ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην αναμονή η Ελλάδα για τα C-130: Οι παραδόσεις και τα παράδοξα

Mεταφορικό αεροσκάφος C-130 της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας HAF

Στην ΕΑΒ κατασκευάζεται το 30% των C-130J, που πωλούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ υπάρχει και πιστοποιημένο εργοστάσιο συντήρησης και αναβάθμισης των αεροσκαφών του ίδιου τύπου. 

Ωστόσο η Ελλάδα έχει στείλει 2 C-130H σε εργοστάσιο της Πορτογαλίας, όπου επισκευάζονται αεροσκάφη συμμαχικών χωρών, για να γίνει η συντήρηση που απαιτείται.

Το ερώτημα είναι πως μια χώρα συμπαραγωγός των C-130- συνεπώς υπάρχει η τεχνογνωσία- έχει χαμηλές έως και μηδενικές διαθεσιμότητες στα μεταφορικά της αεροσκάφη και επιλέγει να στείλει κάποια απο αυτά για επισκευή στο εξωτερικό, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης διαφορετικού τύπου μεταφορικού αεροσκάφους, του Embraer C-390. Πρόκειται για ένα μεταγωγικό που φέρεται να έχει αυξημένες δυνατότητες, όμως, δεν έχει δοκιμαστεί επί του πεδίου. Το πρόβλημα είναι πολυετές και έως τώρα άλυτο.

Με αφορμή τη πρόσφατη επίσκεψη του στη Πορτογαλία ο Αρχηγός ΓΕΑ, Αντιπτεράρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, μετέβη στην Πορτογαλική Αεροπορική Βιομηχανία «OGMA», που βρίσκεται στην Αεροπορική Βάση Alverca και ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών εργοστασιακής συντήρησης των δύο αεροσκαφών C-130H της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών που προαναφέραμε και είναι εκεί μέσω του προγράμματος NATO Support and Procurement Agency.

Αεροπορικές Πηγές αναφέρουν στον CNN Greece ότι: το ένα απο τα δύο C-130H αναμένεται να ολοκληρώσει τη συντήρηση και να παραδοθεί στη Πολεμική Αεροπορία το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς στη Πορτογαλική Αεροπορική Βιομηχανία «OGMA»,ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Σε πτητικές δοκιμές βρίσκεται και το C-130H που βρίσκεται από το 2021 στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπορίας και αναμενόταν να επιστρέψει στη δύναμη της 356 Μοίρας τον περασμένο Νοέμβριο, το οποίο τελικά δεν κατέστη εφικτό.

Σύμφωνα με την ΕΑΒ στο αεροσκάφος, εκτός από τις εργασίες της προγραμματισμένης συντήρησης, εκτελέστηκαν εργασίες δομικής αναβάθμισης στην περιοχή της άρμοσης των πτερύγων με την άτρακτο, προσδίδοντάς του μεγαλύτερη αξιοπιστία και ασφάλεια και διευρύνοντας τον διαθέσιμο χρόνο αξιοποίησής του. Δύο ακόμη C-130 προγραμματίζεται να βγουν από τα υπόστεγα της ΕΑΒ το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους.

Το μεταφορικό αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας που συντηρήθηκε και αναβαθμίστηκε στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) και αναμένεται να παραδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία.ΑΠΕ/ΜΠE, ΕΑΒ

Σημειώνεται ότι η ΕΑΒ πραγματοποίησε τις τελευταίες παραδόσεις δύο C-130H αεροσκαφών μέσα στο 2020 και τo 2021 και προγραμματίζει να παραδώσει άλλα δύο αεροσκάφη μέσα στο 2024 και τρία μέσα στο 2025.

Θυμίζουμε ότι η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει δύο τύπους μεταφορικών αεροσκαφών. Τα C-27 Spartan (τρία απο τα 7 επιχειρούν, ενώ επιχειρείται σταδιακή αναβάθμιση μέσω της σύμβασης υποστήριξης με την κατασκευάστρια εταιρεία) και τα C-130.

Το πρόβλημα των μεταφορικων αεροσκαφών έγινε ευρέως γνωστό μετά την αδυναμία της ελληνικής αποστολής με διασώστες να πετάξει με ασφάλεια στη Τουρκία για να συνδράμει στους απεγκλωβισμούς πολιτών μετά τους καταστροφικούς σεισμούς στη γείτονα. Τότε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε το πράσινο φως στο ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ να αναζητήσουν τις καλύτερες και πιο συμφέρουσες λύσεις, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο Στόλος των μεταφορικών αεροσκαφών, καθώς η ανάγκη είναι επιτακτική.

Πρόσφατα βρέθηκε στην Αθήνα κλιμάκιο Αμερικανών για να συζητήσουν με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας το ενδεχόμενο απόκτησης από τη χώρα μας νέων μεταφορικών αεροσκαφών C-130J.Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που η Πολεμική Αεροπορία μελετάει τα τελευταία χρόνια, καθώς καλύπτει τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Επιτελείου.

Η Αθήνα έχει αποστείλει ήδη LoR (Letter of Request for P&A) για το κόστος και τη διαθεσιμότητα 4+2 αεροσκαφών C-130 στη διαμόρφωση J, που αποτελεί την πιο σύγχρονη και δημοφιλή εκδοχή τους.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές η απόκτηση 4+2 νέων C-130J που βρίσκεται στο τραπέζι δεν είναι η πιο οικονομική, είναι όμως συμφέρουσα. Διότι αν και τα αεροσκάφη θα κοστίσουν περίπου 500 εκατ. μαζί με την μετέπειτα υποστήριξή τους, το κόστος που απαιτείται για την αναβάθμιση των παλαιότερων μοντέλων είναι πολύ μεγαλύτερο, συνεπώς τα νέα αεροσκάφη θα κοστίσουν λιγότερο στο ελληνικό δημόσιο.

Aξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ έχει ενημερώσει το Κογκρέσο για την παραχώρηση δύο μεταχειρισμένων μεταγωγικών C-130H στην Ελλάδα από το πλεονάζον αμυντικό τους υλικό.

Οσον αφορά στην υπόλοιπη επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΑ στην Πορτογαλία, επισκέφθηκε το Αρχηγείο της Πολεμικής Αεροπορίας της Πορτογαλίας όπου συναντήθηκε με τον ομόλογό του και παρακολούθησε ενημέρωση για την αποστολή και το έργο της Πορτογαλικής Πολεμικής Αεροπορίας. Στη συνέχεια οι δύο Αρχηγοί συζήτησαν θέματα που αφορούν στην αναβάθμιση της συνεργασίας των Πολεμικών Αεροποριών των δύο χωρών, τόσο στον επιχειρησιακό όσο και στον εκπαιδευτικό τομέα και θέματα που αφορούν στην αμυντική τους συνεργασία.

Ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Πορτογαλία, κατόπιν επίσημης πρόσκλησης του ομολόγου του, General João Guilherme Rosado Cartaxo Alves.ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του, ο Αρχηγός επισκέφθηκε το Multinational Helicopter Training Center «MHTC», στην Αεροπορική Βάση Sintra, το μεγαλύτερο κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων ελικοπτέρων στην Ευρώπη, του οποίου η ίδρυση υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2022 από 14 χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης