Matthias Müller: Η "καυτή πατάτα" της Volkswagen στα χέρια του
Νέος διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen επελέγη ο επικεφαλής της Porsche, Ματίας Μίλερ, στον απόηχο του σκανδάλου με τη χειραγώγηση των ελέγχων εκπομπής ρύπων από αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν στις ΗΠΑ.
Με μακρά θητεία στην εταιρεία, ο Μίλερ πέρασε από τη διοίκηση της Audi και της Lamborgini πριν αναλάβει το 2010 τις τύχες της Porsche. Μετά το σκάνδαλο όμως τα περισσότερα από τα 20 μέλη του ΔΣ του ομίλου αυτοκινήτων, τον επέλεξαν για τη θέση.
Πήρε τη θέση του Μάρτιν Βίντερκορν, που παραιτήθηκε, έπειτα από σχεδόν εννιά χρόνια στην ηγεσία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης.
Ο 62χρονος Μίλερ γεννήθηκε στην πρώην ανατολική Γερμανία και μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο του στο Ίνγκοσταντ, ξεκίνησε τη μαθητεία του ως κατασκευαστής εργαλείων στην Audi την οποίο και ολοκλήρωσε το 1977. Σπούδασε μηχανικός υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου.
Κατόπιν γύρισε στην Audi παίρνοντας διοικητική θέση στο τμήμα υπολογιστών το 1984 και από εκεί μεταπήδησε στο τμήμα σχεδιασμού το 1993, αναλαμβάνοντας την ευθύνη σχεδιασμού του Audi A3. Δυο χρόνια μετά του δόθηκε εν λευκώ η διαχείριση των προϊόντων της Audi.
Όπως γράφει η Daily Telegraph, ο Μίλερ πήρε τα εύσημα για το γεγονός ότι οδήγησε επιτυχώς την Porsche μέσα σε περίοδο κρίσης. Συνολικά η Porsche κατασκεύασε 189.850 αυτοκίνητα, σχεδόν διπλάσια από τα 95.000 μοντέλα που πούλησε όταν ο ίδιος ανέλαβε.
Σύμφωνα με την Die Welt, ο Μίλερ είναι ένας άνθρωπος "που αγαπάει τα αυτοκίνητα και αγαπάει τους ανθρώπους που αγαπούν τα αυτοκίνητα".