ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βόζεμπεργκ στο CNN Greece: Εφικτή η αυτοδυναμία στη δεύτερη κάλπη

Η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ελίζα Βόζεμπεργκ INTIME / ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Οι συνεργασίες μεταξύ των κομμάτων προκύπτουν έπειτα από μελέτη μηνών των προγραμμάτων και εδώ στον δημόσιο διάλογο βλέπουμε «απόλυτες αποκλίσεις» σχολιάζει η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ελίζα Βόζεμπεργκ μιλώντας στο CNN Greece για τα σενάρια συνεγασίας μετά την εκλογική αναμέτρηση.

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η αυτοδυναμία στη ΝΔ είναι αναγκαιότητα που «επιβάλλεται για την ανάγκη επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου».

«Εμείς στοχεύουμε στην αυτοδυναμία και πιστεύουμε ότι στην επαναληπτική εκλογική αναμέτρηση ο στόχος είναι εφικτός και αυτό επιδώκουμε», αναφέρει υπογραμμίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση, «η χώρα δεν θα μείνει ακυβέρνητη».

Η κα Βόζεμπεργκ, κατηγορεί τον Αλέξη Τσίπρα για «υποκρισία» στον προεκλογικό αγώνα, ενώ αποκλείει την πρόταση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη για πρωθυπουργό τρίτο πρόσωπο, αλλά και το ενδεχόμενο συνεργασίας με τον πρόεδρο της «Ελληνικής Λύσης», Κυριάκο Βελόπουλο, λέγοντας ότι έχει αποκλειστεί και από τις δύο πλευρές.

Την επόμενη μέρα των εκλογών, η Νέα Δημοκρατία, εάν οι πολίτες της δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης, όπως λέει η κα Βόζμπεργκ, θα συνεχίσει το κυβερνητικό έργο που δεν έχει προλάβει ή δεν έχει επιμελώς φροντίσει, όπως τομείς υγείας, παιδείας, διαρθρωτικών αλλαγών, διανομή – κατανομή με ορθό τρόπο των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την εξέλιξη των επενδύσεων.

«Η ΝΔ με βάση την εύρυθμη λειτουργία των θεσμών έχει ένα πρόγραμμα πολύ συγκεκριμένο, απόλυτα κοστολογημένο και αυτό έχει μεγάλη σημασία γιατί πάντα, στην εφαρμογή του οποιουδήποτε προγράμματος θα πρέπει να μιλάμε με τα δημοσιονομικά δεδομένα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Χαρακτηρίζει επίσης πολύ σημαντικά τα οικονομικά βοηθήματα που δόθηκαν για την ανακούφιση των νοικοκυριών, ενώ ανταποδίδει την κατηγορία της αντιπολίτευσης περί «πολιτικής κουπονιών» λέγοντας πως ήταν δική της επινόηση.

‘Οσον αφορά την πιθανότητα επίλυσης των ελληνοτουρκικών διαφορών μετά τις εκλογές σε Ελλάδα και Τουρκία, δηλώνει ότι δεν είναι αισιόδοξη καθώς όπως λέει διαχρονικά «η Τουρκία δεν έχει αποδείξει ότι μπορεί να αλλάξει». Για την επέκταση του φράκτη στον Έβρο τέλος, υπογραμμίζει ότι το έργο από μόνο του δεν λύνει το μεταναστευτικό, ωστόσο ήδη έχει μειώσει κατά 85% τις ροές.

Αναλυτικά η συνέντευξη της κας Ελίζας Βόζεμπεργκ:

Διανύουμε μια προεκλογική περίοδο με σφοδρές αντιπαραθέσεις και προσωπικές επιθέσεις ανάμεσα στους πολιτικούς αρχηγούς. Θεωρείτε ότι πρόκειται για έναν έντιμο πολιτικό αγώνα ή διακρίνετε unfair στοιχεία και κατά πόσο ένας τέτοιος αγώνας μπορεί να οδηγήσει τους πολίτες στην τελική επιλογή τους μπροστά στην κάλπη;

Προς στιγμήν βλέπουμε πως έχει στοιχεία υποκρισίας σε κάποιο βαθμό εκεί όπου ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Τσίπρας είπε ότι άλλα λέγονται προεκλογικά και άλλα τελικά γίνονται. Αυτό και μόνο ως μια παραδοχή πολιτικού αρχηγού κατά την άποψή μου δείχνει ότι αυτά ή ένα μέρος τα οποία υπόσχεται στον ελληνικό λαό γνωρίζει εκ των πρότερων ότι δεν μπορεί να τα υλοποιήσει. Από την άλλη πλευρά η οξύτητα στο πολιτικό κλίμα, είναι ευεξήγητη και αναμενόμενη για τις επόμενες δύο εβδομάδες που απομένουν για την εκλογική αναμέτρηση για τις οποίες εκτιμώ ότι θα υπάρξουν ακόμα περισσότερο υψηλοί τόνοι. Ο κόσμος όμως περιμένει να δει ποιον μπορεί να εμπιστευτεί και με ποιο πρόγραμμα μπορεί τελικά η χώρα να πάει μπροστά. Και αυτό είναι το δικό μας αφήγημα, στοίχημα , επιδίωξη και στόχος.

Όσο πλησιάζουμε στις εκλογές τόσο εντείνονται τα σενάρια συνεργασίας. Εκτιμάτε ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για πολιτικές συγκλίσεις, παρόλο που για την ώρα οι πολιτικοί αρχηγοί τις έχουν αποκλείσει;

Πρόσφορο έδαφος αυτή την στιγμή δεν προκύπτει, τουλάχιστον στην δική μας οπτική. Εμείς πιστεύουμε ότι η αυτοδυναμία είναι αναγκαία, χωρίς να είναι εγωϊστικό πρόταγμα.

Είναι μια αναγκαιότητα που επιβάλλεται για την ανάγκη επιτάχυνσης της εξέλιξης του κυβερνητικού έργου. Θυμίζω ότι υπάρχουν στοιχεία της οικονομίας και θα αναφερθώ εδώ στις 12 -13 θετικές αξιολογήσεις των ξένων οίκων που δείχνουν ότι η οικονομία στάθηκε σε πολύ δύσκολες συγκυρίες όπως η πανδημία, η ενεργειακή κρίση, ο πληθωρισμός. Από την άλλη πλευρά τα κοινωνικά στρώματα που δεν τα καταφέρνουν που πιέστηκαν υπερβολικά και κανείς δεν το παραγνωρίζει έτυχαν μιας στήριξης από μια κυβέρνηση με απόλυτο σεβασμό στον προϋπολογισμό, στο να μην εκτροχιαστεί η δημοσιονομική ισορροπία. Αυτό δείχνει ότι είναι μια κυβέρνηση που έχει ανοίξει ένα έδαφος προοπτικής για επενδύσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι είναι η μόνη κυβέρνηση στα 4 χρόνια και όχι η προηγούμενη, που έφερε , μια σειρά από ξένες επενδύσεις όπως η Google, Pfizer, Volkswagen που εγγυώνται την ύπαρξη νέων θέσεων εργασίας. Πέραν της πτώσης της ανεργίας κατά 7 μονάδες ήδη υπάρχουν 300.000 νέες θέσεις εργασίας και αυτό είναι ένα πραγματικό γεγονός. Δείχνει δηλαδή ότι η χώρα παρά τις δυσκολίες της που δεν παραβλέπει κανείς, οδηγείται σε μια οδό ανάκαμψης μέχρι να πετύχει την ανάπτυξη.

Ωστόσο δημοσκοπικά δεν προκύπτει αυτοδυναμία για τη Νέα Δημοκρατία.

Εμείς στοχεύουμε στην αυτοδυναμία και πιστεύουμε ότι στην επαναληπτική εκλογική αναμέτρηση ο στόχος είναι εφικτός και σφόδρα πιθανός και αυτό επιδιώκουμε. Αλλά σε κάθε περίπτωση ο πρωθυπουργός έχει πει ότι στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Η χώρα δεν θα μείνει ακυβέρνητη. Όμως οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας για την ελληνική νοοτροπία για τα δεδομένα που έχουμε στα προγράμματα, δεν θα είναι μια προσωρινή λύση που δεν θα δώσει αποτέλεσμα στα προβλήματα και τις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Γι΄αυτό και επιδιώκουμε την αυτοδυναμία.

Το δεύτερο σενάριο μιας υποθετικής αναγκαιότητας συνεργασίας θα το δείξουν οι κάλπες και θα μελετηθεί σοβαρά από υπεύθυνα πρόσωπα που απαρτίζουν την κυβέρνηση και από τον πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη. Η αξιωματική αντιπολίτευση πολύ συχνά επικαλείται συνεργασίες σε άλλες χώρες. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Οι συνεργασίες προκύπτουν από μελέτη πολλών μηνών των προγραμμάτων, των προτάσεων και αμοιβαίων υποχωρήσεων προκειμένου να οδηγηθούν σε μια κοινή πρακτική. Εμείς έχουμε από το Σύνταγμα μας ένα τριήμερο στα χέρια του κάθε πολιτικού αρχηγού για να αποφασίσει πως θα συνεργαστεί. Και αυτά τα οποία βλέπουμε μέχρι σήμερα στο δημόσιο διάλογο είναι απόλυτες αποκλίσεις. Επομένως για ποια συνεργασία μιλάμε και πως αυτή θα επιβληθεί ούτως ώστε να έχει μια διάρκεια και μια βιωσιμότητα.

Πώς σχολιάζετε την πρόταση του κ. Ανδρουλάκη για πρωθυπουργό τρίτο πρόσωπο που δεν θα είναι ούτε ο κ. Τσίπρας ούτε ο κ. Μητσοτάκης;

Θα έλεγα πως αυτό δεν είθισται και δεν το καταλαβαίνω. Εκτιμώ τον κ. Ανδρουλάκη, έχουμε δουλέψει μαζί στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή δίνει τον προσωπικό του αγώνα, αλλά σε αυτό είναι εκτός πραγματικότητας, διότι οι πολίτες οι οποίοι ψηφίζουν ένα κόμμα εξουσίας, ψηφίζουν και τον επικεφαλής, τον πρόεδρο του κόμματος που είναι δημοκρατικά εκλεγμένος. Είναι σα να βάζει στο τραπέζι των συζητήσεων ένα ακέφαλο σχήμα. Αυτό δεν είναι ούτε δημοκρατικό, ούτε εφικτό ούτε ανταποκρίνεται στις προθέσεις και των δύο μεγάλων κομμάτων. Ούτε ο κ. Τσίπρας φαντάζομαι θα το δέχεται και σε καμία περίπτωση δεν το δέχεται ο πρωθυπουργός, ο οποίος είπε σε συνέντευξή του ότι αντιλαμβάνεται μια προσωπική εμμονή στο πρόσωπό του από τον κ. Ανδρουλάκη. Έτσι το αντιλαμβάνεται και σε καμία περίπτωση αυτό, δεν το συζητούμε.

Ο κ. Βελόπουλος θα μπορούσε να αποτελέσει εταίρο σε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας;

Όχι, νομίζω αυτό και από εκείνον και από εμάς έχει αποκλειστεί. Δεν υπάρχουν συγκλίσεις.

Εκτιμάτε πως είναι εφικτός στόχος η αυτοδυναμία για την Νέα Δημοκρατία και ότι στο χρόνο που απομένει μέχρι τις κάλπες της 21ης Μαϊου μπορεί να συσπειρώσει τους αναποφάσιστους πολίτες και τους νέους ψηφοφόρους;

Αυτό επιδιώκουμε και είναι αυτό το οποίο καλούνται να κάνουν οι πολίτες– που νομίζω ότι κανείς δεν πρέπει να υποτιμά την κρίση τους. Καλούνται να συγκρίνουν τα προγράμματα και τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Θα συγκρίνουν και θα κρίνουν. Τι ήταν η προηγούμενη 4ετία, ποια ήταν τα θετικά και τα αρνητικά; Εκ των πραγμάτων οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και η ΝΔ κατόρθωσε σε πολύ δύσκολες συνθήκες και την οικονομία να την ισορροπήσει σε ανεκτά επίπεδα και την κοινωνία να την κρατήσει όρθια. Αυτό το λένε οι αριθμοί και οι εκτιμήσεις. Κάτι το οποίο δεν συνέβη στην προηγούμενη κυβέρνηση που επαίρεται ότι άφησε κάποια γεμάτα ταμεία με ξένα χρήματα και που οδήγησε τη χώρα σε ένα 3ο αχρείαστο μνημόνιο το οποίο επιβάρυνε την οικονομία με τουλάχιστον 100 εκατομμύρια.

Ποιες είναι οι προκλήσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Νέα Δημοκρατία την επομένη των εκλογών εάν σχηματίσει κυβέρνηση. Πώς θα αντιμετωπίσει την ακρίβεια που πλήττει τα ελληνικά νοικοκυριά, και πώς θα αντιπαρέλθει των επικρίσεων της αντιπολίτευσης που κάνει λόγο για πολιτική κουπονιών;

Κατ΄αρχάς, ότι δεν έχει προλάβει ή δεν έχει επιμελώς φροντίσει. Τομείς υγείας, διαρθρωτικών αλλαγών που είναι σε εξέλιξη, το πρόβλημα με τη μεγάλη τραγωδία που ανέκυψε με τα μέσα μεταφοράς, την διανομή – κατανομή με ορθό τρόπο των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την εξέλιξη των επενδύσεων. Τα ευρωπαϊκά κονδύλια όπως ξέρετε έχουν εγκριθεί με βάση πολύ συγκεκριμένα προγράμματα που έχει καταθέσει η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως επίσης έχει εγκριθεί και η πορεία της οικονομίας. Επομένως η ΝΔ με βάση την εύρυθμη λειτουργία των θεσμών έχει ένα πρόγραμμα πολύ συγκεκριμένο, απόλυτα κοστολογημένο και αυτό έχει μεγάλη σημασία γιατί πάντα στην εφαρμογή του οποιουδήποτε προγράμματος θα πρέπει να μιλάμε με τα δημοσιονομικά δεδομένα. Διαφορετικά είτε εμπαίζουμε τους πολίτες ή είμαστε αφελείς. Νομίζω στην πολιτική σκακιέρα δεν είναι κανείς αφελής. Όλα όσα προτείνουν, τα προτείνουν γνωρίζοντας την δυνατότητα να εφαρμοστούν. Εχουμε επίσης, ένα απόλυτα κοστολογημένο πρόγραμμα στις πρόνοιες που αφορούν κυρίως στην υγεία στην παιδεία, στις διαρθρωτικές αλλαγές στις επενδυτικές προοπτικές. Να μην ξεχνούμε ότι η ΝΔ στα 4 χρόνια και στα πλαίσια της εξωτερικής πολιτικής, θωράκισε αποτελεσματικά και τα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ και κυρίως την αμυντική κατεύθυνση της χώρας. Γιατί είμαστε μια χώρα που υφίσταται κινδύνους και απειλές και οφείλει αμυντικά να θωρακίζεται με το δεδομένο ότι ποτέ δεν επετέθη σε κανέναν.

Σε ότι αφορά την «πολιτική κουπονιών», αυτή ήταν επινόηση της αντιπολίτευσης. Το να υποτιμούμε μια ευκαιριακή επιδοματική πολιτική προκειμένου να ανακουφιστούν τα κοινωνικά στρώματα που δεν τα καταφέρνουν που πιέζονται υπερβολικά και που έχουν ένα ευάλωτο χαρακτήρα, είναι μια πολιτική πρόνοιας. Από εκεί και πέρα στο πρόγραμμά μας υπάρχει μία συγκροτημένη οικονομική πολιτική που εστιάζει όπως σε κάθε φιλελεύθερη αντίληψη στην επενδυτική πολιτική, που θα μπορέσει να δώσει ανάσες στην οικονομία της χώρας μας, όχι άμεσα, μακροπρόθεσμα, αλλά για την άμεση αντιμετώπιση τα βοηθήματα που δόθηκαν στις ομάδες που δεν τα καταφέρνουν ήταν πολύ σημαντικά. Η κυβέρνηση σε δύσκολες συνθήκες μπόρεσε απαλλάξει από 50 φορολογίες, όταν η προηγούμενη είχε επιβαρύνει με 29 φόρους τη μεσαία τάξη, από την οποία όπως παραδέχθηκαν, έχασαν τις εκλογές. Δεν παραγνωρίζουμε ότι υπάρχει ακρίβεια αλλά δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον παγκόσμιο πληθωρισμό. Εχουν γίνει βήματα, θέλουμε χρόνο, αλλά η οικονομία είναι σε θετικό πρόσημο.

Σύντομα θα έχουμε νέα κυβέρνηση σε Ελλάδα και Τουρκία. Εκτιμάτε ότι το παράθυρο ευκαιρίας που άνοιξε με τους σεισμούς στη γειτονική χώρα θα παραμείνει ανοιχτό ώστε να επιλυθούν οι ελληνοτουρκικές διαφορές και με ποιο τρόπο;

Δεν είμαι τόσο αισιόδοξη. Πιστεύω αυτό το οποίο η ιστορία μας έχει διδάξει, ότι υπάρχει μια πάγια και εξαιρετικά συνειδητή όλων των πολιτικών αρχηγών της Τουρκία αναθεωρητική πολιτική από την οποία δεν παρεκκλίνουν. Όλες αυτές οι ανάπαυλες να το πούμε έτσι, εντάσσονται στο προεκλογική κλίμα. Από εκεί και πέρα αν προσέξουμε και πρέπει να προσέχουμε τα λόγια των επίδοξων ηγετών του κ. Κιλιτσντάρογλου για παράδειγμα που προηγείται αλλά και του Ερντογάν, είναι η διεκδίκηση εδαφικής ακεραιότητας της Ελλάδα και της Κύπρου και η περιφρόνηση στον απόλυτο βαθμό του διεθνούς δικαίου, του δικαίου της θάλασσας, των συμφωνιών και των θεσμικών οργάνων. Αυτή η Τουρκία δεν έχει αποδείξει ότι μπορεί να αλλάξει ή ότι υπάρχει μια τέτοια πρόθεση. Βεβαίως, υπάρχουν οι διπλωματικές οδοί, οι ξένοι παράγοντες, η αμυντική θωράκιση και το άρτιο και ακμαίο ηθικό των ενόπλων δυνάμεών μας που εγγυώνται την ασφάλεια της χώρας. Αλλά οι κίνδυνοι είναι εκεί και δεν πρέπει να τους παραγνωρίζουμε, ούτε να κάνουμε ότι δεν τους βλέπουμε.

Τι απαντάτε στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης ότι το μεταναστευτικό δεν θα επιλυθεί με την επέκταση του φράχτη στον Έβρο και πώς σχολιάζετε την εισήγηση του κ. Παπαδημούλη να μην χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ;

Με τον κ. Αντιπρόεδρο είχα και μια προσωπική αντιπαράθεση, εκτιμώ ότι ήταν εξαιρετικά άστοχο αυτό το οποίο έγινε και το οποίο απερρίφθη τελικά. Όχι ότι θα είχε μια νομοθετική δυναμική, αλλά σίγουρα άνοιξε ο δρόμος για να κάνει η Επιτροπή δεύτερες σκέψεις προκειμένου να υπάρξει μια συγχρηματοδότηση αν όχι αυτοτελή χρηματοδότηση του φράχτη. Ξέρουμε ότι ο πρωθυπουργός έχει πει ότι ο φράκτης θα επεκταθεί και θα τελειώσει. Ανεξάρτητα αν θα επιτύχουμε χρηματοδότηση ή όχι του φράχτη από την Ε.Ε., θα επιβαρυνθεί ο ελληνικός προϋπολογισμός. Σίγουρα μόνος του ο φράχτης δεν λύνει το μεταναστευτικό. Όμως απεδείχθη ότι το υπουργείο Μεταναστευτικής πολιτικής, ο κ. Μηταράκης που έχει κάνει πολύ σοβαρή δουλειά, κατόρθωσαν με το κυβερνητικό πρόγραμμα να έχουμε 85% μείωση των ροών στα εδάφη μας. Ο φράχτης σε μεγάλο βαθμό απέτρεψε το εγχείρημα του 2020 με τον πρόεδρο Ερτογάν όπου υπήρξε μια προσπάθεια μαζικής εισροής μεταναστών κάτι το οποίο αναγνώρισαν και οι αρχηγοί των Ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων που είχαν έρθει στον Έβρο. Αναγνώρισαν ότι η Ελλάδα φυλάσσει αποτελεσματικά πλέον Ευρωπαϊκά σύνορα. Αυτό και μόνο ήταν ένα πρόπλασμα το οποίο χρησιμοποίησε ο πρωθυπουργός για να επιδιώξει χρηματοδότηση από την Ευρώπη. Και τώρα, εγώ το έζησα στην Επιτροπή που δούλεψα πάνω σε αυτή την κατεύθυνση , αυξάνονται οι φωνές που αντιλαμβάνονται ότι όταν φυλάς ευρωπαϊκή σύνορα, δεν πρέπει να επιβαρύνεσαι όλο το κόστος. Δεν είναι ακόμα πλειοψηφικές, αλλά τείνουν να γίνουν. Μπορεί να επικρίνουμε την Ευρώπη για αργούς ρυθμούς λήψεις αποφάσεων , αλλά από την άλλη θα της πιστώσουμε ότι όταν προκύπτουν απρόβλεπτα προσαρμόζεται, όπως στην περίπτωση της πανδημίας ή του πακέτου ανάκαμψης. Είμαστε αισιόδοξοι ότι σε ένα δεύτερο στάδιο θα γίνει. Σε κάθε περίπτωση ο πρωθυπουργός ρητά και κατηγορηματικά έχει πει ότι ο φράκτης θα τελειώσει και θα τελειώσει εν ανάγκη με επιβάρυνση του ελληνικού προϋπολογισμού, γιατί είναι ένας αναγκαίος πόλος ελέγχου του μεταναστευτικού προβλήματος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης