ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Δεμένα» στην ακρίβεια τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Μειώσεις απαιτούν οι πολίτες - Τι λέει η κυβέρνηση

«Δεμένα» στην ακρίβεια τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Μειώσεις απαιτούν οι πολίτες - Τι λέει η κυβέρνηση
ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI

«Θέλουμε μειώσεις στα εισιτήρια, δεν αντέχουμε κι άλλη ακρίβεια»: Αυτή είναι η αντίδραση των πολιτών που όταν πλησιάζουν τα γκισέ των ακτοπλοϊκών γραφείων για να εκδώσουν εισιτήρια για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, «αναστενάζουν» στο άκουσμα της τιμής.

Μεγάλες αντιδράσεις προκαλεί και ο χρόνος της απόφασης της κυβερνητικής παρέμβασης, καθώς οι περισσότεροι πολίτες έχουν ήδη κλείσει τα εισιτήρια των διακοπών τους. «Οι μειώσεις των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα έπρεπε να είχαν αποφασιστεί νωρίτερα» λένε απογοητευμένοι.

Το κύμα των έντονων αντιδράσεων συνυπολογίζεται - ως φαίνεται- όχι μόνο από την κυβέρνηση που κάλεσε σε σύσκεψη τους ακτοπλόους στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και από τους ίδιους τους παράγοντες της ναυτιλίας, οι οποίοι προσανατολίζονται προς την κατεύθυνση μείωσης των τιμών.

Η κυβέρνηση θεωρεί ότι υπάρχει ένα μεγάλο περιθώριο της τάξης του 30% για μείωση στα εισιτήρια, καθώς έχουν αποκλιμακωθεί οι τιμές στην ενέργεια και έχουν πέσει οι τιμές στα καύσιμα.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες αναμένεται - αν όχι σήμερα αλλά σίγουρα μέχρι το τέλος της εβδομάδας - να γνωστοποιήσουν τις αποφάσεις τους στην κυβέρνηση, σχετικά με την μείωση των τιμών των εισιτηρίων και τι προτίθεται να πράξουν.

Πόσο θα πέσουν οι τιμές

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, οι μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα κυμανθούν 20 - 25% για οικογενειακά πακέτα άνω των τριών ατόμων και για μία διαδρομή με επιστροφή από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας, του Λαυρίου, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και του Βόλου, ενώ εκπτώσεις δεν αναμένεται να αποφασιστούν για ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ των νησιών.

Επομένως από 581€ που κοστίζουν τα εισιτήρια σήμερα για την μετάβαση και την επιστροφή μίας οικογένεια 4 ατόμων από την Πάρο -σε οικονομική θέση με αυτοκίνητο – το όφελος μιας μείωσης της τάξης του 20% θα είναι στα 116€, ρίχνοντας το συνολικό κόστος στα 465€.

Όπως όλα δείχνουν όμως η πολιτική των εταιριών αναφορικά με τις εκπτώσεις στα εισιτήρια δεν θα είναι ενιαία.
Κάθε ακτοπλοϊκή εταιρία αναμένεται να αποφασίσει το ποσοστό της μείωσης, στην οποία θα προχωρήσει, χωρίς καμία ενιαία γραμμή πλεύσης.

Μ. Βαρβιτσιώτης: Προτεραιότητα η οικογένεια

Ο αρμόδιος υπουργός νησιωτικής πολιτικής Μιλιτάδης Βαρβιτσιώτης ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση έχει ως κύριο μέλημα την απρόσκοπτη λειτουργία της διασύνδεσης των νησιών με τα μεγάλα λιμάνια καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς κι όχι μόνο στην τουριστική περίοδο.

Η συζήτηση με τους ακτοπλόους κινήθηκε ως επί το πλείστον γύρω από την προσβασιμότητα του μέσου Έλληνα στα βασικά νησιά, τόνισε ο υπουργός σε συνέντευξή του σε τηλεοπτικό σταθμό και εξήγησε:

«Αυτό που ζητήσαμε είναι να αντιληφθούν πώς πάει διακοπές η μέση ελληνική οικογένεια. Να έχουν στο μυαλό τους ότι υπάρχει ένα γκρουπ 4-5 εισιτηρίων κι ένα αμάξι. Τους ζητήσαμε να κοιτάξουν την οικογένεια, γιατί αυτή έχει πληγεί από την ενεργειακή και πληθωριστική κρίση. Αυτοί έχουν πληρώσει πολύ ακριβά το μάρμαρο. Κι απ' αυτούς ζητάμε να δουλέψουν περισσότερο για την παραγωγική επέκταση που χρειάζεται η οικονομία. Άρα γι' αυτούς πρέπει να υπάρχουν γενναίες μειώσεις και εκπτώσεις που να μην τους αποκλείουν από βασικά νησιά της χώρας μας».

Πολιτικές αντιδράσεις

Η ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχει προκαλέσει και πολιτικές αντιδράσεις.

  • Ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Στέργιος Καλπάκης σημειώνει - μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό - ότι ήταν «αργοπορημένη και επικοινωνιακή η αντίδραση της κυβέρνησης για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα».
  • Και ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Μάντζος τόνισε πως η «πολυδιαφημισμένη παρέμβαση της κυβέρνησης προς τους ακτοπλόους θα περιοριστεί, όπως φαίνεται, σε κάποια εκπτωτικά πακέτα για συγκεκριμένες κατηγορίες ταξιδιωτών».
  • Για επιδότηση των ακτοπλόων έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος: Οι ακτοπλόοι επιδοτούνται κάθε χρόνο με 130 εκατομμύρια για τις λεγόμενες άγονες γραμμές και τώρα κερδίζουν ακόμα περισσότερα.