Δηλώσεις Σπίρτζη για την Ιονία Οδό και το έργο της κυβέρνησης
Σφοδρή επίθεση προς την αντιπολίτευση, εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή εγκαινίων του αυτοκινητόδρομου «Ιόνια Οδός».
Ειδικότερα, ο κ. Σπίρτζης κατηγόρησε την ΝΔ για την κριτική στάση της και τις αποδοκιμασίες απέναντι στις προσπάθειες που κατέβαλε η κυβέρνηση, για την ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα της Δυτικής Ελλάδας. Δεν παρέλειψε ωστόσο να εκφράσει την ικανοποίηση του για το έργο πνοής που παραδίδεται στη Δυτική Ελλάδα.
Ο υπουργός δεν παρέλειψε να απαντήσει στις επικρίσεις που δέχθηκε η κυβέρνηση για το συγκεκριμένο έργο λέγοντας «Θα ήθελα όμως, επειδή τα 2,5 χρόνια που πέρασαν έχουμε ακούσει πολλά, να ζητήσω συγνώμη για όσους απογοητεύσαμε, όταν διαλαλούσαν το 2015 ότι δεν θα ξεκινήσουν τα έργα. Για όσους διαλαλούσαν στη συνέχεια ότι δε θα ολοκληρωθούν τα έργα. Θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη, για όσους επικαλούνταν πριν λίγο καιρό, ότι δε θα τα καταφέρουμε και ότι στο τέλος τα τελείωσαν εκείνοι, κι εμείς κάνουμε βόλτες για να κόψουμε κορδέλες. Θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη, γιατί κόψαμε 1 δισ. ευρώ περίπου από τους 4 και 1/3 αυτοκινητόδρομους από τις αποζημιώσεις, για την ακρίβεια 900 εκατομμύρια, όταν για 330 εκατομμύρια κόπηκαν οι συντάξεις και ανέβηκαν οι εισφορές. Και θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη που θα συνεχίσουμε αυτά τα έργα και θα κάνουμε και τα ηλεκτρονικά διόδια και μιας που είμαστε «υπεύθυνοι» απ' ό,τι διάβασα σήμερα σε αρκετές αντιπολιτευόμενες εφημερίδες, ότι φταίμε και για τα διόδια της γέφυρας Ρίο - Αντίρριο και για όλα τα υπόλοιπα, των δρόμων που εγκαινιάζουμε».
Στην ομιλία του επίσης τόνισε πως «τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, περιφερειάρχη ή δήμαρχο» και ευχαρίστησε τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου για τα ξενύχτια, τις εντάσεις και τη συνεχή προσπάθεια.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών άφησε αιχμές για εκπροσώπους της Δικαιοσύνης σχετικά με τις καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων. «Δεν είναι εδώ, δυστυχώς, οι εκπρόσωποι της Δικαιοσύνης που συνέβαλαν στην καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων των οδικών αξόνων, όπως δεν είναι εδώ, οι εκπρόσωποι των κυκλωμάτων απαλλοτριώσεων, που αποτελεί και δέσμευσή μας να διερευνήσουμε τί είχαν κάνει και πώς τα πλήρωσε ο ελληνικός λαός. Έχουμε ήδη ξεκινήσει.
Ενώ συνέχισε λέγοντας πως «Δεν είναι εδώ οι «εισηγητές»των προβλέψεων ότι θα τελείωναν οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες σε 6 μήνες. Δεν είναι εδώ, όσοι τελικά αποφάσισαν έναν ελλιπή σχεδιασμό, να μη συνδεθεί με την Ιόνια Οδό η Πρέβεζα, το Αγρίνιο. Πιθανόν, όμως, να είναι, όσοι μας κατηγόρησαν για την τμηματική παράδοση του έργου, όπως το περασμένο Πάσχα που είχαμε μηδέν νεκρούς, γιατί είχαμε μεγάλη καθυστέρηση και ουρά στη μία σήραγγα, στην Κλόκοβα».
Όσον αφορά τον πρωθυπουργό, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως είναι ο άνθρωπος που αποσύνδεσε τα δημόσια έργα και την υλοποίησή τους από το πολιτικό σύστημα, που διαμόρφωσε τις συνθήκες όχι μόνο για να ολοκληρωθούν, αλλά και για να συνεχιστούν τα έργα υποδομών και τον κάλεσε να εγκαινιάσει την Ιόνια Οδό, να δώσει το έναυσμα για τα νέα έργα υποδομων της χώρας και την υλοποίηση της δίκαιης ανάπτυξης.
Σημειώνεται πως οαυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός», καλύπτει απαίτηση πολλών ετών, έχει μήκος 196 χιλιόμετρα και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Δυτικής Ελλάδας με μεγάλη αναπτυξιακή και κοινωνική σημασία. Διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς (Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρεβέζης, Ιωαννίνων) και εκτείνεται από τον Αντίρριο έως τα Ιωάννινα, όπου συναντά τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας Οδού.
Ουσιαστικά ο νέος αυτοκινητόδρομος συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα, όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Παράλληλα, προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
Ουσιαστική χαρακτηρίζεται η συμβολή του στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής, καθώς βελτιώνει την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής της, το ταξίδι από Αντίρριο έως και Ιωάννινα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά.
Σε σχετική ανακοίνωση για το έργο επισημαίνεται πως τα τελευταία δύο χρόνια, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πέτυχε σε πολύ δύσκολες συνθήκες, να βγάλει και την «Ιόνια Οδό» από το πλήρες τέλμα. Η κυβέρνηση αντιμέτωπη με δυσμενέστατους όρους συμβάσεων που είχαν συνάψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και υπέρογκες διεκδικήσεις αποζημιώσεων κατάφερε με πολύ δουλειά και σκληρή διαπραγμάτευση να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον και ταυτόχρονα να πετύχει δεσμευτικό και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου.
Μάλιστα στην επαναδιαπραγμάτευση για την «Ιόνια Οδό», έναντι των απαιτήσεων και κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πέτυχε όφελος για το ελληνικό δημόσιο και τον Έλληνα πολίτη το οποίο ανέρχεται σε 230.240.276 εκατ. ευρώ.