. Με παρεμβάσεις, καινοτόμες ιδέες αλλά και δικτατορική διοίκηση πέτυχε την έκρηξη σε δημοτικότητα και έσοδα της F1, δίχως να λείπουν οι εντάσεις, οι κατηγορίες για διαφθορά, αλλά και για την προσωπική του ζωή. Αναμφίβολα πάντως υπήρξε ένας από τους ανθρώπους, που σημάδεψαν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και καθιέρωσαν τους αγώνες αυτοκινήτου σε κυρίαρχο αθλητικό, τηλεοπτικό, εμπορικό και κοινωνικό γεγονός.