Γεραπετρίτης: Από τον Οκτώβριο πλήρης τηλεδιοίκηση – Σε ένα μήνα το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων
Με την τοποθέτηση του υπουργού Επικρατείας και υπεύθυνου για θέματα υποδομών και μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη ξεκίνησε η συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με τον ίδιο να διαβεβαιώνει ότι η διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών που έχει ήδη ξεκινήσει θα φτάσει μέχρι τέλους.
Ανοίγοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Γεραπετρίτης επανέλαβε τα συλλυπητήριά του προς τις οικογένειες των θυμάτων ενώ παράλληλα είπε πως το θέμα αυτό δεν επιδέχεται πολιτικής αντιπαράθεσης.
Κάτι τέτοιο, όπως είπε, θα ήταν προσβολή στη μνήμη των νεκρών.
«Θα προσπαθήσω αντικειμενικά να παρουσιάσω τα γεγονότα, δεν θα κάνω συμψηφισμούς» είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, τονίζοντας ότι η έρευνα θα προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς.
Το ίδιο ισχύει, όπως είπε, και για τις εργασίες της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, που κατά την εκτίμησή του σε ένα μήνα από σήμερα θα είναι σε θέση να παρουσιάσει το πόρισμα της τραγωδίας.
Σημείωσε δε, ότι έχουν ήδη αλλάξει οι διοικήσεις των εταιρειών ενώ παράλληλα την ερχόμενη εβδομάδα θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός.
Όπως υποστήριξε ο κ. Γεραπετρίτης, η τηλεδιοίκηση ήταν σε πλήρη λειτουργία στο τμήμα και ήταν υποχρεωτική η χάραξη ηλεκτρονικά της διαδρομής.
Παρόλα αυτά, έγινε χειροκίνητα, δεν παρακολουθήθηκε η πορεία του τρένου, δεν υπήρξε ενημέρωση από την αμαξοστοιχία ότι ήταν εκτός της φυσιολογικής γραμμής.
«Κανένα, όμως, ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να κρύψει τις ατέλειες και να αποτελέσει άλλοθι για τις πλημμέλειες, καθυστερήσεις και λάθη» είπε ο ίδιος, αναφέροντας παράλληλα πως είναι χρέος της κυβέρνησης να τα αποτυπώσει.
Ξεκαθάρισε δε, πως υπήρξε ανάληψη ευθύνης από την πρώτη στιγμή ενώ υπογράμμισε και πως ο ίδιος ζήτησε συγγνώμη.
Κάτι που, όμως, «δεν μπορεί να αποκαταστήσει αυτό που συνέβη, το αδιανόητο».
Ο υπουργός Επικρατείας επεσήμανε πως κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του θα αναδείξει δύο διαστάσεις:
- Το ζήτημα του προσωπικού
- Το ζήτημα των υποδομών
Παραδέχτηκε ότι υπήρξε σταδιακή αποψίλωση του προσωπικού, είτε λόγω του γεγονότος ότι δεν έγιναν προσλήψεις είτε επειδή έγιναν ελάχιστες, κάτι που η κυβέρνηση προσπάθησε να θεραπεύσει μέσω της κινητικότητας.
Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των σιδηροδρομικών, είπε:
«Να επισημάνω ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υφίσταται για τις κρίσιμες θέσεις πρωτίστως σταθμαρχών – είναι εγκεκριμένo από την ΡΑΣ και περιλαμβάνει 712 ώρες άσκησης, 6,5 μήνες 6 ημέρες και 7 ώρες ανά ημέρα. Θεωρία και εκπαίδευση στο πεδίο και εξεταστικό στάδιο. Το πρόγραμμα θα επαναξιολογηθεί συνολικά.
Σε ό,τι αφορά τις υποδομές ασφαλείας, ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε:
«Eίναι ζήτημα που έχει μακρά και όχι εύκολη ιστορία. Η σύμβαση που αφορούσε την τεχνολογική αναβάθμιση υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2014. Περιλαμβάνει συνολική αναβάθμιση όλων των σηματοδοτών σε 52 σταθμούς. Σε πλήρη ανάπτυξη θα οδηγήσουν σε πλήρες δίκτυο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Οι συμβάσεις θα ολοκληρωθούν εντός του 2023. Εως το τέλος Ιουνίου το βόρειο κομμάτι και ως το τέλος Σεπτεμβρίου του το νότιο κομμάτι της γραμμής. Αρα από τον Οκτώβριο θα έχουμε λειτουργικά πλήρη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Θα έχουμε σοβαρότατη αναβάθμιση σε ηλεκτρονικά μέσα».