ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στρατηγείο Φυσικών Καταστροφών στις Ένοπλες Δυνάμεις - Τι σχεδιάζει το ΓΕΕΘΑ

Στρατιωτική μεταλλική γέφυρα τύπου Bailey, ανοίγματος 120 ποδών και φέρουσας ικανότητας τροχοφόρων οχημάτων έως 10 τόνων, στα Στουρναραίικα Τρικάλων που τοποθετήθηκε υπό την επίβλεψη της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ. ΓΕΕΘΑ

Το περασμένο καλοκαίρι κινδύνευσαν απο τις πυρκαγιές -που ξέσπασαν στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας- κρίσιμες υποδομές, όπως στρατόπεδα και νοσοκομεία, ενώ oι πλυμμηρές που προκλήθηκαν απο την κακοκαιρία Ντάνιελ κατέστρεψαν εκατοντάδες σπίτια, ξενοδοχεία, επιχειρήσεις και στρατιωτικές εγκαταστάσεις

Αυτά τα πρωτοφανή και καταστροφικά καιρικά φαινόμενα που βίωσε η χώρα μας το 2023, για την αντιμετώπιση των οποίων η συμβολή του στρατού ήταν καθοριστική, οδήγησαν τη στρατιωτική ηγεσία να ιδρύσει Στρατηγείο Φυσικών Καταστροφών.

Το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) αποφάσισε κατόπιν εισήγησης του υπουργού Εθνικής Aμυνας Νίκου Δένδια, τη συγκρότηση Διοίκησης Κατασκευών και Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών με στόχο την αναβάθμιση της συνδρομής των Ενόπλων Δυνάμεων στις φυσικές καταστροφές, όπως πυρκαγιές, σεισμοί και ακραία καιρικά φαινόμενα.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις πέρα από την κύρια αποστολή τους, που είναι η προάσπιση της εθνικής κυριαρχίας, βρίσκονται πάντα δίπλα στον πολίτη ειδικά σε καταστάσεις αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών.

Το ΣΑΓΕ όρισε ως επικεφαλής της νέας Διοίκησης τον Αντιστράτηγο του Μηχανικού Μιχαήλ Κλούβα, ο οποίος ήταν ο διοικητής της ΜΟΜΚΑ (Μονάδα Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ) και βρέθηκε στην πρώτη γραμμή των επιχειρήσεων μετά το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας Ντάνιελ συντονίζοντας τις ενέργειες του Μηχανικού για την αποκατάσταση των ζημιών στο οδικό δίκτυο των περιοχών που επλήγησαν.

Η Διοίκησης Κατασκευών και Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών θα συγκροτηθεί απο μονάδες της ΜΟΜΚΑ, από κλιμάκια του 730 Τάγματος Μηχανικού και του 747 Ειδικού Τάγματος Μηχανικού. Κύρια αποστολή της νέας Διοίκησης θα είναι η συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Συνεπώς ο Αντιστράτηγος Κλούβας θα συμμετέχει στις συσκέψεις της Πολιτικής Προστασίας, θα ενημερώνει τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη και θα εκτελεί τις εντολές του στα σημεία της χώρας που έχουν πληγεί απο καταστροφές.

Στοχος του ΓΕΕΘΑ είναι η νέα Διοίκηση να τεθεί σε πλήρη λειτουργία πριν από την έναρξη της νέας αντιπυρικής περιόδου με μονάδες του Μηχανικού, οι οποίες όχι μόνο θα αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα μέσα, αλλά θα ενισχυθούν με νέα, να είναι έτοιμες να συνδράμουν την Ελληνική Πολιτεία όποτε και όπου απαιτηθεί.

Δένδιας: «Θα δημιουργηθούν μονάδες μεικτής χρήσεως»

Οπως είπε και ο υπουργός 'Αμυνας, Νίκος Δένδιας, κατα τη διάρκεια της τελετής παράδοσης-παραλαβής Διοικητή 1ης Στρατιάς: "Ήδη στο νέο οργανωτικό σχήμα έχει προβλεφθεί υπό τη διοίκηση Στρατηγού Διεύθυνση Μετεξέλιξης, όπως επίσης έχει προβλεφθεί Διεύθυνση Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών. Διεύθυνση η οποία θα δημιουργήσει αυτό που έχω ήδη ανακοινώσει, δηλαδή τις μονάδες μεικτής χρήσεως, τις μονάδες που από την εκπαίδευσή τους και τον εξοπλισμό τους θα είναι έτοιμες να ανταποκριθούν σε μηδενικό χρόνο στις προκλήσεις που η αλλαγή του κλιματικού περιβάλλοντος και τα ακραία καιρικά φαινόμενα δημιουργούν. Ακριβώς, όμως, αυτές οι αλλαγές υπογραμμίζουν την τεράστια προσπάθεια που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία εδώ στη Θεσσαλία, αυτούς τους τελευταίους μήνες".

Ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας, στη τελετή παράδοσης-παραλαβής Διοικητή 1ης Στρατιάς στη Λάρισα.ΥΠΕΘΑ

Η δράση της ΜΟΜΚΑ

Η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) του ΓΕΕΘΑ στο πλαίσιο της κοινωνικής προσφοράς και της συνδρομής των Ενόπλων Δυνάμεων στον πληθυσμό των ακριτικών περιοχών, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και με την έγκριση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας έχει ολοκληρώσει:

  • Την κατασκευή χωμάτινου δρόμου μήκους 2.142 μέτρων και πλάτους 3,5 μέτρων στα Αντικύθηρα καθιστώντας ασφαλέστερη και ευκολότερη την πρόσβαση του προσωπικού του ΠΝ στον Φάρο Ακρωτηρίου Απολυτάρας.
  • Επισκεύσε με τσιμεντόστρωση τη Περιφερειακή Οδό Μανδρακίου μήκους 1.146 μέτρων και πλάτους 5,5 μέτρων στη Νίσυρο, την Οδό Καρδιά- Μακρύ Κομμάτι μήκους 1.146 μέτρων και πλάτους 5,5 μέτρων και την Οδό Χαρουπιά – Ληδία μήκους 1.160 μέτρων και πλάτους 5,5 μέτρων.

Επίσης, ολοκληρώνεται η αποκατάσταση λειτουργικών προβλημάτων της γέφυρας τύπου «ΜΠΕΛΕΥ» στον Πόρο Κεφαλλονιάς, με την κατασκευή προκατασκευασμένου μεσόβαθρου για την αύξηση του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου της γέφυρας, τη μείωση των ταλαντώσεων της, την επίτευξη ασφαλέστερης διέλευσης των οχημάτων και τη μικρότερη καταπόνηση των στοιχείων της.

Επιπλέον, έχουν προγραμματιστεί τα ακόλουθα έργα:

  • Στη Κάλυμνο, η διάνοιξη δρομολογίου μήκους 900 μέτρων και πλάτους 7,5 μέτρων, που θα συνδέει το λιμάνι της Καλύμνου και την περιοχή Άγιοι Πάντες.
  • Στην Αστυπάλαια, οι εργασίες για την βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης του κτιρίου φιλοξενίας του Αστυνομικού και Λιμενικού Σταθμού, καθώς και για την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων του.
  • Στη Κάσο, η κατασκευή δρομολογίου που θα οδηγεί από την περιοχή Αγ. Γεωργίου Χαδιών στην περιοχή Πλατύ Αυλάκι, στη νοτιοδυτική πλευρά της νήσου.
  • Στη Νίσυρο, η επισκευή και τσιμεντόστρωση της Οδού Κάπαρι – Σταυρός, μήκους 930 μέτρων και πλάτους 5,5 μέτρων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης