Καραμανλής για σύμβαση 717: Η κυβέρνηση παρέλαβε το έργο στο 18% και το πήγε στο 70%
«Να αναλάβουμε ο καθένας τις ευθύνες του, να πούμε όλη την αλήθεια και να αφήσουμε τις μικροκομματικές σκοπιμότητες», ανέφερε ο τέως υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ζήτησε «να δούμε με ειλικρίνεια όλα τα λάθη για να μην επαναληφθούν» ενώ διαβεβαίωσε πως «για ό,τι πει θα υπάρξει τεκμηρίωση και όχι επιλεκτικά επιλογές εγγράφων».
Συμπλήρωσε πως «μίλησαν πολλοί, λίγοι με νηφαλιότητα, περισσότεροι ενέδωσαν στην πολιτική σκοπιμότητα και δημαγωγία. Λίγες ώρες μετά την τραγωδία παραιτήθηκα, γιατί στον τομέα εποπτείας μου συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία, έχω μάθει να αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί. Ούτε είχα, ούτε έχω εξάρτηση από κάποια πολιτική θέση».
Τόνισε πως η «ανάληψη πολιτικής ευθύνης είναι γράμμα κενό αν δεν συνοδευτεί από αναζήτηση ευθυνών σε όλο το εύρος, ποια λάθη, παραλείψεις σημειώθηκαν, τι θα γίνει για να μην υπάρξει άλλη τραγωδία. Χρέος μας είναι να φωτιστεί η αλήθεια και σε αυτό θέλω να συμβάλω σήμερα».
Ο κ. Καραμανλής είπε επίσης ότι υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και ότι ήταν σε λειτουργία μέχρι μία ώρα πριν το δυστύχημα.
Σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό που έχει δει το φως της δημοσιότητας από το μαύρο κουτί, φαίνεται ότι λειτουργούσε το σύστημα.
Επομένως, ο σταθμάρχης μπορούσε να χαράξει ηλεκτρονικά την πορεία των τρένων.
Μπορούσε επίσης να βλέπει επί 12 λεπτά το τρένο, καθώς λειτουργούσε το σύστημα.
Όπως συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής:
«Εφόσον ο σταθμάρχης επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης αλλά να λειτουργήσει χειροκίνητα, και άρα έδωσε την εντολή στον μηχανοδηγό να αγνοήσει το κόκκινο, κανένα άλλο σύστημα ασφαλείας (ΕΤCS) δεν θα μπορούσε να σώσει την κατάσταση».
Εξήγησε δε, πως ενώ ήταν διαθέσιμο το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, ο σταθμάρχης το παρέκαμψε και έκανε τη χάραξη της διαδρομής χειροκίνητα.
Από τη στιγμή, λοιπόν, που ο σταθμάρχης εγκατέλειψε την τηλεδιοίκηση και έδωσε εντολή παράκαμψης του κόκκινου σηματοδότη, όποιο σύστημα και αν υπήρχε, δεν θα λειτουργούσε.
«Και το ETCS και τη σηματοδότηση, θα τα απενεργοποιούσε η ίδια η εντολή του σταθμάρχη» ανέφερε ο τέως υπουργός.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο κ. Καραμανλής ανέφερε για τη σύμβαση 717 ότι η κυβέρνηση παρέλαβε βαλτωμένο το έργο στο 18% και το πήγε στο 70%.