ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ: Να απολογηθεί η κυβέρνηση για τα στοιχεία που παρουσίασε ο Σπίρτζης

ΣΥΡΙΖΑ: Να απολογηθεί η κυβέρνηση για τα στοιχεία που παρουσίασε ο Σπίρτζης
«Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια. Όχι υποκρισία, όχι μετάθεση ευθυνών», υπογραμμίζουν στην αξιωματική αντιπολίτευση INTIME / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Με νέα του ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου, πως επιζητά πόλωση και κοκορομαχίες πάνω στα συντρίμμια που άφησε η τραγωδία των Τεμπών

Στην ίδια ανακοίνωση του γραφείου Τύπου της η αξιωματική αντιπολίτευση καλεί τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και τους υφυπουργούς του, Παπαδόπουλο και Καραγιάννη, να απαντήσουν ως απολογούμενοι στα στοιχεία που παρουσίασε σήμερα Παρασκευή ο Χρήστος Σπίρτζης.

Αναλυτικά:

«Ο Γιάννης Οικονόμου αντί αλαζονικά να αναζητά πόλωση και κοκορομαχίες πάνω στα συντρίμμια και το πένθος, ας καταλάβει ότι δεν είναι κατήγορος αλλά ελεγχόμενος. Τόσες ημέρες έλεγαν πως δήθεν κρυβόταν ο κ. Σπίρτζης. Τώρα που βγήκε περιμένουμε να απαντήσουν επί της ουσίας στα στοιχεία που παρέθεσε και τα οποία επιβεβαιώνουν πως επί ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε το ETCS– που ο ΣΥΡΙΖΑ έφθασε στο 68%-, υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας, όπως περισσότεροι σταθμάρχες, το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου και το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, τις οποίες απαξίωσε και κατήργησε η ΝΔ», αναφέρει η Κουμουνδούρου.

Στο ΣΥΡΙΖΑ προσθέτουν πως αναμένουν να έρθουν ως απολογούμενοι στην Επιτροπή της Βουλής όσο και σε κάθε δημόσιο βήμα και να απαντήσουν τόσο ο εδώ και τέσσερα χρόνια αρμόδιος υπουργός κ. Καραμανλής, «που παραιτήθηκε υποκριτικά για να είναι υποψήφιος σαν να μην τρέχει τίποτα σε λίγες ημέρες», όσο και οι αρμόδιοι υφυπουργοί Παπαδόπουλος και Καραγιάννης που είναι εξαφανισμένοι.

«Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια. Όχι υποκρισία, όχι μετάθεση ευθυνών», καταλήγουν.

Τι είπε ο Χρήστος Σπίρτζης στο ΣΚΑΙ:

  • «Tα τρένα επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ασφαλή. Υπήρχε προσωπικό, υπήρχαν μηχανοδηγοί, υπήρχαν κλειδούχοι, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, υπήρχε και δευτεροβάθμιο σύστημα στην Καρόλου το οποίο σταμάτησε το 2019.
  • Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν αν ίσχυε σήμερα στον ΟΣΕ ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019. Αποδομήθηκε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία.
  • Όλες αυτές τις ημέρες, μέσα στο θρήνο, υπάρχει η στοχευμένη προπαγάνδα “που είναι ο Σπίρτζης;”. Δεν έχω κρυφτεί ποτέ και δεν έχω λόγο να κρυφτώ. Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι μανάδες και οι πατεράδες, δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις για τηλε-καυγάδες στα κανάλια με τον Άδωνι Γεωργιάδη.
  • Το “όλοι φταίνε” δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει και υπάρχουν τα στοιχεία που το αποδεικνύουν αυτό.
  • Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές, είναι προσωποποιημένες. Η Δικαιοσύνη θα τα βρει όλα… Εγώ θα παρακαλέσω τον κύριο Μητσοτάκη να μου κάνει τη χάρη να στείλει άλλη μία επιστολή στον κύριο Ντογιάκο και να ερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ.
  • Είναι δυνατόν να υπάρχει διπλή γραμμή και να γίνεται μετωπική σύγκρουση; Μέχρι το 2018 η γραμμή ήταν μονή και δεν είχε σημειωθεί τέτοιο πρωτοφανές δυστύχημα.
  • Όταν είσαι υπουργός και ενημερώνεσαι ότι υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, σταματάς τη συγκοινωνία μέχρι να το αποκαταστήσεις. Εγώ το έκανα αυτό όταν σταμάτησα τη λειτουργία του ΤΡΑΜ επειδή έμαθα ότι ενδέχεται να μην έχει γίνει μελέτη.
  • Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellenic Train, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση.
  • Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν…
  • Επί ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν στη Λάρισα 25 σταθμάρχες, τώρα υπάρχουν 10, ένας εκ των οποίων ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το βράδυ του τραγικού δυστυχήματος.
  • Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο. Υπάρχει gps σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε.
  • Ήταν έτοιμο το GSMR, η κινητή τηλεφωνία των τρένων. Τελείωσε το 2018, έγιναν εκπαιδεύσεις σε όλο το προσωπικό. Έμενε να γίνει μόνο η πιστοποίηση στο Ικόνιο- Θριάσιο η οποία τέσσερα χρόνια δεν έγινε. Αν λειτουργούσε, θα άκουγαν όλοι τον μηχανοδηγό, οι σταθμάρχες, τα πλησιέστερα τρένα, το τρένο που κατέβαινε. Γιατί δεν λειτούργησε τέσσερα χρόνια»;