ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σπίρτζης: Δεν προβλέπεται όριο ηλικίας για τις μετατάξεις. Η 717 είχε προβλήματα στην πορεία της

Σπίρτζης: Δεν προβλέπεται όριο ηλικίας για τις μετατάξεις. Η 717 είχε προβλήματα στην πορεία της
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS

Στις ελλείψεις προσωπικού του ΟΣΕ, με επίπτωση στην ασφάλεια αναφέρθηκε στην κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης, υποστήριξε ότι επί των ημερών του έγιναν προσπάθειες για ενίσχυση του Οργανισμού, με μετατάξεις, υπογραμμίζοντας ότι «στον νόμο για τις μετατάξεις δεν προβλέπεται όριο ηλικίας». Για αυτό, εξήγησε, έγιναν μετατάξεις υπαλλήλων, ορισμένοι εκ των οποίων ήταν άνω των 50 ετών.

Σε σχέση με την πορεία της 717 και κυρίως, τις παρατάσεις που δόθηκαν, ο πρώην υπουργός τόνισε ότι «οι παρατάσεις δεν είναι πάντα προς όφελος του αναδόχου. Πάρα πολλές φορές, τις περισσότερες, είναι υπέρ του Δημοσίου», ενώ πρόσθεσε κατηγορηματικά ότι δεν διαπίστωσε διασπάθιση χρήματος.

Ξεκαθάρισε ότι δεν ήταν ο ίδιος η προϊσταμένη Αρχή του έργου, αναφέροντας ότι «δεν είχα δικαιοδοσία να παρέμβω στην εξέλιξη της 717, θα ήταν παράβαση καθήκοντος», ενώ συμπλήρωσε ότι δεν είναι ευθύνη του υπουργού, ούτε καν του διευθύνοντος συμβούλου να γνωρίζει τεχνικές λεπτομέρειες για ένα έργο.

Αναφερόμενος στις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν, αλλά και την ανάγκη υπογραφής συμπληρωματικής σύμβασης, ο κ. Σπίρτζης υπεραμύνθηκε της ανάγκης σύναψης Συμπληρωματικής σύμβασης, λέγοντας ότι «αν ολοκληρωνόταν η 717, πολύ απλά, δεν θα είχαμε σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης» και διευκρινίζοντας ότι ήταν προβληματική εξ αρχής, καθότι δεν προβλέπονταν μια σειρά από κρίσιμα υλικά, ενώ συμπεριελάμβανε υλικά απαρχαιωμένα. «Δεν θα μπορούσαμε να έχουμε ένα σύστημα ενιαίο που ήταν το ζητούμενο». κατέληξε.

Ωστόσο οι εξηγήσεις, που έδωσε ο Χ. Σπίρτζης, σχετικά με το ποσοστό ολοκλήρωσης της σύμβασης 717, που παρέδωσε με το πέρας της θητείας του, δεν κρίθηκαν επαρκείς:

Ο πρώην υπουργός, υποστήριξε για ακόμη μια φορά ότι παρέδωσε το έργο ολοκληρωμένο κατά 72%. Ερωτηθείς για το γεγονός ότι είχαν παραδοθεί μόλις 17 σταθμοί σε σύνολο 52 και κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης, άρα το αναφερόμενο ποσοστό δεν μπορεί να αντιστοιχεί σε 72%, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η μέτρηση δεν γίνεται με σταθμούς, αλλά με ποσοστό του έργου που έχει πληρωθεί. Ο πρώην υπουργός, δεν έδωσε επί της ουσίας απάντηση στην κα Αποστολάκη, η οποία του αντέτεινε ότι βάσει κοινής λογικής, το ποσοστό ολοκλήρωσης ενός έργου, πρέπει να ανταποκρίνεται στο ποσοστό που είναι λειτουργικό. Γεγονός είναι, ότι 15 σταθμοί έπρεπε να αναταχθούν, με βάση τη νέα τεχνική μελέτη της δανειοπαρόχου, κάτι που συνέβη από την επόμενη διοίκηση, όπως επεσήμανε και ο πρόεδρος της επιτροπής, κ. Μαρκόπουλος.

Πάντως, ο κ. Σπίρτζης παραδέχθηκε ότι η τηλεδιοίκηση της Θεσσαλονίκης, ήταν μεγάλο έργο και θα «έβλεπε» μεγάλο μέρος του δικτύου, οπότε «σωστά θα πήγαινε ο πρωθυπουργός να την εγκαινιάσει».