ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συμφωνία Ελλάδας - Ινδίας για χιλιάδες εργάτες γης - Ταξίδι έκπληξη Μητσοτάκη στο Κατάρ

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ινδός ομόλογός του Ναρέντρα Μόντι παρευρίσκονται στην εναρκτήρια συνεδρίαση της ετήσιας διάσκεψης «Raisina Dialogue» στο Νέο Δελχί, την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Σύμφωνο μετανάστευσης και κινητικότητας που θα φέρει χιλιάδες εργάτες γης από την Ινδία στην Ελλάδα, με νόμιμο και συντεταγμένο τρόπο, για να καλύψουν τα τεράστια κενά σε χέρια που έχει ο πρωτογενής τομέας της χώρας μας κλειδώνει αυτές τις ώρες στο ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Ινδία.

Το Σύμφωνο που είναι υπό διαπραγμάτευση, θα έρθει σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του CNN Greece στη Βουλή τον Μάρτιο για να κυρωθεί τον Απρίλιο και δεν θα προβλέπει συγκεκριμένο αριθμό ινδών εργατών αλλά «κόφτη».

Η Ινδία έχει 1,4 δισεκατομμυρία πολίτες, εκ των οποίων εργαζόμενοι είναι τα 522 εκατομμύρια, έτσι δεν θα οριστεί πιθανότατα συγκεκριμένος αριθμός από την Ελληνική πλευρά π.χ. 3.000 άτομα, αλλά ένας κόφτης ο οποίος θα ελέγχεται από την Αθήνα, η οποία ανάλογα με τις ανάγκες του πρωτογενούς τομέα θα ανοίγει ή θα κλείνει την «κάνουλα».

Οι Ινδοί εργάτες γης θα αμείβονται με τα μεροκάματα της αγοράς, ενώ προωθούνται και οι διμερείς συμφωνίες με χώρες όπως η Αρμενία, η Γεωργία, η Μολδαβία, το Βιετνάμ και ο Φιλιππίνες.

Μπλε κάρτα για Ινδούς υπηκόους

Στη συμφωνία με την Ινδία σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece θα περιλαμβάνεται και η λεγόμενη «μπλε καρτα». Η μπλε κάρτα χορηγείται σε πολίτες τρίτων χωρών που αιτούνται να τους επιτραπεί η είσοδος και διαμονή στην Ελληνική Επικράτεια για το σκοπό της απασχόλησης υψηλής ειδίκευσης. Πρόκειται για εξειδικευμένο προσωπικό από την Ινδία σε κλάδους υψηλής κυρίως τεχνολογίας. Η προϋπόθεση για μπλε κάρτα είναι να διαθέτουν έγκυρη σύμβαση εργασίας ή δεσμευτική προσφορά από επιχείρηση για απασχόληση υψηλής εξειδίκευσης διάρκειας τουλάχιστον έξι μηνών.

Η Ελλάδα πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη

Το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Ινδία κρίνεται κορυφαίας οικονομικής και γεωπολιτικής σημασίας καθώς η Ελλάδα στοχεύει στο να γίνει η πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις για την κατασκευή του 4.800 χιλιομέτρων εμπορικού διαδρόμου IMEC ο οποίος ξεκινά από τις παραλιακές πόλεις της Ινδίας, Βομβάη και Μούντρα, πηγαίνει στα ΗΑΕ, από εκεί στη Σαουδική Αραβία και το Ριάντ, διασχίζει τη Μέση Ανατολή και μέσω της Χάιφα... φτάνει στον Πειραιά.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός τεράστιου σιδηροδρόμου ενώ σχεδιάζεται και η κατασκευή δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, καλωδίων τηλεπικοινωνιών αλλά και αγωγών υδρογόνου. Προϋπόθεση φυσικά για το έργο είναι να επέλθει η σταθερότητα στην περιοχή και να μονιμοποιηθεί το κλίμα ηρεμίας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Τον πρωθυπουργό συνοδεύουν δεκάδες έλληνες επιχειρηματίες. Στόχος της Αθήνας είναι το διμερές εμπόριο το οποίο το βρίσκεται στα 1,32 δις ευρώ να διπλασιαστεί μέχρι το 2030. Να γίνει προσέλκυση μέρους των 40 εκατομμυρίων τουριστών υψηλού εισοδήματος... Να προωθηθούν ινδικές επενδύσεις σε λιμάνια αεροδρόμια και σε υψηλη τεχνολογία και να επεκταθούν ελληνικές επενδύσεις στον τομέα των τροφίμων, στα φάρμακα και στη ναυτιλία.

Οι δυνατότητες συνεργασίας με την Ινδία είναι τεράστιες καθώς η Ινδία έχει πληθυσμό που αγγίζει το 1,5 δισεκατομμύριο, ΑΕΠ 3 τρισεκατομμυρίων και μια ανάπτυξη η οποία αγγίζει το 6.3% ετησίως.

Σήμερα ο πρωθυπουργός μεταβαίνει στη Βομβάη, όπου θα έχει συναντήσεις με εκπροσώπους ινδικών επιχειρήσεων και ομίλων, ενώ θα χαιρετίσει το ελληνο-ινδικό Επιχειρηματικό Φόρουμ.

Ταξίδι έκπληξη στο Κατάρ

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του CNN Greece, ο πρωθυπουργός μετά το ταξίδι του στην Ινδία δεν θα επιστρέψει απευθείας στην Ελλάδα. Θα κάνει μία στάση το απόγευμα της Παρασκευής στο Κατάρ, όπου θα είναι φιλοξενούμενος του Εμίρη του Κατάρ σεΐχη Tamim bin Hamad Al-Thani.

Κυβερνητικές πηγές έλεγαν στο CNN Greece πως στο επίκεντρο θα βρεθούν ζητήματα ασφάλειας και όπως φαίνεται θα συζητηθεί και το θέμα της ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα την ώρα που οι πυραυλικές επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία συνεχίζονται. Υπενθυμίζεται πως η Ελλάδα έχει αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιχείρηση «Ασπίδα» στην Ερυθρά Θάλασσα. Το επιχειρησιακό στρατηγείο θα βρίσκεται στη Λάρισα και επιχειρησιακός διοικητής έχει οριστεί ο Αρχιπλοίαρχος Βασίλειος Γρυπάρης. Η Ελλάδα στην περιοχή θα στείλει την φρεγάτα «Ύδρα», κλάσης ΜΕΚΟ 200 ΗΝ, η οποία φέρει δύο συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, 8 κατευθυνόμενους αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon, 16 κατευθυνόμενα βλήματα ESSM για χρήση κατά εναερίων απειλών και 2 τριπλούς τορπιλοσωλήνες Mk32, καθώς και συστήματα αντιμέτρων και ηλεκτρονικού πολέμου, ένα ελικόπτερο Aegean Hawk και ένα ελικόπτερο drone.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης