ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο εκσυγχρονισμός της Σούδας παίρνει σάρκα και οστά - Στόχος να γίνει «Φρούριο της Μεσογείου»

Η ναυτική βάση της Σούδας ΓΕΕΘΑ

Ο εκσυγχρονισμός της βάσης της Σούδας, ένα έργο το οποίο υποστηρίχθηκε πολύ σθεναρά απο το ΓΕΕΘΑ και είχε εγκριθεί απο την πολιτική ηγεσία, παίρνει σάρκα και οστά.

Η πρώτη κίνηση για την υλοποίηση του σχεδίου έγινε απο τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Ιωάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος υπέγραψε την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης έργου στο πλαίσιο της συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης των υποδομών ναυτικών εγκαταστάσεων στη Σούδα.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ΓΕΕΘΑ η Σούδα θα μεταμορφωθεί σε «Φρούριο της Μεσογείου» που θωρακίζει την χώρα απέναντι σε οποιαδήποτε απειλή, εξυπηρετώντας παράλληλα τα συμφέροντα της Συμμαχίας. Το ΓΕΕΘΑ, αποσκοπεί στη δημιουργία «Στόλου της Μεσογείου» και σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας εξετάζεται η δημιουργία μιας νέας Πτέρυγας Μάχης, εκτός από την 115 που υπάρχει ήδη στην Σούδα, η οποία θα φιλοξενεί μία Μοίρα μαχητικών αεροσκαφών, αλλά και Μη επανδρωμένα αεροσκαφη (UAV). Θυμίζουμε ότι η Αθήνα έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά τριών αμερικανικών μη επανδρωμένων MQ9 REAPER, μαζί με τους σταθμούς εδάφους τους, ενώ πρόσφατα η Πολεμική Αεροπορία προχώρησε στο σημαντικό βήμα της προμήθειας των δύο μη επανδρωμένων αεροσκαφών Heron, μαζί με το συνοδευτικό τους, τα οποία είχε μισθώσει με leasing απο το Ισραήλ.

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Άμυνας: "Με την ολοκλήρωση του συνολικού πρoγράμματος, ο Ναυτικός Ναύσταθμος της Σούδας θα αποτελέσει τη δεύτερη μόνιμη μεγάλη βάση του Πολεμικού Ναυτικού, μαζί με τον σημερινό κύριο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, ενώ πρόκειται να αναβαθμιστεί ο ήδη κομβικός και επιχειρησιακός ρόλος της Κρήτης".

Τι σημαίνει αυτό; Θα εκσυγχρονιστούν οι υφιστάμενες ναυτικές υποδομές, θα επεκταθεί ο Ναυστάθμος στη Σούδα, ώστε το «Φρούριο Κρήτη» να μπορεί να φιλοξενήσει το 50% του Στόλου μας.

Το υποβρύχιο "Ωκεανός" στο λιμάνι της ΣούδαςΓΕΝ

Στόχος του ΓΕΕΘΑ είναι η άμεση αντιμετώπιση κάθε πρόκλησης στην Μεσόγειο και στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου μέσω των αερομεταφερόμενων ταγμάτων, αλλά κυρίως η υποστήριξη επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης μετά και την υπογραφή συμφωνίας για κοινές επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης Ελλάδας – Αιγύπτου, στις περιοχές δικαιοδοσίας τους στα διεθνή ύδατα της Ανατολικής Μεσογείου. Με αυτό τον τρόπο η Κρήτη θα μετατραπεί σε κέντρο επιτήρησης, όχι μόνο της Ανατολικής, αλλά γενικότερα της Μεσογείου, που ταυτόχρονα θα εξυπηρετεί και τις ανάγκες των συμμαχικών μας χωρών.

Μεταστάθμευση αμερικανικών F-22 Raptors στην αεροπορική βάση της Σούδας.ΓΕΕΘΑ

Το ΓΕΕΘΑ και τα Γενικά Επιτελεία Αεροπορίας-Ναυτικού και Στρατού δεν έχουν αυταπάτες, ούτε θεωρούν ως δεδομένο το βελτιωμένο κλίμα των τελευταίων μηνών με τη Τουρκία. Η στρατιωτική ηγεσία γνωρίζει καλά ότι αξιώσεις των γειτόνων για επέκταση της επιρροής τους στο Αιγαίο και στην Ανατ. Μεσόγειο παραμένουν και ύστερα απο μελέτη της επιχειρησιακής εικόνας στην περιοχή, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Κρήτη μπορεί να αναλάβει ακόμη πιο καίριο ρόλο στην ανάσχεση της τουρκικής επιθετικότητας, ως το πιο ισχυρό προκεχωρημένο οχυρό απέναντι σε κάθε δυνητικό επιβουλέα.

Μετά τη Σούδα και τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει για τη φιλοξενία, τον ανεφοδιασμό και την ανάπτυξη ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων, αναδείχθηκε σε μια ακόμα περιοχή-κλειδί για τη Συμμαχια η Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει αποκτήσει μεγάλη δυναμική και γεωπολιτική σημασία μετά τον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας όσον αφορά στην αμυντική θωράκιση της ανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ.

Συνεκπαίδευση Ελλάδος - ΗΠΑ σε αντικείμενα Ειδικών Επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Σούδας.ΓΕΕΘΑ

Όπως αναφέρει ανώτατη στρατιωτική πηγή στο CNN Greece: «Η Σούδα αποτελεί για εμάς στρατηγική προτεραιότητα. Όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση μετά τον πόλεμο Ουκρανίας-Ρωσίας, η γραμμή άμυνας της Δύσης ξεκινάει από τη Σούδα, συνεχίζει στην Αλεξανδρούπολη και προχωράει προς την Ανατολική Ευρώπη έως της Βαλτική, όπου μέσω αυτής της διαδρομής μπορούν να διακινούνται στρατιωτικά και μη εφόδια, τώρα που τα στενά του Βοσπόρου είναι κλειστά. Ωστόσο, ακόμα κι αν τα στενά ανοίξουν, αυτή η διαδρομή, θα παραμείνει, καθώς οι εγκαταστάσεις που προσφέρει η Ελλάδα, για την εξυπηρέτηση των αναγκών της Συμμαχίας είναι κάτι μοναδικό για το ΝΑΤΟ».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης