Κρέτσος: Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για κωλυσιεργίες στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες
Ξεκάθαρες απαντήσεις σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι από εδώ και πέρα στο κρίσιμο θέμα της αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών και γενικότερα της ρύθμισης του διαφημιστικού χρόνου των καναλιών, αλλά και των πωλήσεων του Τύπου (barcode εφημερίδων), έδωσε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος.
Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Κρέτσος σημείωσε ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για κωλυσιεργίες στο θέμα του διαγωνισμού, προσθέτοντας ότι το ΕΣΡ ξεκινά από πλεονεκτική θέση στην τιμή εκκίνησης, καθώς ο περυσινός διαγωνισμός καθόρισε τα στάνταρ που «σηκώνει» η αγορά.
Η τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας θα πρέπει να ανταποκρίνεται στην αποτίμηση της συνολικής αξίας των αδειών που έκανε η αγορά, που έκαναν οι ίδιοι οι καναλάρχες στο διαγωνισμό που διενεργήσαμε. Το ΕΣΡ ξεκινά από πλεονεκτική θέση σε σχέση με εμάς, όταν πέρσι τέτοια εποχή προσπαθούσαμε να οργανώσουμε το διαγωνισμό με διαφάνεια και με γνώμονα τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, αλλά χωρίς πραγματική εκτίμηση για το τίμημα μιας άδειας. Δεν έχω φοβηθεί ποτέ την αυτοκριτική, για αυτό θα σας το πω ευθέως: η τιμή εκκίνησης που ορίσαμε στα 3 εκατομμύρια ευρώ δεν ανταποκρίνονταν στην ελληνική πραγματικότητα. Η πραγματική αξία κάθε άδειας είναι πολλαπλάσια, όπως αποδείχθηκε από το διαγωνισμό. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι στην επίγεια ψηφιακή ευρυεκπομπή μπορούν να κουμπώσουν και άλλες υπηρεσίες μετάδοσης περιεχομένου και μορφές τηλεόρασης, όπως η υβριδική. Είμαι σίγουρος πως το ΕΣΡ θα επιλέξει ένα σύστημα δημοπράτησης των αδειών που θα έχει στόχο τη μεγιστοποίηση του τελικού τιμήματος. Αυτό, άλλωστε, επιτάσσει το δημόσιο συμφέρον, τόνισε
Ερωτηθείς αν τα επτά κανάλια γενικού περιεχομένου, αφήνουν ''χώρο'' και για θεματικές άδειες στο μέλλον, απάντησε πως «με τα σημερινά δεδομένα, την διαθέσιμη τεχνολογία και έχοντας υπ' όψη την εκχώρηση του 2ου Ψηφιακού Μερίσματος γύρω στο 2020, είμαι υποχρεωμένος να σας απαντήσω «όχι». Τόσο από τεχνικής άποψης, όσο και για λόγους που έχουν να κάνουν με τη βιωσιμότητα του κλάδου. Μια βιωσιμότητα την οποία το ΕΣΡ δεν φαίνεται να έλαβε υπόψη του στη συζήτηση για τον αριθμό των αδειών γενικού περιεχομένου - ή τουλάχιστον δεν προκύπτει κάτι τέτοιο από την απόφαση που συνέταξαν τα μέλη του ΔΣ του μετά το πέρας της σχετικής συνεδρίασης».
Όσο για το αν ισχύει ο ελάχιστος αριθμός 400 εργαζομένων πλήρους απασχόλησης ανά κανάλι ο κ. Κρέτσος ήταν κατηγορηματικός.
Βεβαίως και ισχύει. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας - θέμα για το οποίο γνωρίζετε ότι έχουμε ειδική ευαισθησία - υπάρχουν και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, η εποχή της ακραίας επισφάλειας, των απολύσεων, της μαύρης εργασίας, των απλήρωτων δεδουλευμένων στους εργαζόμενους των καναλιών, τελειώνει οριστικά και αμετάκλητα την επαύριο του διαγωνισμού. Όπως τόνισε και ο Νίκος Παππάς, συστήνουμε στους καναλάρχες να καταρτίσουν τα σχέδια προσλήψεών τους.
Κατηγόρησε την Νέα Δημοκρατία πως κατά την περίοδο της αδειοδότησης, λειτούργησε ως πολιτικός βραχίονας των παλιών καναλαρχών, υπερασπίζοντας με προκλητικό τρόπο τα συμφέροντα μεγαλοεπιχειρηματιών σε βάρος του δημοσίου και σε βάρος της κοινωνίας.
«Ζήτησαν μετ' επιτάσεως και με κάθε λογής πρόσχημα να μη γίνει διαγωνισμός, να συνεχίσουν τα κανάλια να εκπέμπουν «τζάμπα», να ακυρωθεί ο - κατά γενική ομολογία, επιτυχημένος - διαγωνισμός που διενεργήσαμε, να επιστραφούν χρήματα στους καναλάρχες. Η αγορά αποτίμησε την αξία των τηλεοπτικών αδειών στα 250 εκατομμύρια ευρώ. Εάν αύριο, στο διαγωνισμό του ΕΣΡ, και για οποιοδήποτε λόγο, το ποσό αυτό δεν καταστεί εφικτό να εισπραχθεί, τότε την ζημιά που προκάλεσαν η ακύρωση του διαγωνισμού και τα δύο χρόνια που οι καναλάρχες εκπέμπουν παράνομα και δίχως να πληρώνουν ούτε ένα ευρώ, ποιος θα την καλύψει; Ο κ. Μητσοτάκης; Ή μήπως το κόμμα του, που μέχρι χτες ισχυριζόταν ότι χωράνε «άπειρα κανάλια» στο φάσμα και ζητούσαν να μοιράσουμε άδειες σαν τραπουλόχαρτα;»