H ανάγκη συσπείρωσης των «γαλάζιων» ψηφοφόρων και οι τρεις εξαγγελίες Μητσοτάκη
Δύο εβδομάδες πριν από τις εκλογές της 21ης Μαΐου, η ανάγκη συσπείρωσης του κυβερνώντος κόμματος είναι εμφανής.
Δεν είναι τυχαίο πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε την Άρτα, τον τόπο καταγωγής του Αλέξη Τσίπρα για να καλέσει τους οπαδούς του να προσέλθουν στις κάλπες έτσι ώστε να μην αιωρείται αυτή η αγωνία και η αμφισημία του εκλογικού αποτελέσματος.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η περιοχή αποτελεί μια «γκρίζα ζώνη», με τους ψηφοφόρους είτε να δηλώνουν απογοητευμένοι, είτε πως δεν ενδιαφέρονται να πάνε να ψηφίσουν.
«Ειδικά εδώ στην Άρτα η απόφαση των Αρτινών έχει διπλή σημασία. Θυμάμαι ότι στις εκλογές του 2019 χάσαμε την πρωτιά για λίγες εκατοντάδες ψήφους. Το μήνυμα που θα στείλετε θα ακουστεί σε ολόκληρη την Ελλάδα. Θα είμαστε πρώτοι και με την διαφορά στην Άρτα» είπε ο πρωθυπουργός ο οποίος από τα αποτελέσματα των ερευνών που διαθέτει, φαίνεται ότι κερδίζει το νομό Άρτας κάτι που σε αντίθεση με τις εκλογές του 2019.
Γιατί εξήγγειλε τα τρια νέα μέτρα
Ενδεικτικό της ανάγκης συσπείρωσης της Νέας Δημοκρατίας είναι και τα τρία μέτρα που πρόσθεσε στη φαρέτρα του ο κ. Μητσοτάκης, υπέρ συγκεκριμένων ομάδων. Αφορούν τη η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% για κάθε σπίτι που ασφαλίζεται, μόνιμο Freedom pass 150 ευρώ, για κάθε νέο όταν θα συμπληρώνει τα 18 έτη καθώς και αύξηση στο επίδομα παιδιών που λαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Τα μέτρα απευθύνονται στοχευμένα σε κατηγορίες στις οποίες η ΝΔ διαπιστώνει διαρροή ψηφοφόρων. Τα μηνύματα από αυτές τις ομάδες δεν είναι ενθαρρυντικά, παρότι οι δημοσκοπήσεις δείχνουν τη διαφορά από τον ΣΥΡΙΖΑ να κυμαίνεται γύρω στις 6 ποσοστιαίες μονάδες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζει τις νέες εξαγγελίες ως «μέτρα απελπισίας» και διερωτώνται στη Κουμουνδούρου για ποιο λόγο χρειάστηκε ο πρωθυπουργός να ανακοινώσει τρία ακόμη μέτρα στήριξης συγκεκριμένων κατηγοριών ενώ υποστηρίζει ότι προηγείται δημοσκοπικά.
Το κλίμα γκρίνιας που μεταφέρουν οι υποψήφιοι βουλευτές
Ο λόγος που ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναγκάστηκε να εξαγγείλει αυτά τα τρία συγκεκριμένα μέτρα, σχετίζεται με τα μηνύματα που φθάνουν στο Μέγαρο Μαξίμου.
Αρκετοί από τους υποψηφίους της ΝΔ σε όλη την επικράτεια , μετέφεραν ένα κλίμα γκρίνιας σε ορισμένες περιοχές και αυτό «φόβισε» τους επιτελείς που αναλύουν την εκλογική εκστρατεία της ΝΔ, καθώς θα μπορούσαν να διακυβεύσουν ένα υψηλό ποσοστό στις πρώτες κάλπες.
Αν στην πρώτη Κυριακή των εκλογών δεν καταφέρει η Νέα Δημοκρατία να έχει ένα καλό εκλογικό ποσοστό, διατηρώντας ασφαλή απόσταση από τον ΣΥΡΙΖΑ, τότε σε επίπεδο εντυπώσεων θα χάσει το momentum και θα πρέπει να καταβάλει διπλάσια προσπάθεια για να πετύχει την αυτοδυναμία στις κάλπες της 2ας Ιουλίου.
Σε αυτό το πλαίσιο κινητοποιήθηκε το Μέγαρο Μαξίμου, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι δεν έχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι καρπώνεται ο ΣΥΡΙΖΑ από τις όποιες διαρροές ή την γκρίνια των πολιτών.
Επιπλέον η ΝΔ επικεντρώνει και στους περίπου 440.000 νέους ηλικίας 17-25 ετών, που θα ψηφίσουν για πρώτη φορά. Ο αριθμός τους είναι κρίσιμος και όχι αμελητέος ως προς το τελικό αποτέλεσμα των εκλογών και γι’ αυτό οι εταιρείες δημοσκοπήσεων ερευνούν ξεχωριστά τις προθέσεις των νέων ψηφοφόρων.