Formula1: Η παράσταση αρχίζει
Η 17η Μαρτίου 2019 είναι ημέρα... γιορτής για τους φίλους της Φόρμουλα Ένα ανά την υφήλιο, καθώς την προσεχή Κυριακή (07:10 ώρα Ελλάδας) λαμβάνει τέλος η αναμονή τους μέχρι την έναρξη της νέας σεζόν.
Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος του 2018, ομάδες και οδηγοί θα βρίσκονται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για το πρώτο από τα 21 γκραν πρι του φετινού «μαραθωνίου», ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές των ανθρώπων και των μονοθεσίων τους. Η ευχή των φιλάθλων της Φόρμουλα Ένα είναι το νέο πρωτάθλημα να είναι συναρπαστικό και οι τίτλοι να κριθούν στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, προκειμένου το ενδιαφέρον τους να διατηρηθεί αμείωτο έως την 1η Δεκεμβρίου, όταν θα διεξαχθεί το τελευταίο γκραν πρι της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.
Σε κάθε περίπτωση, το θέαμα στη Φόρμουλα Ένα για το 2019 αναμένεται να είναι περισσότερο από πέρυσι, καθώς τον Μάιο του 2018 ανακοινώθηκαν αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς ενόψει της νέας σεζόν, οι οποίες στοχεύουν στο να κάνουν ευκολότερες τις προσπεράσεις. Οι τροποποιήσεις στα μονοθέσια βασίστηκαν σε έρευνα που είχε ως στόχο την εξεύρεση τρόπων, προκειμένου να γίνει πιο εύκολο για ένα αυτοκίνητο να ακολουθεί πολύ κοντά ένα άλλο. Μια σημαντική ανακάλυψη της έρευνας ήταν ότι οι εμπρός πτέρυγες του 2018 είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην ικανότητα ενός μονοθεσίου να ακολουθεί ένα άλλο. Αυτές οι πτέρυγες κατεύθυναν τον αέρα γύρω από την εξωτερική πλευρά των εμπρός ελαστικών για βέλτιστη αεροδυναμική κάθετη δύναμη. Αυτή η συνέπεια είχε μια επιβλαβή επίδραση στον τρόπο, με τον οποίο ο αέρας αντιδρούσε με το αυτοκίνητο πίσω, μειώνοντας την ικανότητά του να δημιουργήσει κάθετη δύναμη. Και αυτό γιατί ο αέρας που άφηναν πίσω τους τα μονοθέσια είχε περισσότερους στροβιλισμούς και πιο ανώμαλη ροή, ενώ έφτανε πιο μακριά. Με λιγότερη κάθετη δύναμη, το πίσω μονοθέσιο έχει λιγότερη πρόσφυση, δεν μπορεί να περάσει τόσο γρήγορα από τις στροφές κι επομένως ο οδηγός δυσκολεύεται να πλησιάσει αρκετά κοντά ώστε να προσπεράσει. Έτσι, η ιδέα πίσω από τις σχετικές αλλαγές στους κανονισμούς είναι να διασφαλιστεί ότι το μονοθέσιο που προπορεύεται δημιουργεί λιγότερη ακάθαρτη ροή αέρα, προκειμένου το πίσω αυτοκίνητο να μπορεί να ακολουθήσει πιο... στενά. Οι σχετικές αεροδυναμικές αλλαγές που αποφασίστηκαν είναι οι εξής:
- Μια απλουστευμένη εμπρός πτέρυγα με μεγαλύτερη έκταση και μικρότερη δυνατότητα ο αέρας να διαχέεται εκτός των μπροστινών τροχών, δηλαδή περισσότερος αέρας θα κατευθύνεται προς τη μέσα μεριά τους.
- Απλουστευμένοι αγωγοί φρένων χωρίς μικρά πτερύγια.
- Μια πλατύτερη και βαθύτερη πίσω πτέρυγα.
Η Mercedes αρχίζει τη σεζόν με στόχο να υπερασπιστεί τους τίτλους που κατέκτησε πέρυσι στους οδηγούς (με τον Λιούις Χάμιλτον) και τους κατασκευαστές, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες θα επιδιώξουν να... γκρεμίσουν τη γερμανική ομάδα από το «θρόνο» της, με «αιχμή του δόρατος» τη Ferrari. Η «σκουντερία» έδειξε στις χειμερινές δοκιμές, που έλαβαν χώρα στη Βαρκελώνη, ότι διαθέτει και φέτος ένα γρήγορο μονοθέσιο, το οποίο θα τη βοηθήσει να πρωταγωνιστήσει, και ο Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις συνολικά οκτώ ημέρες των δοκιμών, αφού «γύρισε» την πίστα σε 1:16.221. Από την πλευρά της, όμως, και η Mercedes έδειξε την ταχύτητά της, καθώς ο Χάμιλτον είχε την δεύτερη καλύτερη επίδοση στις δοκιμές με 1:16.224. Σχεδόν εφάμιλλη με το χρόνο του Φέτελ ήταν και η επίδοση που σημείωσε ο δεύτερος οδηγός των «κόκκινων», Σαρλ Λεκλέρκ (1:16.231), ενώ ο καλύτερος χρόνος του Βάλτερι Μπότας με το δεύτερο «ασημένιο βέλος» ήταν το 1:16.561. Όλες αυτές οι επιδόσεις σημειώθηκαν με τη μαλακή γόμα της Pirelli, την ώρα που η Ferrari είχε πετύχει τον καλύτερο χρόνο και στις περυσινές δοκιμές με τον Σεμπάστιαν Φέτελ (1:17.182). Από την πλευρά της, η Mercedes «έγραψε» τα περισσότερα χιλιόμετρα στη Βαρκελώνη, αφού κάλυψε 1.190 γύρους, έναντι 997 γύρων της Ferrari. Οι αποστάσεις που διανύουν τα μονοθέσια των ομάδων αποτελούν έναν ισχυρό δείκτη για την αξιοπιστία τους, όπερ σημαίνει ότι οι δύο προαναφερθείσες ομάδες θα δώσουν «μάχη» για τους τίτλους. Βέβαια, υπάρχουν πολλές άγνωστες παράμετροι για τους χρόνους που επιτυγχάνονται στις δοκιμές, όπως το φορτίο καυσίμου και το «στήσιμο» του κάθε μονοθεσίου την ώρα που σημειώθηκαν οι εν λόγω επιδόσεις, ωστόσο αυτές αφήνουν να εννοηθεί ότι τα φετινά αυτοκίνητα των Ferrari και Mercedes... πετάνε.
(Το γράφημα αποτυπώνει στοιχεία για τις ομάδες, τους οδηγούς και τους πολυνίκες του αγωνίσματος / ΑΠΕ - ΜΠΕ / Δημοσιογραφική επιμέλεια: Δημ. Κοντογεώργος)
Στον αντίποδα, αξίζει μια αναφορά στη Williams, οι άνθρωποι της οποίας αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα στην προετοιμασία του μονοθεσίου της, με αποτέλεσμα η ιστορική ομάδα να «τρέξει» στις 5,5 από τις 8 ημέρες των δοκιμών της Βαρκελώνης και να «γράψει» τους λιγότερους γύρους μεταξύ των 10 ομάδων (567). Επίσης, λίγες ημέρες μετά τις δοκιμές η Williams ανακοίνωσε ότι πήρε άδεια για προσωπικούς λόγους ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πάντι Λόου.
Σε μια προσπάθεια να καταστούν οι αγώνες της Φόρμουλα Ένα πιο συναρπαστικοί, οι οδηγοί που θα σημειώνουν το 2019 τον ταχύτερο γύρο σε ένα γκραν πρι θα... ανταμείβονται με έναν βαθμό, ο οποίος θα μετράει στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, αλλά με μια προϋπόθεση: «υποψήφιοι» για τον ταχύτερο γύρο είναι μόνο οι οδηγοί που κατατάσσονται στην πρώτη δεκάδα στο τέλος του αγώνα. Έτσι, εάν κάποιος σημειώσει τον ταχύτερο γύρο και τερματίσει στην 11η θέση ή χαμηλότερα ή ακόμη κι αν εγκαταλείψει, δεν απονέμεται βαθμός. Ο κανονισμός αυτός θα δώσει μια έξτρα «ώθηση» στον αγώνα, καθώς οι οδηγοί της πρώτης δεκάδας θα έχουν κάτι επιπλέον για να παλέψουν. Όμως, και όσοι βρίσκονται εκτός της βαθμολογούμενης δεκάδας έχουν ένα κίνητρο για να σημειώσουν τον ταχύτερο γύρο, καθώς, εφόσον το καταφέρουν, θα εμποδίσουν έναν ανταγωνιστή τους να πανηγυρίσει αυτόν τον επιπλέον βαθμό, ακόμη κι αν δεν τον πάρουν οι ίδιοι.
Σε ό,τι αφορά τις ομάδες και τους παρόχους μονάδων ισχύος, η Red Bull έβαλε τέλος στη δωδεκαετή συνεργασία της με τη Renault και σύναψε συμφωνία με τη Honda. Με την επιλογή αυτή, η αυστριακή ομάδα ακολούθησε την «αδελφή» Toro Rosso, που χρησιμοποιούσε από πέρυσι τις μονάδες ισχύος της ιαπωνικής εταιρείας. Αναφορικά με τις ομάδες, στη σεζόν του 2019 μετέχουν οι δέκα που έλαβαν μέρος στο περυσινό πρωτάθλημα, αλλά με δύο διαφορές. Κατ' αρχάς, η Force India, η οποία εξαγοράστηκε από καναδική κοινοπραξία επενδυτών πριν από το βελγικό γκραν πρι και ολοκλήρωσε το 2018 με την ονομασία Racing Point Force India, θα «τρέχει» το 2019 στη Φόρμουλα Ένα με το όνομα Racing Point. Η δεύτερη αλλαγή αφορά στη Sauber, η οποία μετονομάστηκε σε Alfa Romeo Racing, στο πλαίσιο της επέκτασης της χορηγικής συμφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές που άρχισε το 2018.
Οι αλλαγές σε πρόσωπα είναι αρκετές, καθώς υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις στα δίδυμα των οδηγών αγώνων των ομάδων σε σχέση με το 2018. Οι δύο πιο σημαντικές... ειδήσεις από αυτές τις αλλαγές είναι ότι η διοργάνωση του 2019 θα διεξαχθεί χωρίς τον Φερνάντο Αλόνσο, καθώς ο Ισπανός δις παγκόσμιος πρωταθλητής γνωστοποίησε στα μέσα Αυγούστου ότι δεν θα «τρέξει» στη νέα σεζόν της Φόρμουλα Ένα, ενώ ο Πολωνός Ρόμπερτ Κούμπιτσα επιστρέφει οκτώ χρόνια μετά τον τελευταίο αγώνα του στη Φόρμουλα Ένα, εξαιτίας του πολύ σοβαρού τραυματισμού του στο δεξί χέρι σε αγώνα ράλι το 2011, ο οποίος του άλλαξε τη ζωή.
Το κενό του Αλόνσο στη McLaren θα καλύψει ο συμπατριώτης του, Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ, ο οποίος το 2018 οδηγούσε το μονοθέσιο της Renault, όντας δανεικός από τη Red Bull. Πριν ανακοινωθεί η μετακίνηση του Σάινθ στη McLaren, η Renault είχε ήδη βρει τον παρτενέρ του Γερμανού Νίκο Χούλκενμπεργκ στο πρόσωπο του Αυστραλού Ντάνιελ Ρικιάρντο της Red Bull. Από την πλευρά της, η αυστριακή ομάδα κάλυψε «εκ των έσω» το κενό που δημιουργήθηκε, καθώς έδωσε... προαγωγή στον Γάλλο Πιέρ Γκασλί, ο οποίος «έτρεχε» με την «αδελφή» Toro Rosso. Η ιταλική ομάδα έδωσε (ξανά) θέση οδηγού στον Ρώσο Ντανιίλ Κβιάτ, ενώ ο Ταϊλανδός «ρούκι», Αλεξάντερ Άλμπον, θα καλύψει το κενό του Νεοζηλανδού Μπρέντον Χάρτλεϊ, ο οποίος δεν εξασφάλισε συμβόλαιο για το 2019.
Παρτενέρ του Σάινθ στη McLaren θα είναι ο Βρετανός «ρούκι», Λάντο Νόρις, ο οποίος θα διαδεχθεί στη βρετανική ομάδα τον Βέλγο Στόφελ Βάντουρν. Ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ αποχώρησε από τη Alfa Romeo με προορισμό τη Ferrari, την ώρα που το αντίθετο... δρομολόγιο ακολούθησε ο Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007, Κίμι Ραϊκόνεν. «Ομόσταυλος» του "Iceman" στην Alfa Romeo θα είναι ο Ιταλός Αντόνιο Τζιοβινάτσι, ο οποίος θα πάρει τη θέση του Σουηδού Μάρκους Έρικσον.
Ο Κούμπιτσα θα αντικαταστήσει τον Ρώσο Σεργκέι Σιρότκιν στη Williams, στο δυναμικό της οποίας εντάχθηκε και ο Βρετανός «ρούκι», Τζορτζ Ράσελ. Παρελθόν από τη Williams αποτελεί και ο Καναδός Λανς Στρολ, ο οποίος θα οδηγεί το μονοθέσιο της Racing Point, από την οποία αποτελεί παρελθόν ο Γάλλος Εστεμπάν Οκόν.
Οι βαθμολογίες στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών της Φόρμουλα Ένα για το 2018 έχουν ως εξής:
ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
- Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 408 βαθμοί --ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ--
- Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Ferrari) 320
- Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία/Ferrari) 251
- Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 249
- Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Mercedes) 247
- Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/Red Bull) 170
- Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Renault) 69
- Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Force India) 62
- Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 56
- Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Renault) 53
- Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/McLaren) 50
- Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Force India) 49
- Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Sauber) 39
- Ρομέν Γκροζάν (Γαλλία/Haas) 37
- Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/Toro Rosso) 29
- Στόφελ Βάντουρν (Βέλγιο/McLaren) 12
- Μάρκους Έρικσον (Σουηδία/Sauber) 9
- Λανς Στρολ (Καναδάς/Williams) 6
- Μπρέντον Χάρτλεϊ (Νέα Ζηλανδία/Toro Rosso) 4
- Σεργκέι Σιρότκιν (Ρωσία/Williams) 1
ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
- Mercedes 655 βαθμοί --ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ--
- Ferrari 571
- Red Bull-Tag Heuer 419
- Renault 122
- Haas-Ferrari 93
- McLaren-Renault 62
- Racing Point Force India-Mercedes 52
- Sauber-Ferrari 48
- Toro Rosso-Honda 33
- Williams-Mercedes 7
* Η Force India, η οποία μετονομάστηκε σε Racing Point Force India, έχασε τους βαθμούς που είχε συγκεντρώσει στην κατάταξη των κατασκευαστών πριν από το βελγικό γκραν πρι, μετά την εξαγορά της.
ΠΟΛΥΝΙΚΕΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΟΔΗΓΩΝ
- Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 7 τίτλοι
- Χουάν Μανουέλ Φάντζιο (Αργεντινή) 5
. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία) 5
- Αλέν Προστ (Γαλλία) 4
. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 4
- Τζακ Μπράμπαμ (Αυστραλία) 3
. Τζάκι Στιούαρτ (Μ. Βρετανία) 3
. Νίκι Λάουντα (Αυστρία) 3
. Νέλσον Πικέ (Βραζιλία) 3
. Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 3
- Αλμπέρτο Ασκάρι (Ιταλία) 2
. Γκράχαμ Χιλ (Μ. Βρετανία) 2
. Τζιμ Κλαρκ (Μ. Βρετανία) 2
. Έμερσον Φιτιπάλντι (Βραζιλία) 2
. Μίκα Χάκινεν (Φινλανδία) 2
. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 2
ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
- Ferrari 16 τίτλοι
- Williams 9
- McLaren 8
- Lotus 7
- Mercedes 5
- Red Bull 4
- Cooper 2
. Brabham 2
. Renault 2
- Vanwall 1
. BRM 1
. Matra 1
. Tyrrell 1
. Benetton 1
. Brawn GP 1
ΠΟΛΥΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΟΙ
- Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 91 νίκες
- Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία) 73
- Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 52
- Αλέν Προστ (Γαλλία) 51
- Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 41
ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΛΥΝΙΚΕΣ
- Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία) 73 νίκες
- Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 52
- Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) 21
- Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία) 7
- Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία) 5
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ
- Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλία) 326
- Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 314
- Τζένσον Μπάτον (Μ. Βρετανία) 309
- Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 308
- Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) 294
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ POLE POSITIONS ΑΝΑ ΟΔΗΓΟ
- Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία) 83
- Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 68
- Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 65
- Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 55
- Τζιμ Κλαρκ (Μ. Βρετανία) 33
. Αλέν Προστ (Γαλλία) 33
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ POLE POSITIONS ΑΝΑ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΟΔΗΓΟ
- Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία) 83
- Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 55
- Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) 18
- Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία) 6
- Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία) 3
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ ΑΝΑ ΟΔΗΓΟ
- Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 155
- Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 134
- Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 111
- Αλέν Προστ (Γαλλία) 106
- Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) 103
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ ΑΝΑ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΟΔΗΓΟ
- Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 134
- Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 111
- Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) 103
- Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία) 30
- Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία) 29
Το καλαντάρι της Φόρμουλα Ένα για το 2019 περιλαμβάνει 21 γκραν πρι, αριθμός που είναι ο μεγαλύτερος στην ιστορία του αθλήματος. Οι πίστες, στις οποίες είναι προγραμματισμένο να διεξαχθούν εντός της χρονιάς γκραν πρι του πρωταθλήματος, έχουν ως εξής:
ΑΓΩΝΑΣ 1: ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
17 Μαρτίου 2019, Μελβούρνη
Όνομα πίστας : Melbourne Grand Prix Circuit
Πρώτο γκραν πρι : 1996
Μήκος πίστας : 5,303 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 58
Απόσταση αγώνα : 307,574 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:24.125 (Μίκαελ Σουμάχερ, 2004)
Νικητής 2018 : Σεμπάστιαν Φέτελ
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 2: ΜΠΑΧΡΕΪΝ
31 Μαρτίου 2019, Σακχίρ
Όνομα πίστας : Bahrain International Circuit
Πρώτο γκραν πρι : 2004
Μήκος πίστας : 5,412 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 57
Απόσταση αγώνα : 308,238 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:31.447 (Πέδρο Ντε Λα Ρόσα, 2005)
Νικητής 2018 : Σεμπάστιαν Φέτελ
Pole position 2018: Σεμπάστιαν Φέτελ
ΑΓΩΝΑΣ 3: ΚΙΝΑ
14 Απριλίου 2019, Σανγκάη
Όνομα πίστας : Shanghai International Circuit
Πρώτο γκραν πρι : 2004
Μήκος πίστας : 5,451 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 56
Απόσταση αγώνα : 305,066 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:32.238 (Μίκαελ Σουμάχερ, 2004)
Νικητής 2018 : Ντάνιελ Ρικιάρντο
Pole position 2018: Σεμπάστιαν Φέτελ
ΑΓΩΝΑΣ 4: ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ
28 Απριλίου 2019, Μπακού
Όνομα πίστας : Baku City Circuit
Πρώτο γκραν πρι : 2016
Μήκος πίστας : 6,003 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 51
Απόσταση αγώνα : 306,049 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:43.441 (Σεμπάστιαν Φέτελ, 2017)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Σεμπάστιαν Φέτελ
ΑΓΩΝΑΣ 5: ΙΣΠΑΝΙΑ
12 Μαΐου 2019, Βαρκελώνη
Όνομα πίστας : Circuit de Barcelona-Catalunya
Πρώτο γκραν πρι : 1991
Μήκος πίστας : 4,655 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 66
Απόσταση αγώνα : 307,104 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:18.441 (Ντάνιελ Ρικιάρντο, 2018)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 6: ΜΟΝΑΚΟ
26 Μαΐου 2019, Μόντε Κάρλο
Όνομα πίστας : Circuit de Monaco
Πρώτο γκραν πρι : 1950
Μήκος πίστας : 3,337 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 78
Απόσταση αγώνα : 260,286 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:14.260 (Μαξ Φερστάπεν, 2018)
Νικητής 2018 : Ντάνιελ Ρικιάρντο
Pole position 2018: Ντάνιελ Ρικιάρντο
ΑΓΩΝΑΣ 7: ΚΑΝΑΔΑΣ
9 Ιουνίου 2019, Μόντρεαλ
Όνομα πίστας : Circuit Gilles-Villeneuve
Πρώτο γκραν πρι : 1978
Μήκος πίστας : 4,361 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 70
Απόσταση αγώνα : 305,27 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:13.622 (Ρούμπενς Μπαρικέλο, 2004)
Νικητής 2018 : Σεμπάστιαν Φέτελ
Pole position 2018: Σεμπάστιαν Φέτελ
ΑΓΩΝΑΣ 8: ΓΑΛΛΙΑ
23 Ιουνίου 2019, Λε Καστελέ
Όνομα πίστας : Circuit Paul Ricard
Πρώτο γκραν πρι : 1971
Μήκος πίστας : 5,842 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 53
Απόσταση αγώνα : 309,69 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:34.225 (Βάλτερι Μπότας, 2018)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 9: ΑΥΣΤΡΙΑ
30 Ιουνίου 2019, Σπίλμπεργκ
Όνομα πίστας : Red Bull Ring
Πρώτο γκραν πρι : 1970
Μήκος πίστας : 4,318 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 71
Απόσταση αγώνα : 306,452 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:06.957 (Κίμι Ραϊκόνεν, 2018)
Νικητής 2018 : Μαξ Φερστάπεν
Pole position 2018: Βάλτερι Μπότας
ΑΓΩΝΑΣ 10: ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ
14 Ιουλίου 2019, Σίλβερστοουν
Όνομα πίστας : Silverstone Circuit
Πρώτο γκραν πρι : 1950
Μήκος πίστας : 5,891 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 52
Απόσταση αγώνα : 306,198 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:30.621 (Λιούις Χάμιλτον, 2017)
Νικητής 2018 : Σεμπάστιαν Φέτελ
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 11: ΓΕΡΜΑΝΙΑ
28 Ιουλίου 2019, Χοκενχάιμ
Όνομα πίστας : Hockenheimring
Πρώτο γκραν πρι : 1970
Μήκος πίστας : 4,574 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 67
Απόσταση αγώνα : 306,458 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:13.780 (Κίμι Ραϊκόνεν, 2004)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Σεμπάστιαν Φέτελ
ΑΓΩΝΑΣ 12: ΟΥΓΓΑΡΙΑ
4 Αυγούστου 2019, Βουδαπέστη
Όνομα πίστας : Hungaroring
Πρώτο γκραν πρι : 1986
Μήκος πίστας : 4,381 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 70
Απόσταση αγώνα : 306,63 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:19.071 (Μίκαελ Σουμάχερ, 2004)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 13: ΒΕΛΓΙΟ
1 Σεπτεμβρίου 2019, Σπα-Φρανκορσάμπ
Όνομα πίστας : Circuit de Spa-Francorchamps
Πρώτο γκραν πρι : 1950
Μήκος πίστας : 7,004 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 44
Απόσταση αγώνα : 308,052 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:46.286 (Βάλτερι Μπότας, 2018)
Νικητής 2018 : Σεμπάστιαν Φέτελ
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 14: ΙΤΑΛΙΑ
8 Σεπτεμβρίου 2019, Μόντσα
Όνομα πίστας : Autodromo Nazionale Monza
Πρώτο γκραν πρι : 1950
Μήκος πίστας : 5,793 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 53
Απόσταση αγώνα : 306,72 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:21.046 (Ρούμπενς Μπαρικέλο, 2004)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Κίμι Ραϊκόνεν
ΑΓΩΝΑΣ 15: ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ
22 Σεπτεμβρίου 2019, Σιγκαπούρη
Όνομα πίστας : Marina Bay Street Circuit
Πρώτο γκραν πρι : 2008
Μήκος πίστας : 5,063 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 61
Απόσταση αγώνα : 308,706 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:41.905 (Κέβιν Μάγκνουσεν, 2018)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 16: ΡΩΣΙΑ
29 Σεπτεμβρίου 2019, Σότσι
Όνομα πίστας : Sochi Autodrom
Πρώτο γκραν πρι : 2014
Μήκος πίστας : 5,848 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 53
Απόσταση αγώνα : 309,745 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:35.861 (Βάλτερι Μπότας, 2018)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Βάλτερι Μπότας
ΑΓΩΝΑΣ 17: ΙΑΠΩΝΙΑ
13 Οκτωβρίου 2019, Σουζούκα
Όνομα πίστας : Suzuka International Racing Course
Πρώτο γκραν πρι : 1987
Μήκος πίστας : 5,807 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 53
Απόσταση αγώνα : 307,471 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:31.540 (Κίμι Ραϊκόνεν, 2005)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 18: ΜΕΞΙΚΟ
27 Οκτωβρίου 2019, Πόλη του Μεξικού
Όνομα πίστας : Autodromo Hermanos Rodriguez
Πρώτο γκραν πρι : 1963
Μήκος πίστας : 4,304 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 71
Απόσταση αγώνα : 305,354 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:18.741 (Βάλτερι Μπότας, 2018)
Νικητής 2018 : Μαξ Φερστάπεν
Pole position 2018: Ντάνιελ Ρικιάρντο
ΑΓΩΝΑΣ 19: ΗΠΑ
3 Νοεμβρίου 2019, Όστιν
Όνομα πίστας : Circuit of The Americas
Πρώτο γκραν πρι : 2012
Μήκος πίστας : 5,513 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 56
Απόσταση αγώνα : 308,405 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:37.392 (Λιούις Χάμιλτον, 2018)
Νικητής 2018 : Κίμι Ραϊκόνεν
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 20: ΒΡΑΖΙΛΙΑ
17 Νοεμβρίου 2019, Σάο Πάουλο
Όνομα πίστας : Autodromo Jose Carlos Pace
Πρώτο γκραν πρι : 1973
Μήκος πίστας : 4,309 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 71
Απόσταση αγώνα : 305,909 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:10.540 (Βάλτερι Μπότας, 2018)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
ΑΓΩΝΑΣ 21: ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ
1 Δεκεμβρίου 2019, Γιάς Μαρίνα
Όνομα πίστας : Yas Marina Circuit
Πρώτο γκραν πρι : 2009
Μήκος πίστας : 5,554 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων : 55
Απόσταση αγώνα : 305,355 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου : 1:40.279 (Σεμπάστιαν Φέτελ, 2009)
Νικητής 2018 : Λιούις Χάμιλτον
Pole position 2018: Λιούις Χάμιλτον
Το 2019 θα τεθούν σε ισχύ κάποιοι νέοι κανονισμοί στη Φόρμουλα Ένα. Μπορεί τη νέα σεζόν να μην υπάρχουν οι... σαρωτικές αλλαγές που προγραμματίζονται για το 2021, καθώς στόχος είναι οι αγώνες της Φόρμουλα Ένα να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, αλλά αυτοί οι κανονισμοί βάζουν τα θεμέλια. Κάποιες αλλαγές θα είναι εμφανείς, καθώς τα μονοθέσια θα φαίνονται διαφορετικά, ενώ άλλες θα είναι πιο... διακριτικές, όμως όχι λιγότερο αξιοσημείωτες. Οι αλλαγές κανονισμών για το 2019 έχουν ως εξής:
ΝΕΑ ΕΜΠΡΟΣ ΠΤΕΡΥΓΑ
Ποια είναι η αλλαγή: Μια πιο πλατιά, πιο ψηλή και πολύ πιο απλουστευμένη εμπρός πτέρυγα.
Γιατί έγινε: Για να βοηθήσει τους οδηγούς, οι οποίοι έπονται, να ακολουθήσουν το μονοθέσιο που προπορεύεται από πιο κοντινή απόσταση κι έτσι να αυξήσει την πιθανότητα προσπέρασης. Το πλάτος της πτέρυγας είναι αυξημένο κατά 200 χιλιοστά, το ύψος της κατά 20 χιλιοστά, ενώ έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός κατά 25 χιλιοστά. Τα περίπλοκα άκρα που διαχέουν τη ροή αέρα γύρω από τα μπροστινά ελαστικά απαγορεύονται. Αντίθετα, πολύ πιο απλά άκρα σημαίνουν ότι σχεδόν το πλήρες πλάτος της πτέρυγας είναι αφιερωμένο στην άμεση δημιουργία κάθετης δύναμης. Το πρόσθετο ύψος της πτέρυγας ενισχύει περισσότερο την ισχύ της και την καθιστά λιγότερο ευαίσθητη στο σταμάτημα, επομένως οι οδηγοί είναι λιγότερο πιθανό να χάσουν ξαφνικά την πρόσφυση μπροστά, όταν πλησιάζουν ένα άλλο μονοθέσιο. Τα πολλαπλά στοιχεία στο κάτω μέρος της αεροτομής που εμφανίζονταν στα μονοθέσια του 2018 περιορίζονται τώρα σε δύο σε κάθε πλευρά, όπερ σημαίνει ότι η περισσότερη από τη ροή αέρα «τροφοδοτείται» στο κάτω μέρος του μονοθεσίου. Αυτό είναι λιγότερο ευαίσθητο σε αεροδυναμική διαταραχή κι έτσι δημιουργούνται λιγότερο ασταθή «αυλάκια» για να τα αντιμετωπίσει ο οδηγός που ακολουθεί.
ΝΕΑ ΠΛΑΪΝΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
Ποια είναι η αλλαγή: Μικρότερα -και επανατοποθετημένα- πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα.
Γιατί έγινε: Για να γίνουν λιγότερο ισχυρά και λιγότερο... ενοχλητικά για την αεροδυναμική. Τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα μειώνονται σε ύψος κατά 150 χιλιοστά και μετακινούνται προς τα εμπρός κατά 100 χιλιοστά για να βοηθήσουν στην καλύτερη ροή του αέρα από την εμπρός πτέρυγα. Τελικά αυτό βοηθά να γίνει η ροή αέρα που φεύγει από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου λιγότερο... προβληματικά για τους οδηγούς που ακολουθούν, όπερ σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι σε θέση να πλησιάζουν περισσότερο το μονοθέσιο που βρίσκεται μπροστά.
ΝΕΑ ΠΙΣΩ ΠΤΕΡΥΓΑ
Ποια είναι η αλλαγή: Μία ψηλότερη, πλατύτερη, απλούστερη πτέρυγα.
Γιατί έγινε: Όπως με την εμπρός πτέρυγα, προκειμένου να προωθήσει ακόμη περισσότερο τις «μάχες» από πιο κοντινή απόσταση. Το ύψος αυξάνεται κατά 20 χιλιοστά, με αποτέλεσμα η ροή αέρα που φεύγει από το πίσω μέρος του μονοθεσίου να κατευθύνεται ψηλότερα. Σε συνδυασμό με μια αύξηση πλάτους κατά 100 χιλιοστά, η μεγαλύτερη πτέρυγα δημιουργεί μια μεγαλύτερη τρύπα στον αέρα, προς όφελος των αυτοκινήτων που ακολουθούν και προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Επιπλέον, το άνοιγμα του DRS αυξάνεται κατά 20 χιλιοστά, αυξάνοντας την πιθανή ισχύ του κατά περίπου 25 τοις εκατό, ενώ τέθηκε περιορισμός στις υποδοχές εξισορρόπησης πίεσης του 2018.
ΝΕΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΦΡΕΝΩΝ
Ποια είναι η αλλαγή: Απλοποιημένος σχεδιασμός.
Γιατί έγινε: Για να μειωθεί η αεροδυναμική εκμετάλλευση των αγωγών φρένων. Οι περιορισμοί σε σύνθετα σχέδια σημαίνουν λιγότερη επιφάνεια, πάνω στην οποία μπορούν να... παίξουν οι αεροδυναμιστές. Επίσης, η αλλαγή σημαίνει λιγότερη μείωση της κάθετης δύναμης, όταν αυτή η περιοχή του μονοθεσίου βρίσκεται μέσα σε ακάθαρτη ροή αέρα, κάτι άλλο που θα πρέπει να βοηθήσει τους οδηγούς, όταν ακολουθούν στενά ένα άλλο αυτοκίνητο.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Ποια είναι η αλλαγή: Αντί για το... ουράνιο τόξο με τα χρώματα από τις γόμες των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν το 2018 (σ.σ. πέρυσι ήταν διαθέσιμες επτά γόμες «στεγνών» ελαστικών), η Pirelli τα περιόρισε σε τρία για το 2019.
Γιατί έγινε: Προκειμένου η κατανόηση της στρατηγικής να γίνει ευκολότερη για τους φιλάθλους, οι όροι "hypersoft", "ultrasoft" και "supersoft" αποτελούν... ιστορία για τη Φόρμουλα Ένα. Τώρα σε κάθε γκραν πρι θα χρησιμοποιείται μια άσπρου χρώματος σκληρή γόμα, μια κίτρινου χρώματος μέση και μια κόκκινου χρώματος μαλακή. Όμως, οι πραγματικές γόμες που θα χρησιμοποιούνται γι' αυτούς τους τρεις χαρακτηρισμούς (σκληρή, μέση, μαλακή) θα αλλάζουν ανάλογα με την πίστα, με την Pirelli να έχει να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε από αυτές: από τη C1 που είναι η πιο σκληρή έως τη C5 που είναι η πιο μαλακή.
ΒΙΟΜΕΤΡΙΚΑ ΓΑΝΤΙΑ
Ποια είναι η αλλαγή: Οι οδηγοί πρέπει να φορούν βιομετρικά γάντια.
Γιατί έγινε: Για να αυξηθεί η ασφάλεια και να διευκολυνθεί η ιατρική διάσωση. Τα γάντια - τα οποία ανέπτυξε το Τμήμα Ασφάλειας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA - διαθέτουν αισθητήρες που είναι ραμμένοι στο ύφασμα και παρακολουθούν τον καρδιακό σφυγμό του οδηγού και τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα του. Οι αισθητήρες μεταδίδουν αυτά τα δεδομένα, τα οποία μπορούν δυνητικά να σώσουν ζωές, στην ιατρική ομάδα που βρίσκεται στην πίστα πριν, στη διάρκεια και μετά από μια σύγκρουση.
ΦΩΤΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΩ ΠΤΕΡΥΓΑ
Ποια είναι η αλλαγή: Δύο επιπλέον πίσω φώτα, ένα σε κάθε άκρο της πτέρυγΓιατί έγινε: Για να αυξηθεί η ορατότητα των μονοθεσίων σε κακές καιρικές συνθήκες και, επομένως, να βελτιωθεί η ασφάλεια. Εκτός από το παραδοσιακό πίσω κεντρικό φως, τα μονοθέσια πρέπει επίσης να διαθέτουν ένα επιπλέον φως LED σε κάθε άκρο της πίσω πτέρυγας. Αυτά πρέπει να είναι συνεχώς αναμμένα, όταν ένας οδηγός χρησιμοποιεί ενδιάμεσα ή βρόχινα ελαστικά.
ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ποια είναι η αλλαγή: Οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν μέχρι 110 κιλά καυσίμου (έναντι 105 κιλών στο παρελθόν) στον αγώνα.
Γιατί έγινε: Για να επιτραπεί στους οδηγούς να χρησιμοποιούν συνεχώς τον κινητήρα σε πλήρη ισχύ. Πλέον δεν θα πρέπει να ανησυχούν τόσο πολύ για την εξοικονόμηση καυσίμων και, επομένως, θα μπορούν να πιέζουν πιο δυνατά, ειδικά προς το τέλος ενός γκραν πρι.
ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΑΝΘΕΚΤΙΚΑ ΚΡΑΝΗ
Ποια είναι η αλλαγή: Νέες, πιο αυστηρές προδιαγραφές για συγκρούσεις στα κράνη.
Γιατί έγινε: Προκειμένου η ασφάλεια στη Φόρμουλα Ένα να κάνει άλλο ένα άλμα προς τα εμπρός. Από το 2019, όλα τα κράνη πρέπει να συμμορφώνονται με το νέο πρότυπο 8860-2018 της FIA. Πάνω από μια δεκαετία κατά την κατασκευή, αυτό το πρότυπο σημαίνει ένα εξαιρετικά προστατευτικό κράνος που προσφέρει πολλά σημαντικά οφέλη για την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της προηγμένης βαλλιστικής προστασίας και της αυξημένης απορρόφησης ενέργειας. Η κορυφή του ανοίγματος του προστατευτικού καλύμματος είναι χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά, προκειμένου να μειωθούν οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την πρόσκρουση από θραύσματα, ενώ το κέλυφος του κράτους χρησιμοποιεί προηγμένα σύνθετα υλικά για να διασφαλιστεί η αυξημένη αντοχή του σε θραύση και διείσδυση.
ΒΑΡΟΣ ΟΔΗΓΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟΥ
Ποια είναι η αλλαγή: Το βάρος του οδηγού θα υπολογίζεται τώρα χωριστά από αυτό του μονοθεσίου.
Γιατί έγινε: Προκειμένου οι βαρύτεροι οδηγοί να μην βρίσκονται πλέον σε μειονεκτική θέση όσον αφορά τους κανονισμούς για το βάρος. Το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου, χωρίς καύσιμα, αυξήθηκε ελαφρά από τα 733 στα 740 κιλά. Τουλάχιστον 80 από αυτά τα κιλά πρέπει να αποτελούνται από τον οδηγό, το κάθισμά του και τον εξοπλισμό οδήγησης. Οι ελαφρύτεροι οδηγοί μπορούν να φτάσουν τα 80 κιλά προσθέτοντας έρμα, αλλά αυτό το έρμα πρέπει να είναι τοποθετημένο στην άμεση περιοχή του κόκπιτ και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλού στο μονοθέσιο για να βελτιώσει την ισορροπία του.
ΔΙΑΦΟΡΑ
- Τεχνικός έλεγχος: Τα αυτοκίνητα δεν θα υποβάλλονται πλέον σε τεχνικό έλεγχο με την παραδοσιακή έννοια κατά την έναρξη του τριημέρου ενός γκραν πρι. Αντ' αυτού, οι ανταγωνιστές πρέπει να υπογράψουν μια δήλωση ότι συμμορφώνονται με τους κανονισμούς και, φυσικά, οι αγωνοδίκες μπορούν να κάνουν τυχαίους ελέγχους ανά πάσα στιγμή.
- Σήμα τέλους αγώνα: Συνεχίζει να πέφτει και η παραδοσιακή καρό σημαία, αλλά το επίσημο σήμα για το τέλος του γκραν πρι είναι τώρα ένας πίνακας καρό φωτισμού στη γραμμή του τερματισμού.
- Τροποποιήσεις στους καθρέφτες: Μικρές αλλαγές στις προδιαγραφές των καθρεφτών υπό το φως της μεγαλύτερης πίσω πτέρυγας, προκειμένου να διατηρηθεί επαρκής ορατότητα προς τα πίσω και ασφάλεια.
- Κάμερα: Οι κανονισμοί για την κάμερα πάνω στο μονοθέσιο έχουν τροποποιηθεί, προκειμένου να βελτιωθεί το τηλεοπτικό θέαμα.
- Προσπέραση στις επανεκκινήσεις: Η προσπέραση στις επανεκκινήσεις δεν επιτρέπεται έως ότου ο οδηγός έχει περάσει τη γραμμή του τερματισμού, αντί για την προηγούμενη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας όπως προηγουμένως.
Οι οδηγοί αγώνων της Φόρμουλα Ένα για το 2019 και τα νούμερα των μονοθεσίων τους έχουν ως εξής:
MERCEDES
- Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία)
- Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία)
FERRARI
- Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία)
- Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό)
RED BULL
- Πιέρ Γκασλί (Γαλλία)
- Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία)
RENAULT
- Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία)
- Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία)
HAAS
- Ρομέν Γκροζάν (Γαλλία)
- Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία)
MCLAREN
- Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία)
- Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία)
RACING POINT
- Σέρχιο Πέρες (Μεξικό)
- Λανς Στρολ (Καναδάς)
ALFA ROMEO
- Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία)
- Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Ιταλία)
TORO ROSSO
- Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη)
- Ντανιίλ Κβιάτ (Ρωσία)
WILLIAMS
- Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία)
- Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Πολωνία)
Για τρίτη φορά στην ιστορία, το καλαντάρι της Φόρμουλα Ένα για το 2019 περιλαμβάνει τον αριθμό ρεκόρ των 21 γκραν πρι, όπως συνέβη το 2016 και το 2018. Η «αυλαία» της σεζόν θα ανοίξει, ως συνήθως, με το γκραν πρι της Αυστραλίας, αλλά μια εβδομάδα νωρίτερα από το 2018 και πιο συγκεκριμένα στις 17 Μαρτίου, ενώ η χρονιά θα «κλείσει» μια εβδομάδα αργότερα, με τον αγώνα που θα διεξαχθεί την 1η Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που μια σεζόν της Φόρμουλα Ένα ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο ήταν το... μακρινό 1963, όταν το γκραν πρι της Νότιας Αφρικής πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου.
Στην διάρκεια του 2019 θα διεξαχθούν πέντε «ζευγάρια» αγώνων σε διαδοχικά αγωνιστικά τριήμερα (Γαλλία-Αυστρία, Γερμανία-Ουγγαρία, Βέλγιο-Ιταλία, Σιγκαπούρη-Ρωσία και Μεξικό-ΗΠΑ), ωστόσο δεν επαναλαμβάνεται το περυσινό φαινόμενο των τριών γκραν πρι σε τρεις σερί εβδομάδες. Η Κίνα, στην οποία θα διεξαχθεί ο τρίτος αγώνας της χρονιάς (14/4), θα έχει την τιμή να διοργανώσει το 1.000ό γκραν πρι στην ιστορία της Φόρμουλα Ένα. Το καλαντάρι του 2019 περιλαμβάνει τους 21 αγώνες που διεξήχθησαν και το 2018, με μια μικρή διαφοροποίηση: οι αγώνες σε Μεξικό και ΗΠΑ άλλαξαν... θέση στο καλαντάρι κι έτσι τώρα το γκραν πρι στο Όστιν θα ακολουθήσει αυτό στην Πόλη του Μεξικού.
Το αγωνιστικό πρόγραμμα της Φόρμουλα Ένα για το 2019 έχει ως εξής:
17 Μαρτίου Αυστραλία (Μελβούρνη)
31 Μαρτίου Μπαχρέιν (Σακχίρ)
14 Απριλίου Κίνα (Σανγκάη)
28 Απριλίου Αζερμπαϊτζάν (Μπακού)
12 Μαΐου Ισπανία (Βαρκελώνη)
26 Μαΐου Μονακό
9 Ιουνίου Καναδάς (Μόντρεαλ)
23 Ιουνίου Γαλλία (Λε Καστελέ)
30 Ιουνίου Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
14 Ιουλίου Μ. Βρετανία (Σίλβερστοουν)
28 Ιουλίου Γερμανία (Χοκενχάιμ)
4 Αυγούστου Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
1 Σεπτεμβρίου Βέλγιο (Σπα)
8 Σεπτεμβρίου Ιταλία (Μόντσα)
22 Σεπτεμβρίου Σιγκαπούρη
29 Σεπτεμβρίου Ρωσία (Σότσι)
13 Οκτωβρίου Ιαπωνία (Σουζούκα)
27 Οκτωβρίου Μεξικό (Πόλη του Μεξικού)
3 Νοεμβρίου ΗΠΑ (Όστιν)
17 Νοεμβρίου Βραζιλία (Σάο Πάουλο)
1 Δεκεμβρίου Άμπου Ντάμπι (Γιάς Μαρίνα)