Στα δικαστήρια στέλνει την FIA η οικογένεια του αδικοχαμένου πιλότου της F1 Ζιλ Μπιανκί
Λιγότερο από 1 χρόνο μετά τον θάνατο του Γάλλου πιλότου της F1 Ζιλ Μπανκί, η οικογένειά του στρέφεται δικαστικά εναντίον της FIA, του Εκκλεστον και της ομάδας της Marussia (νυν Manor) θεωρώντας τους υπεύθυνους για τον χαμό του.
Το τραγικό δυστύχημα, που αφαίρεση την ζωή του Γάλλου πιλότου έγινε στις 5 Οκτωβρίου του 2014 στην Ιαπωνία και ο Μπιανκί δεν συνήλθε ποτέ από το κώμα στο οποίο έπεσε μετά την σύγκρουση του μονοθεσίου του με μηχάνημα, που προσπαθούσε να βγάλει την Sauber του Σουτίλ εκτός αγωνιστικού χώρου.
(Πηγή: ΑΠΕ ΜΜΕ / EPA / HIROSHI YAMAMURA)
Η επίσημη αναφορά της FIA (396 σελίδων) έκανε λόγο για λάθος του οδηγού, που δεν κατάφερε να κόψει ταχύτητα από τα 212 χλμ παρά τη προειδοποιητική κίτρινη σημαία και με την βροχή που έπεφτε στην πίστα της Σουζούκα δεν μπόρεσε να κρατηθεί στην πίστα.
(Πηγή: ΑΠΕ ΜΜΕ / EPA / DIEGO AZUBEL)
Ο Ζιλ Μπιανκί έμεινε σε κώμα 9 μήνες και κατέληξε τον Ιούλιο του 2015. Έγινε ο πρώτος πιλότος της F1 που χάνει την ζωή του στην διάρκεια αγώνα τα τελευταία 20 χρόνια, μετά τον χαμό του Άϊρτον Σένα.
Ο πατέρας του, Φιλίπ, υποστηρίζει, ότι οι διοργανωτές δεν έλαβαν όλα τα μέτρα ασφαλείας που μπορούσαν. Στην αγωγή αναφέρεται ότι η FIA προχώρησε σε υποδείξεις βελτίωσης των μέτρων ασφάλειας, μετά το ατύχημα, χωρίς όμως να επιρρίπτει ευθύνη στους διοργανωτές του αγώνα και στο τι δεν έκαναν σωστά εκείνη την ημέρα.
Επίσης βασανιστικό είναι το ερώτημα, γιατί ξεκίνησε (έστω και καθυστερημένα) ο αγώνας σε τόσο αντίξοες συνθήκες λόγω της έντονης βροχόπτωσης και της ολισθηρότητας του οδοστρώματος και μέχρι ποιου βαθμού είναι αποδεκτό στα συμβόλαια των οδηγών με τις ομάδες, η αποδοχή του ρίσκου.
Θυμίζουμε ότι στην πίστα της Σουζούκα έγινε και ο περίφημος αγώνας του 1976 ανάμεσα στον Νίκι Λαουντα και τον Τζέιμς Χαντ, με την απόφαση του Αυστριακού να αποσυρθεί λόγω της κακοκαιρίας δίνοντας την ευκαιρία στον Άγγλο πιλότο να κερδίσει τον παγκόσμιο τίτλο.
Εικόνες που κατέγραψε η κινηματογραφική περιπέτεια Rush του 2013.