Όλγα Κεφαλογιάννη: Το ελληνικό τουριστικό προϊόν ισχυρά ανταγωνιστκό
Ανανεώθηκε:
Ως απολύτως επιτυχή περιέγραψε την πολιτική στον κρίσιμο τομέα του τουρισμού, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, στη συζήτηση του προϋπολογισμού στη Βουλή, παραθέτοντας παράλληλα τις στοχεύσεις του επόμενου έτους
Η Κεφαλογιάννη ξεκίνησε την ομιλία της κάνοντας αναφορά στη γενικότερη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης αναφέροντας ότι «συνεχίζεται η φιλοεπενδυτική πολιτική και πως «η ανεργία θα πέσει στα προ κρίσης επίπεδα»
Στόχος, όπως είπε η υπουργός είναι «η σταθερότητα και η ανάπτυξη να περάσει και στον πολίτη» προσθέτοντας ότι η δυναμική του τουρισμού είναι καταλύτης.
Όπως ανέφερε η Όλγα Κεφαλογιάννη ότι «το ελληνικό τουριστικό προϊόν ισχυρά ανταγωνιστκό» σημειώνοντας ότι πάμε σε νέο ρεκόρ εισπράξεως, στα 22 δισ. από τα 20 δισ. του περασμένου χρόνου.
Η κ. Κεφαλογιάννη απέδωσε το ευοίωνο αποτέλεσμα για τον τουρισμό στη χώρα μας, στην επιτυχία της στρατηγικής που ακολουθεί η κυβέρνηση λέγοντας: «Αυτή η στρατηγική αποφέρει απτά αποτελέσματα. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία, προμηνύουν μια ακόμη σημαντική επιτυχία. Η αύξηση στη φετινή ταξιδιωτική κίνηση, κατά το διάστημα των πρώτων πέντε μηνών του έτους, αλλά και τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, μαζί με τα αντίστοιχα έσοδα, είναι μια ακόμη εξέλιξη που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα. Έχουμε λοιπόν τα πρώτα αποτελέσματα της βασικής μας επιδίωξης: Να απλώσουμε την επισκεψιμότητα στον χρόνο και τον χώρο, σε όλες τις περιφέρειες της Επικράτειας και τους 12 μήνες του έτους».
Η υπουργός Τουρισμού μίλησε για το στοίχημα της κυβερνητικής πολιτικής, η σταθερότητα και η οικονομική ανάπτυξη να περάσει και να φανεί ακόμη περισσότερο στην καθημερινότητα του Έλληνα πολίτη, στο κόστος της ζωής του, το οποίο πρέπει να μειωθεί αναλογικά, δηλαδή δίκαια, για να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα που επιδιώκουμε: την ουσιαστική βελτίωση του βιοτικού επιπέδου όλων των Ελλήνων και η πραγματική σύγκλησή του με τις πλέον αναπτυγμένες χώρες της ΕΕ.
Σ' αυτό ακριβώς το όραμα, τόνισε ότι είναι καταλύτης ο ελληνικός τουρισμός και υπογράμμισε ότι επιδίωξη είναι η τεράστια δυναμική που έχει αναπτύξει να συμβάλλει δίκαια στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας και των τοπικών κοινωνιών, η αρχιτεκτονική διοχέτευσης των πόρων να συνάδει με τις ανάγκες και τις ευκαιρίες για ανάπτυξη με επενδύσεις, υποδομές και στοχευμένη προβολη και αυτό, πάντοτε με γνώμονα τη διατήρηση της αυθεντικότητας του κάθε προορισμού, αλλά και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.
«Αυτή είναι η στρατηγική που εφαρμόζουμε στο υπουργείο Τουρισμού με στόχο την ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, τη βιωσιμότητα και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των προορισμών. Μια στρατηγική, που υλοποιείται μέσα από ένα μείγμα έργων τουριστικής υποδομής με βάση τις ειδικές μορφές Τουρισμού, ψηφιοποίησης της τουριστικής προβολής, αναβάθμισης και ενίσχυσης της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, βελτίωσης της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών και νομοθετικών παρεμβάσεων που υπηρετούν τους στρατηγικούς αυτούς στόχους. Με άλλα λόγια, υλοποιούμε μια στρατηγική που μεγιστοποιεί την ποιότητα της ταξιδιωτικής εμπειρίας και κάνει το ελληνικό τουριστικό προϊόν ισχυρά ανταγωνιστικό, ενώ ταυτοχρόνως απαντά στις σύγχρονες πιεστικές προκλήσεις που είναι οι εντεινόμενες επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, το αποτύπωμα της αύξησης της τουριστικής δραστηριότητας για τους προορισμούς, οι νέες τάσεις στην ταξιδιωτική προσφορά και ζήτηση και οι εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία», περιέγραψε η υπουργός, ενώ υπογράμμισε ότι το 2025 θα είναι χρονιά - ρεκόρ για τα έσοδα από τον Τουρισμό.
Πρόσθεσε δε, ότι οι επιδόσεις αυτές δίνουν την ώθηση «να συνεχίσουμε ακόμη πιο δυναμικά» και ειδικότερα ανέφερε ότι νομοθετικά διαμορφώνεται ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο για τις επενδύσεις με την απλοποίηση διαδικασιών που αφορούν στην αδειοδότηση τουριστικών υποδομών, πάντα υπό αυστηρό έλεγχο του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Ειδικά ως προς το σκέλος των υποδομών, ανέφερε ότι από το 2012, που θέσαμε ως χώρα τις πρώτες βάσεις για την προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων μέχρι και σήμερα, μόνο τα πεντάστερα ξενοδοχεία έχουν υπερδιπλασιατεί στην Επικράτεια και έφτασαν το 2023, τα 792. «Σήμερα με ιδιαίτερη ικανοποίηση βλέπουμε επίσης όχι μόνον τους μεγάλους σταθερούς Έλληνες επενδυτές αλλά και τους μεγαλύτερους διεθνείς ξενοδοχειακούς ομίλους να επενδύουν στη χώρα μας και μάλιστα σε προορισμούς που δεν ανήκουν στις ζώνες υψηλής τουριστική ζήτησης, διευρύνοντας έτσι τον κύκλο της οικονομικής ανάπτυξης σε αυτές τις περιοχές, που βεβαίως αντανακλάται και στις ευρύτερες κοντινές περιοχές και προορισμούς» επεσήμανε η κ. Κεφαλογιάννη.
Ως προς τις περαιτέρω νομοθετικές πρωτοβουλίες για τον Τουρισμό, σημείωσε ότι:
- Θεσπίστηκαν νέα τουριστικά προϊόντα με βάση τις σύγχρονες τάσεις στην ταξιδιωτική εμπειρία και δόθηκε η δυνατότητα να μπορούν να κατασκευάζονται κτήρια για τη στέγαση των εργαζομένων στα ξενοδοχειακά καταλύμματα.
- Με ειδικότερες ρυθμίσεις, αναβαθμίζεται η τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα και για πρώτη φορά θεσπίστηκε η δυνατότητα να εισέρχονται χωρίς κατατακτήριες εξετάσεις οι απόφοιτοι των ανωτέρων σχολών τουριστικής εκπαίδευσης στο τελευταίο έτος τμήματος ΑΕΙ συναφούς αντικειμένου.
- Μετά τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για τη ρύθμιση των βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων γίνεται ένα ακόμη βήμα: Σε λίγες μέρες, ολοκληρώνεται η διαβούλευση του νομοσχεδίου του υπουργείου Τουρισμού, που αφορά και τα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Πρόκειται για ρυθμίσεις που αφορούν τη διασφάλιση της ποιότητας της φιλοξενίας και της τουριστικής προσφοράς της χώρας μας. Συστήνονται για πρώτη φορά, λειτουργικές προδιαγραφές και προδιαγραφές ασφαλείας των εν λόγω ακινήτων καθώς και έλεγχος τήρησής τους. Παράλληλα, στο νέο νομοσχέδιο, εισάγονται ρυθμίσεις που συμβάλλουν στην ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη του Τουρισμού στη χώρα μας. Θεσπίζεται ένα καινοτόμο, σε παγκόσμιο επίπεδο, σύστημα κατάταξης των ξενοδοχείων και προαιρετικά των μη κύριων τουριστικών καταλυμμάτων με βάση την περιβαλλοντική τους απόδοση.
«Έχουμε απτά αποτελέσματα», είπε η υπουργός και πρόσθεσε ότι η αύξηση των τουριστικών ροών στους πέντε πρώτους μήνες αλλά και τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο μας κάνει αισιόδοξους και στόχος μας είναι είναι να απλώσουμε την περίοδο στο χώρο και στο χρόνο».
Σύμφωνα με την υπουργό στόχος είναι η «ψηφιοποίση της τουριστικής προβολής βελτίωση της ποιοτητας των τουριστικών υπηρεσίων».